• 0

Revolut biedt nu ook gratis bankieren aan voor ondernemers

(aangepast)

Nadat ze eerder al een "echte" bankvergunning kregen, biedt Revolut nu ook bankrekeningen aan voor ondernemers zonder abonnementskosten.

https://blog.revolut.com/newplans/

 

Kort samengevat:

- Geen abo kosten.

- 20 cent per overschrijving (eerste 5 per maand gratis)

- Gratis Mastercard/Visa debit kaart. (wel 0,4% koersopslag bij buitenlandse valuta)

- Mogelijkheid tot het aanmaken van virtuele credit cards ("wegwerp" nummers voor online bestellingen)

- Contant geld pinnen kost 2%.

 

Wat vinden jullie ervan?

Goed dat de Nederlandse banken eindelijk wat concurrentie krijgen?

Of zouden jullie nooit met een buitenlandse online bank zaken doen?

aangepast door Maxn
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, Maxn zei:

Nadat ze eerder al een "echte" bankvergunning kregen, biedt Revolut nu ook bankrekeningen aan voor ondernemers zonder abonnementskosten. 

Ik lees dat ... "Revolut Ltd is a company registered in England and Wales (No. 08804411)."

... en hoewel Revolut schrijft er na 31 oktober én een harde Brexit voor de klant niets zal veranderen, is het nog maar afwachten of die belofte inderdaad gerealiseerd gaat worden. Beloftes van de Britten kunnen wij zo langzamerhand wel.
 

"How Revolut prepared for Brexit"

 

Tenzij iemand het heel graag wil of heel wanhopig is, zou ik toch willen adviseren om een paar maandjes te wachten.

De datum van het artikel - 1 april 2019 - maakt het vertrouwen ook niet bepaald groter.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Cosara zei:

Beloftes van de Britten kunnen wij zo langzamerhand wel.

Het zijn geen Britten. Ze hebben domicilie in Londen gekozen om mee te liften met Barclays, die aanvankelijk de whitelabel-leverancier van bankdiensten was. Londen is beter dan Moskou. Maar Revolut wordt gerund door Russen (met ervaring in de city) die diensten leveren aan klanten wereldwijd. Hun diensten zijn vooral interessant als je internationaal zaken doet en met verschillende valuta wil kunnen werken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
37 minuten geleden, TwaBla zei:

Maar Revolut wordt gerund door Russen (met ervaring in de city) die diensten leveren aan klanten wereldwijd ...

... maakt het vertrouwen ook niet bepaald groter.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Quote

The free plan includes access to our core features:

Local GBP and EUR account details and payments

Wat houdt dit precies in? En wat is dan het controlemechanisme bij een Nederlandse toezichthouder en voor een Nederlandse ondernemer?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
57 minuten geleden, Highio zei:

En wat is dan het controlemechanisme bij een Nederlandse toezichthouder en voor een Nederlandse ondernemer?

 

Welke beschermingsmaatregelen heb je in Nederland eigenlijk tegen je Nederlandse bank?

Bij Kifid hoef je als ondernemer niet aan te kloppen (tenzij het om een zakelijk krediet gaat)...

Dus mocht je ooit een geschil met je bank krijgen, en er onderling niet uit komen, dan kan je alleen bij de rechter terecht.

 

 

Zolang ze in de UK zitten, heb je daar meer bescherming dan hier.

Kleine ondernemers (<6.5 miljoen GBP omzet,  <50 man personeel) kunnen daar namenlijk wel gratis een klacht tegen hun bank indienen bij de Financial Ombudsman Service.

 

Maar het is in dat kader inderdaad wellicht wel verstandig om even een paar maanden af te wachten, wat ze met de Brexit gaan doen.

Mochten ze naar een ander land (zoals Nederland :classic_tongue:) verhuizen dan kan dit inderdaad nadelige gevolgen op dit gebied hebben.

 

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
4 uur geleden, Maxn zei:

Mochten ze naar een ander land (zoals Nederland :classic_tongue:) verhuizen dan kan dit inderdaad nadelige gevolgen op dit gebied hebben.

