Jump to content
zrski
Verberg

Online DVD verhuur. Mooi voorbeeld van een logistieke hel?

vraag

Emerce meldt een bericht van een belgisch bedrijf dat online DVD's wil gaan verhuren.

- http://www.emerce.nl/archives/nieuws/EBusiness/14261.html

Zonder het artikel te lezen denk ik direct: "hoe de hell ga je dit logistiek regelen?" Na het artikel gelezen te hebben denk ik: "Ehm, hoe ga je hier winst mee maken?"

Ik begrijp em niet? Zou iemand hier er geld in steken?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

de logistieke kant van het verhaal is inderdaad zeer ingewikkeld, je kunt het wel automatiseren door middel van streepjescodes maar dan bestaat er altijd nog de mogelijkheid om de cd uit het hoesje te halen

en ik denk ook niet dat het financieel gaat lukken, in amerika lukt het wel, maar ik denk dat belgie er te klein voor is

• 0
  • Rate this answer

Ik ken iemand die hier voor Nederland ook eens mee bezig geweest is. Het plan zag er haalbaar uit geloof ik. Ze konden het winstgevend krijgen, maar daar was wel een behoorlijk aantal dvd'tjes voor nodig dat verhuurd moest worden!

Ik zou zelf nooit een DVD'tje huren via internet. Je moet erop wachten enzo, gedoe allemaal... Ik wil NU een film kijken, niet morgen ;D

The New Motion - elektrisch rijden geregeld

Alef op Twitter

Alef op LinkedIn

• 0
  • Rate this answer

Vorige week heb ik een artikel gelezen over 24-uurs DVD's. Ze zitten in folie (luchtdicht) en als ze eruit gehaald worden dan zal de verbinding met zuurstof de DVD aantasten. Dit gebeurt na 24 uur, precies genoeg om de film een paar keer te kijken.

Ik meen dat Disney ermee bezig was. Het scheelt zo-ie-zo in de aankoop prijs en je hoeft er niet meer mee terug. Liggen hier geen mooie kansen?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

• 0
  • Rate this answer

Vorige week heb ik een artikel gelezen over 24-uurs DVD's. Ze zitten in folie (luchtdicht) en als ze eruit gehaald worden dan zal de verbinding met zuurstof de DVD aantasten. Dit gebeurt na 24 uur, precies genoeg om de film een paar keer te kijken.

Ik meen dat Disney ermee bezig was. Het scheelt zo-ie-zo in de aankoop prijs en je hoeft er niet meer mee terug. Liggen hier geen mooie kansen?

ik denk het wel, maar dan moet je het internationaal aanpakken, want alleen nederland is er te klein voor

• 0
  • Rate this answer

Dat van Disney kan ik me nog herrinneren van een of ander nieuws, kwamen ze daar niet later op terug omdat er iets niet te doen was?

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen