• 0

Conflict Logistiek via bol.com (LvB): zakelijke zendingen worden niet verzonden

Hallo,

 

Ik zou graag advies willen hebben hier mee om te gaan.

 

Ik verkoop ruim een jaar via bol.com zakelijk verkopen. Sinds enkele maanden via LvB (Logestiek via BOL.com)

 

In de eerste instantie liep het al niet geweldig (Weken geduurd voordat ze eindelijk mijn pakket verwerkt hadden. IPV dagen waar ze nog steeds mee adverteren)

 

Maar nu het echte probleem. Mijn LvB zendingen worden nu al 2 weken niet meer verzonden.  Ik heb hiervoor diverse malen contact gehad per email, chat en telefoon. Ik heb alle smoezen gekregen. Van 'Het is al verzonden, het is alleen nog niet verwerkt) naar 'Het is zeer warm'  (Weken na einde hittegolf) tot 'Ja we lopen bij alle partners achter. Niet alleen bij jou'.

 

Ik heb vervolgens een test gedaan. 1 bestelling geplaatst mij zelfzelf in dezelfde order 1 bestelling geplaats bij een partner met dezelfde voorwaarden en vergelijkbaar assortiment. Dit had ik dezelfde dag in huis terwijl de order die ik bij mezelf geplaatst heb nu al een week stilstaat.

 

Inmiddels annuleren mijn klanten de orders maar..... Ik blijf wel mooi betalen voor de opslagkosten uiteraard. 

 

De afgelopen 2 weken zijn van alle orders er 2 'random' verzonden. Al het andere blijft liggen.

 

Ik krijg inmiddels al een week lang geen reactie meer op mijn emails. Via de telefoon krijg ik alleen te horen "Het ligt bij een andere afdeling. Wacht maar af totdat de andere afdeling reageert".

 

Het ligt dus al 2 weken bij deze 'misterieuze' andere afdeling. Maar onderwijl betaal ik voor opslag, worden mijn orders geannuleerd en gaan mijn klanten dus naar mijn concurrent toe terwijl IK al het werk gedaan heb van producten toevoegen! Ik werk nu dus helemaal gratis voor mijn eigen concurrect!

 

Wie weet hoe nu verder? Ja ik heb wel gedacht aan de samenwerken met bol.com te beeindigen maar ik heb zo gigantisch veel werk gehad aan voornamelijk het corrigeren van alle foute data van mijn concurrent (En dat is VEEL en Veel meer werk dat zelf je product toevoegen) dat dat gewoon te zuur voelt.  En nu ik voor mijn concurrent zo ongeveer de complete catalogus heb toegevoegd, en ik met mijn kleine webwinkel onmogelijk met bol kan concureren ik letterlijk mijn eigen graf graaf. Het liefst zou ik AL mijn wijzigingen bij bol.com terugdraaien zodat er geen zak meer klopt van alle producten. Maarja dat gaat niet.

 

Wie adviseert mij hoe ik bol.com kan aanpakken zodat ze eindelijk weer mijn LVB verzendingen gaan versturen zodat mijn schade in ieder geval niet meer oploopt. Het terug laten sturen van mijn assortiment, tezamen met het geld wat het mij gekost heeft om het uberhaupt daar neer te zetten, is dermate hoog dat ik behoorlijk verlies ga draaien.....

 

bol.com zakelijk verkopen.... Was is er maar nooit aan begonnen! 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

Inmiddels zie ik ook dat bol.com bestellingen verwijderd. Niet op geanulleerd, geleverd, geretourneerd maar gewoon 'Poef' van de aardbodem verdwenen.

 

Op emails en ook op de chat word niet meer gereageerd. Ik ben zelfs gebanned bij de chat omdat ik maar iedere dag bleef zeiken waarom mijn bestellingen niet verzonden worden. Ik moet blijven wachten op 'de andere afdeling'.

 

Wees dus gewaarschuwd voordat je met bol.com begint. Het is een oneerlijke partij!

aangepast door HetVaraantje
Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Vervelende situatie.

Ik zou beginnen om je account even op vakantie stand te zetten zodat er geen nieuwe orders binnenkomen.

Weet niet of je prestaties niet ondertussen heel slecht geworden zijn en betreft beoordelingen.

 

Zelf absoluut niet die ervaring, stuur elke 1 a 2 weken producten voor LVB en worden normaal binnen 2 dagen ingeboekt (komende tijd richting feestdagen gaat die tijd wel flink oplopen door drukte is mijn ervaring).

Is overigens wel eens wat misgegaan met 25 stuks sturen en 22 ingeboekt, die heb ik toen gewoon vergoed gekregen.

Ook contacten met Bol lopen daar wat mij betreft erg goed en heb erg positieve ervaringen.

En ja ook ik vloek wel eens op bol omdat ze de concurrentie met mij aangaan met (LVB) producten waardoor ik die enkel nog met verlies kan verkopen om de voorraad maar te dumpen, maar dat zou de komende jaren minder moeten worden.

 

Wat bij jou dus aan de hand is is moeilijk te zeggen.

 

Wel kan je op dit moment gratis je voorraad laten terugsturen (dat kost normaal geld)

 

Zo te horen heb je verder geen vrienden gemaakt bij de Bol.com zakelijke partner service, wel een partij die je daar hard nodig kan hebben bij veel zaken en dus belangrijk om daar goede relatie mee te onderhouden.

Link naar reactie
  • 0

En een advocaat inschakelen? Die kunnen vaak iets meer voor elkaar krijgen.

 

Persoonlijk zou ik nooit alleen vertrouwen op een partij als bol of amazone, maar ook zelf een webshop opzetten. Ik heb meer vertrouwen in de creativiteit en passie van de ondernemer, dan die van een internetverzamelsite. Ik koop ook altijd rechtstreeks bij de verkoper en gebruik bol als zoekmachine.
 

Link naar reactie
  • 0

Je zou er paranoïde van worden.

 

In de eerste plaats, goed dat je hier hulp zoekt, al is het alleen maar om bevestiging te krijgen dat het bij anderen wel soepel loopt.

 

Vervolgens: het is me niet duidelijk wat je hebt gedaan om voorbij de afdelingen te escaleren. Als er mysterieafdelingen zijn, kun je dan niet de baas van de afdelingen bereiken? Die is misschien heel verbaasd dat zijn of haar mensen zo met klanten omgaan.

 

Dan: begin met dossiervorming. Bewaar van alles e-mails uitdraaien en van alle gesprekken opnames. Installeer zo nodig een app op je telefoon waarmee je opnames kunt maken. Dossiervorming is handig om te voorkomen dat iedereen later op basis van vage herinneringen moet achterhalen wat er nou precies gezegd is.

 

Verzamel de afspraken die je met BOL of LVB hebt, inclusief algemene voorwaarden en dergelijke, voor de volgende stap.

 

Ga eens met een advocaat praten. Die zijn vaak goed in weer de-escaleren.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

advocaten en al dat soort zaken ga je echt niet verder mee komen bij Bol.com.

Bol.com bestaat uit meerdere afdelingen, de zakelijke helpdesk is daar de schakel tussen.

Meestal kunnen die snel helpen en of doorverbinden naar de juiste afdeling of zetten de vraag daar uit en meestal heb je binnen paar dagen (meestal binnen 24 uur) een antwoord. enkele keer duurt iets wat langer om op te lossen.

 

Ook is aan te raden regelmatig naar Bol.com bijeenkomsten te gaan die door hele land gehouden worden. Ik ga daar ook 1 of meer keer per jaar naartoe, dan hoor je laatste stand van zaken en nieuws, krijg je uitleg over zaken en kan je veelal persoonlijk in gesprek met medewerkers van afdelingen.

Op die manier heb ik zelf ook wat rechtstreekse contacten opgedaan waar ik met specifieke vragen terecht kan, erg nuttig.

Bol is echt kwestie van relatie opbouwen.

 

Verder is er teweinig info om echt te kunnen inschatten wat er bij TS nu precies misgaat. Bol heeft diverse voorwaarden voor aanleveren LVB zendingen waar je aan dient te voldoen.

Link naar reactie
  • 0

Morgenochtend bellen en vragen wie de contactpersoon voor jouw advocaat is, omdat je zelf niet bediend en beantwoord wordt, maar ik vermoed eerlijk gezegd dat er meer aan de hand is dan dat je hier aangeeft...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Op 20-8-2019 om 17:49, TwaBla zei:

Kan het zijn dat Bol.com een deel heeft uitbesteed aan derden?

 

Op 20-8-2019 om 15:45, Daniel_Nijmegen zei:

Hoi,

Vervelende situatie.

Ik zou beginnen om je account even op vakantie stand te zetten zodat er geen nieuwe orders binnenkomen.

Weet niet of je prestaties niet ondertussen heel slecht geworden zijn en betreft beoordelingen.

 

Zelf absoluut niet die ervaring, stuur elke 1 a 2 weken producten voor LVB en worden normaal binnen 2 dagen ingeboekt (komende tijd richting feestdagen gaat die tijd wel flink oplopen door drukte is mijn ervaring).

Is overigens wel eens wat misgegaan met 25 stuks sturen en 22 ingeboekt, die heb ik toen gewoon vergoed gekregen.

Ook contacten met Bol lopen daar wat mij betreft erg goed en heb erg positieve ervaringen.

En ja ook ik vloek wel eens op bol omdat ze de concurrentie met mij aangaan met (LVB) producten waardoor ik die enkel nog met verlies kan verkopen om de voorraad maar te dumpen, maar dat zou de komende jaren minder moeten worden.

 

Wat bij jou dus aan de hand is is moeilijk te zeggen.

 

Wel kan je op dit moment gratis je voorraad laten terugsturen (dat kost normaal geld)

 

Zo te horen heb je verder geen vrienden gemaakt bij de Bol.com zakelijke partner service, wel een partij die je daar hard nodig kan hebben bij veel zaken en dus belangrijk om daar goede relatie mee te onderhouden.

 

De relatie tussen mij en bol.com is al langer slecht. Voornamelijk door de bar slechte klantenservice. Al vanaf dag 1. Er zitten volgens mij scholieren bij de chat/telefoon die weinig motivatie of diepe kennis hebben.

 

Wellicht is gratis de voorraad laten terugsturen op dit moment een optie. Al baal ik ervan omdat ik aardig wat werk in het 'breukvrij voorverpakken' heb gestoken. Bovendien is mijn eigen voorraad al toch de max op het moment.

 

Maar het grootste probleem zit me toch in de concurrentie. Die bieden namelijk producten aan tegen kostprijs. Daar werk ik niet voor. Het feit dat bol.com direct levert (hahahaha) is de enige reden waarom de klant bij mij meer zou willen betalen.

Link naar reactie
  • 0
Op 21-8-2019 om 20:39, Highio zei:

Morgenochtend bellen en vragen wie de contactpersoon voor jouw advocaat is, omdat je zelf niet bediend en beantwoord wordt, maar ik vermoed eerlijk gezegd dat er meer aan de hand is dan dat je hier aangeeft...

 

Groet,

 

Highio

Er is zeker niet meer aan de hand als dat ik hier aangeef! bol.com zou gisteren mij een statusupdate geven. Dat is niet gebeurd. Het enige wat ik hoor is dat het ' bij een gedeelte van de partners niet goed gaat. Niet alleen bij mij' en dat er 'aan gewerkt' word. Al wekenlang. Compleet onacceptabel. Onderwijl krijg ik annuleringen, veel klantvragen die mij tijd kosten en blijf ik gewoon doorgefactureerd worden voor de opslag

 

Onderwijl ben ik wel opeens mijn verkoopblok kwijt. Maanden bezig geweest met reviews opbouwen, de complete catalogus van mijn concurrent corrigeren, verbeteren en optimaliseren. Na ruim een half jaar verkoopblok. Zelfs als ik iets duurder (Lees, eindelijk minieme winstmarge) was het verkoopblok. En nu niet meer. 

 

Ik lever even snel, ben even duur of goedkoper. Mijn score is beter (9.4) ik haal 100% van mijn targets al maanden. En toch beslist nu opeens het 'algoritme' dat ik zelfs op prijs niet win....  In mijn eerste week op bol.com won ik al op prijs! En nu met een jaar lang perfecte score opeens niet meer. yeah right.  Ik word OF actief tegengewerkt door bol.com OF alle annuleringen en klantvragen die het niet functionerende Logestiek via Bol.com hebben mij de das omgedaan.....

 

Ik denk dat ik maar in loondienst moet gaan mij mijn concurrent. Ik werk nu gratis!

 

Ik denk niet dat een advocaat hier iets mee kan. Ik ben simpelweg een te kleine vis. 

 

Is er een manier om mijn krachten te bundelen met andere gedupeerde (Die zouden er zijn volgens bol.com) ? 

 

Overigens desgewenst kan ik alle communicatie met bol.com hier posten. Al is het alleen maar op andere ondernemers te wijzen op de gevaren van bol.com Niet alleen betaal je dagelijks voor opslag terwijl je bestellingen niet verzonden worden, je kunt het zelf ook niet verkopen omdat het nu bij bol.com gegijzeld word!

 

En communicatie is 0.0 Je moet 'afwachten' totdat ze tijd hebben het uit te zoeken. Inmiddels gaan we week 3!!!!!!!!! in.

 

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, HetVaraantje zei:

Maar het grootste probleem zit me toch in de concurrentie. Die bieden namelijk producten aan tegen kostprijs. Daar werk ik niet voor. Het feit dat bol.com direct levert (hahahaha) is de enige reden waarom de klant bij mij meer zou willen betalen.

dat is iets waar ik ook last van heb.

zijn nu eenmaal veel verkopers die even vergeten dat ze commissie aan bol.com betalen en dat inclusief verzending is en ze btw moeten afdragen.

wordt regelmatig met verlies verkocht ook.

Ook door Bol.com zelf overigens: zo zag ik gister 5 producten die ze voor 5,95 euro verkopen. als ik die op LVB zou leggen (wat de goedkoopste manier van verzenden en verwerken is)  zou ik van de leverancier 1,20 euro toe moeten krijgen op de inkoop en dan kom ik precies op 0 euro winst/verlies uit.

Kan dus niet dat Bol.com daar wat op verdient en daarvan verkopen ze er dan tussen de 1000 en 10.000 stuks per maand per artikel.

 

Maar helaas doe je daar dus niks aan.

 

Overigens is bij mij nu ook 1 LVB order die 2 dagen terug verzonden had moeten worden maar nog niet verzonden is  (1 van de tientallen orders in die paar dagen). net over gebeld en wordt uitgezet naar een speciale afdeling welke telaat geleverde orders in de gaten moet houden.

Medewerker gaf ook aan dat ze dit soort meldingen de afgelopen tijd vaker kregen, zijn blijkbaar inderdaad wat meer problemen bij.

En hij kon ook niet aangeven hoe snel dit opgepakt zou worden omdat het druk zou zijn op die afdeling maar dat hij het zou blijven monitoren.

 

Reden dat je koopblok niet meer haalde kan divers zijn, begin maar eens met kijken naar je prestaties maar ook kunnen er nieuwe aanbieders zijn, kan de logica van bepalen veranderd zijn enz.

Breekbare goederen zijn ook aanvullende voorwaarden/kosten voor bij Bol, dat weet je?

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Had iemand al eens uitgelegd wat een koopblok is?

 het koopblok is het belangrijkste aanbod op de pagina van een platform.

Bij b.v. Bol.com is dat het aanbod rechts naast de foto bovenaan welke prominent in beeld komt en direct besteld kan worden.

Voor overig aanbod  moet je eerst doorklikken op klein linkje voor je dat kan bestellen.

 

95% of meer van de verkopen gaan naar de verkoper die het koopblok voor een product heeft.

Link naar reactie
  • 1
10 minuten geleden, Ward van der Put zei:

De aanbieders die veel duurder zijn, staan namelijk zelden of nooit in het koopblok

dat klopt deels als je je concentreerd op het woord "veel"

Ik ben regelmatig duurder als conculega's maar heb dan evengoed het koopblok ondanks dat ik duurder ben.

Dat heeft ook te maken met de leversnelheid, je beoordelingen (hoe goed en hoeveel) en naar je prestatie normen.

En als je het product op LVB hebt liggen (in magazijn van bol.com dus) mag je wederom nog een stukje duurder zijn en toch het koopblok pakken.

het is dus zeker niet zo dat de goedkoopste aanbieder altijd in koopblok staat en kan zeker nog een flink verschil maken (hoe duurder het product hoe groter het verschil).

Bij dure producten kan dat gerust 50 of 60 euro zijn.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik herken je probleem, maar bij mij is het marginaal (0.1%). Meestal door voorraad verschillen. 

 

Je moet weten dat je voorraad verspreid over verschillende schapen liggen en soms ook over verschillende gebouwen. En daarbij wordt het ook nog verplaatst ad van de omloopsnelheid.

 

Een fout is zo gemaakt, het terugvinden is nagenoeg onmogelijk. Ze spiegelen (scan en tel) wel paar keer per jaar, dan popt het misschien naar boven.

 

Heb je al overwogen:

- meld je opnieuw aan onder een ander e-mailadres en dus nieuw verkoopnummer

 

Zegmaar, nieuw begin en nieuwe kansen. Je offers kun je opnieuw importeren. Voorraad -helaas- terughalen en opnieuw voorzien van bsku. Hou er rekening mee dat je voorraad plafond voor nieuwe lvb gebruikers tot 2019 wordt vastgesteld op 250 items. Gooi dus niet alles over en voorkom dubbele offers.

 

Anders is concreet de vraag, voldoen jouw producten wel aan LvB? Tegenwoordig is het een open deur en kan je voor ieder product (muz die ze al hebben geweerd op item- of categorie-niveau) een bsku aanmaken. Te weten maximale lengte 75 cm, gewicht 10 kg, geen gevaarlijke zaken. Breekbaar en tht kunnen maar geven extra uitdaging.

 

Gezien de veranderingen omtrent LvB is het toch raadzaam om naast je goedlopende items (bij LvB) je minder goedlopende items zelf te versturen (of e fulfilment in te schakelen).

 

Het wegvallen van koopblok kan ook te maken hebben met je % score zelf leveringen of het ontbreken daarvan. Je LvB offers tellen nauwelijks (gewoon niet) mee in je annuleringen en tijdig leveren. Dan gaat de conversie een rol spelen, zegmaar plat gezegd:

- hoe kunnen we zoveel mogelijk verkopen

- zo min mogelijk herrie van klanten 

- en wat is beste prijs/leverbelofte

 

Dat je actief wordt tegen gewerkt geloof ik geen @ van, iedereen is gewoon een nummer, tenzij je miljoenen doet.

aangepast door ploreel
Spelling
Link naar reactie
  • 0
21 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

zijn nu eenmaal veel verkopers die even vergeten dat ze commissie aan bol.com betalen en dat inclusief verzending is en ze btw moeten afdragen.

wordt regelmatig met verlies verkocht ook.

overigens: zo zag ik gister 5 producten die ze voor 5,95 euro verkopen.

 

Maar helaas doe je daar dus niks aan.

Natuurlijke selectie, geld raakt toch keer op bij deze filantropen? 

 

Als Bol dit zelf doet is kwestie van bij-verkoop of (gebrek aan) omloopsnelheid (anders gezegd dumpen)

Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, ploreel zei:

Je moet weten dat je voorraad verspreid over verschillende schapen liggen en soms ook over verschillende gebouwen. En daarbij wordt het ook nog verplaatst ad van de omloopsnelheid.

dat klopt, kwam ik afgelopen week ook achter. had van 1 product nog 20 liggen maar kon er maar 1 aan winkelwagen toevoegen. bij navraag bleek dat te komen doordat de voorraad van dat ene product in 2 verschillende magazijnen lag, in 1 magazijn nog 1 en in andere nog 19.

 

21 minuten geleden, ploreel zei:

Heb je al overwogen:

- meld je opnieuw aan onder een ander e-mailadres en dus nieuw verkoopnummer

 

Zegmaar, nieuw begin en nieuwe kansen. Je offers kun je opnieuw importeren. Voorraad -helaas- terughalen en opnieuw voorzien van bsku. Hou er rekening mee dat je voorraad plafond voor nieuwe lvb gebruikers tot 2019 wordt vastgesteld op 250 items. Gooi dus niet alles over en voorkom dubbele offers.

