• 0

Brouwerij/drankenhandel

Ik heb een vraag omtrent het samenwerken met een brouwerij of drankenhandel.

 

ALs ik er voor kies om een tap bier te gaan verkopen in mijn toekomstige zaak krijg ik te maken met een brouwerij.

 

ALs ik kijk naar mijn zaak inrichting past een tap niet en verkoop dan ook liever bier op de fles.

 

VRAAG

Klopt het dat er op bier in een flesje meer marge zit dan op kelderbier.

en dit dan ook aantrekkelijker is voor mijn leverancier. :)

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste "Horeca"

 

Er zit meer marge op kelderbier. Heel simpel. Bier wordt in een grote tank gespoten (flesjes moeten gebotteld worden). Is dus voor een brouwerij voordeliger. Vergeet niet, onder kelderbier wordt vaak tank bier verstaan ( 1000 liter ). Ik denk dat je fust bier bedoeld (50 liter).

 

Drankenhandel brengt liever kelder bier (Vrachtwagen voor de deur, slang eruit. Wordt geplaatst in je tank. Chauffeur rookt nog even een sigaretje) Flesjes bier is behoorlijk arbeidsintensieve.

 

Het ligt er dus aan, hoeveel je denkt te gaan verkopen. En vergeet niet. Flesjes bier geeft een hoop afval (extra afval kosten) + extra koelruimte.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Op zich zou het logisch zijn dat een Fust of Tank bier goedkoper is dan flesjes bier. De verpakkingskosten zijn immers lager. Er is echter een andere variabele die een grotere rol speelt. Concurrentie. Een bar kan eigenlijk kiezen tussen drie altenatieven Heineken, Grolsch en Interbrew. De prijsconcurrentie tussen deze drie partijen is miniem. Bij flesjes bier is de concurrentie groter. Denk eens aan de huismerken van de supermarkten die graag klanten lokken met basisproducten.

 

Een jaar gelden was bier in een fles vaak goedkoper dan bier op fust van hetzelfde merk. Nedeland is een verziekte biermarkt. In het VK bijvoorbeeld is veel meer prijsconcurrentie ( met de daar bijhorende marketing) dan in Nederland.

 

Tweede kostenaspect waarnaar je moet kijken is kosten van tap ( afschrijving, onderhoud + tapverlies) versus kosten fles(extra opslag, extra afval + verlies statiegeld)

Michiel Smith

 

www.prometheusadvisoryservices.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt,

 

De reden dat ik vraag is dat bij het zoeken van de juiste bedrijfsruimte je altijd wel te maken krijgt met een brouwerij of drankenhandel,of gokkasten leverancier.

 

Ten tweede past het niet in mijn zaak een Tapinstalatie,gokkast etc.

maar wil natuurlijk wel een goede locatie.

 

Daarom dacht ik aan de mogelijkheid om flesjes bier te verkopen,zo blijft mijn idee en uitstraling het zelfde.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

in den haag zit een tent die tien euro toegang vraagt, en kan je bier drinken zoveel je wilt. dan krijg je wel halve liters aldibier. de eigenaar: "er is toch niemand die een tientje aldibier wegzuipt op een avond, dus tel uit mn winst" :)

 

bedenk wel dat je bij flesjes en fusten veel groter risico hebt op arbo gerelateerde "ongemakken" bij werknemers.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt,

 

Nu het volgende het is voor mij duidelijk in wat voor keuze ik ga maken

 

De keuze is flesjes en geen tap bier,reden inrichting,uitstraling openingstijden publiek. etc.

 

Nu heb ik een pand op het oog,dit pand is niet van brouwerij maar

van een drankenhandelaar.

Is het nu nog wel aantrekkelijk voor hem als ik deze keuze maak.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.