Hou er rekening mee dat je je momenteel niet voor LVb kan aanmelden. of beter gezegd: je kan je wel aanmelden maar pas vanaf 1 januari worden nieuwe aanmeldingen voor LVB op volgorde van binnenkomst verwerkt. je kan dus pas vanaf 2020 weer gebruik maken van LVB.

Voorraad plafond is per gebruiker verschillend maar dat is dus voor bestaande LVB gebruikers.

Heb daar helaas ook mee te maken terwijl ik juist flink wilde gaan uitbreiden met LVB.

Maar Bol.com heeft probleem dat hun magazijnen overvol liggen en ze dus ruimtegebrek hebben. gaan ook de hoeveelheid producten die boven voorraad plafond zit gewon op je eigen kosten terugsturen als je niet nu zelf gratis doet.

Heb ook een tiental niet verkopende items teruggehaald om ruimte te maken voor andere wel goedlopende producten.

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, ploreel zei:

Als Bol dit zelf doet is kwestie van bij-verkoop of (gebrek aan) omloopsnelheid (anders gezegd dumpen)

gaat hierbij niet om producten die ze dumpen, zijn producten waarvan er 1000 tot 10.000 per maand verkocht worden.

Nu zullen ze zeker een lage(re) inkoop hebben als mij en uiteraard nog lagere verzendkosten en hoeven ze geen commissie aan zichzelf te betalen.

Mogelijk dat ze daarmee net op een heel kleine winst komen maar dat moet dan wel heel erg minimaal zijn

Link naar reactie
  • 0
Op 23-8-2019 om 12:50, Daniel_Nijmegen zei:

 

Overigens is bij mij nu ook 1 LVB order die 2 dagen terug verzonden had moeten worden maar nog niet verzonden is  (1 van de tientallen orders in die paar dagen). net over gebeld en wordt uitgezet naar een speciale afdeling welke telaat geleverde orders in de gaten moet houden.

Medewerker gaf ook aan dat ze dit soort meldingen de afgelopen tijd vaker kregen, zijn blijkbaar inderdaad wat meer problemen bij.

En hij kon ook niet aangeven hoe snel dit opgepakt zou worden omdat het druk zou zijn op die afdeling maar dat hij het zou blijven monitoren.

 

Reden dat je koopblok niet meer haalde kan divers zijn, begin maar eens met kijken naar je prestaties maar ook kunnen er nieuwe aanbieders zijn, kan de logica van bepalen veranderd zijn enz.

Breekbare goederen zijn ook aanvullende voorwaarden/kosten voor bij Bol, dat weet je?

 

Jij hebt mazzel. Bij mijn worden 95% van mijn orders niet verzonden. Er zijn er 2 'tussendoor' geglipt die wel verzonden zijn. Van de rest word HELEMAAL NIETS verzonden.

 

Zeer zorgelijk dat ze het aan het 'monitoren' zijn. Oftwel ze doen er actief helemaal niets mee. Dat idee had ik zelf ook al aangezien we inmiddels week 3 zijn ingegaan en dat ik, ondankt herhaaldelijk aandringen, geen enkele terugkoppeling is geweest. 

 

Ben ik nu de enige die dit schandalig vind? Mijn voorraad ligt stof te happen, mijn klanten lopen boos weg en ik krijg een factuur voor 'Opslagkosten'.

Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

dat klopt deels als je je concentreerd op het woord "veel"

Ik ben regelmatig duurder als conculega's maar heb dan evengoed het koopblok ondanks dat ik duurder ben.

Dat heeft ook te maken met de leversnelheid, je beoordelingen (hoe goed en hoeveel) en naar je prestatie normen.

En als je het product op LVB hebt liggen (in magazijn van bol.com dus) mag je wederom nog een stukje duurder zijn en toch het koopblok pakken.

het is dus zeker niet zo dat de goedkoopste aanbieder altijd in koopblok staat en kan zeker nog een flink verschil maken (hoe duurder het product hoe groter het verschil).

Bij dure producten kan dat gerust 50 of 60 euro zijn.

 

Hoe ik het zie:

 

Dag 1: Geen enkele review. Nog geen verkopen nieuwe klant

dag 2: Aanbod geupload. Iets goedkoper dan de concurrent

Dag 3: Hoera verkoopblok! (Alleen indien goedkoper dan concurrent)

Dag 365: Alle mogelijke vinkjes verzameld. Zelfde levertijd klant. Hogere reviews klant. Duurder dan klant. Nog steeds verkoopblok. Hoera winst!

Dag 366: Diverse klachten bol.com. Weg verkoopblok. Zelfs indien goedkoper geen verkoopblok. Wow ik doe het slechter dan dag 1

 

Ik geef toe het kan zeker zo zijn dat de 'geheime rekenregels' zijn veranderd. De concurrent haalt hogere volumes dat is wel waar. Maar toch het is allemaal wel erg toevallig dat ik, omdat ik al diverse malen geklaagd heb, opeens mijn verkoopblok kwijtraak. Alsof 'Contact met bol.com over LvB' ook een rekenpunt is....

 

Nouja ik wil hier niet te diep over ingaan. Dit gevecht win ik toch niet. Ik wil dat mijn LvB weer verzonden word dat is de reden van dit topic.

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, TwaBla zei:

Je hebt een overeenkomst die door Bol.com niet wordt nageleefd en als gevolg daarvan leid jij schade. Wat nu?

 

Juist. Ik hoef helemaal geen schadevergoeding. Zoals ik zei. Ik ben een kleine vis. Maar ik wil graag een 'iets grotere' kleine vis worden. Hierom heb ik mijn voorraad bij bol.com Logestiek via Bol.com neergelegd. En nu gebeurd er helemaal niks meer. Mijn klacht heeft duidelijk geen prio en mijn emails worden nu al ruim een week gewoon NIET beantwoord.

 

Even voor de duidelijkheid. Ik had hun gebeld. Ze beweerde (Meerdere malen) bij hoog en laag dat het artikel wel verzonden was maar nog niet geupdate was met een track @ trace code. Ik wist inmiddels beter aangezien ik zelf een proefbestelling had geplaats EN alle klanten gemailed had! Ik heb toen een CC gehad waarin de 'andere afdeling' gevraagd werk de track @ trace codes te mailen.

 

Hier heb ik diverse malen een update voor gevraagd. Tot op heden blijven al mijn verzoeken onbeantwoord.

 

Ik wil maar 1 ding dat mijn orders weer opgepakt worden vanaf nu. Thats it...

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

dat klopt, kwam ik afgelopen week ook achter. had van 1 product nog 20 liggen maar kon er maar 1 aan winkelwagen toevoegen. bij navraag bleek dat te komen doordat de voorraad van dat ene product in 2 verschillende magazijnen lag, in 1 magazijn nog 1 en in andere nog 19.

 

Hou er rekening mee dat je je momenteel niet voor LVb kan aanmelden. of beter gezegd: je kan je wel aanmelden maar pas vanaf 1 januari worden nieuwe aanmeldingen voor LVB op volgorde van binnenkomst verwerkt. je kan dus pas vanaf 2020 weer gebruik maken van LVB.

Voorraad plafond is per gebruiker verschillend maar dat is dus voor bestaande LVB gebruikers.

Heb daar helaas ook mee te maken terwijl ik juist flink wilde gaan uitbreiden met LVB.

Maar Bol.com heeft probleem dat hun magazijnen overvol liggen en ze dus ruimtegebrek hebben. gaan ook de hoeveelheid producten die boven voorraad plafond zit gewon op je eigen kosten terugsturen als je niet nu zelf gratis doet.

Heb ook een tiental niet verkopende items teruggehaald om ruimte te maken voor andere wel goedlopende producten.

 

Je kan je niet 2x aanmelden. Je moet een KvK nummer overleggen. Bovendien je moet toch eerst een reputatie opbouwen. Dat heeft mij 1 jaar gekost.

 

Momenteel liggen alleen mijn hardlopende items daar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.