 

De vestiging binnen de EU zit in Litouwen. Ik gebruik Revolut niet als spaarbank maar als transferbank. 😎

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb niet genoeg buitenlandse klanten om er interesse in te hebben voor persoonlijk gebruik, maar het lijkt toch wel een serieus platform te zijn. Als je veel internationale handel hebt, zeker buiten de EU is het wellicht een interessante optie. 

 

Binnen de eurolanden met IBAN voegt het denk ik weinig toe (overboekingen kosten evenveel of het nou binnen of buitenland is), maar daarbuiten kan het wel een pak geld schelen. Neem bijvoorbeeld klanten uit de VS: die doen nog aan ouderwetse papieren cheques, en zo'n cheque innen kost je al snel minimaal 25 euro bij een nederlandse bank, ongeacht het bedrag. 

 

Met iets als revolut kun je amerikanen eenvoudig de mogelijkheid geven te betalen met credit cards die daar zeer populair zijn. Dat beetje koersopslag lijkt me dan verder geen probleem, banken rekenen dat meestal ook, bovenop de vaste transactiekosten. 

 

Of de mensen erachter Russen zijn lijkt me niet zo heel relevant: het bedrijf op zich is niet gevestigd in Rusland, dus het lijkt me niet dat pakweg Putin op een dag kan besluiten alle tegoeden bij revolut over te maken naar de sovietstaatskas ;)

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, jpvdmeer zei:

Als het € 0,20 per transactie is weet ik een interessantere bank waarbij je jaarlijks 1.000 transacties gratis krijgt.

 

Of dat interessant is hangt uiteraard af of je veel girale transacties doet.

 

Denk dat er ook genoeg ondernemers zijn die juist niet zoveel losse transacties hebben, omdat pin/iDeal/credit card betalingen vaak via een Payment Service Provider lopen die bijv. 1x per week het totaal overmaakt.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
21 minuten geleden, jpvdmeer zei:

1.000 per jaar zit je als (succesvol) ondernemer al snel aan hoor, ook met gebruik van PSP.

 

Volgens Knab zelf komt maar 0,7% van de ondernemers aan die 1000 transacties.

 

Maar dat zal wel flink per branche kunnen verschillen.

Of jouw bedrijf aan zakelijke afnemers op factuur levert, of juist alleen online diensten aan particulieren die meteen online af moeten rekenen maakt nogal een verschilletje...

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0

Ik heb in 2016 een onderzoekje gedaan naar zakelijke rekeningen (omdat ik de tijd had en wilde overstappen) en het resultaat daarvan op mijn blog geplaatst. Helaas mag ik daar hier niet naar linken.

 

Maar wat conclusies:

- verschillende types ondernemers hebben verschillende behoeftes, dus een statement als "als succesvol ondernemer zit je al snel aan de 1000 transacties" is weinig zinvol.

- de abonnementskosten van de meeste zakelijke bankrekeningen lopen zo weinig uit elkaar (meestal enkele tientjes per jaar), dat je beter naar de omvang van het dienstenpakket en de algemene voorwaarden kunt kijken.

 

Er is een bedrijf, Moneyview, dat over dat tweede punt jaarlijks een rapport publiceert à 7500 euro, dus als kleine succesvolle ondernemer heb je daar niet veel aan, maar ze publiceren ook de lat waarlangs ze banken leggen, en dat zou interessant kunnen zijn. Banken laten bij mijn weten wel zien wat je wél krijgt bij een rekening, maar niet wat je niet krijgt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, Branko Collin zei:

Helaas mag ik daar hier niet naar linken.

Branko Collin: in je sig wel. 😉

 

PS: en ik wilde de link met alle plezier hier in mijn reactie plaatsen (het is niet mijn site immers, dus mag ik er wel naar linken), maar het betreffende artikel kan ik helaas niet vinden op je blog 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, Branko Collin zei:

Maar wat conclusies:

- verschillende types ondernemers hebben verschillende behoeftes, dus een statement als "als succesvol ondernemer zit je al snel aan de 1000 transacties" is weinig zinvol.

Precies(1) ... succes is niet zozeer gerelateerd aan de hoeveelheid transacties, maar eerder aan de grootte (in geldhoeveelheid) van elke transactie. 

 

9 uur geleden, Branko Collin zei:

Maar wat conclusies:

- de abonnementskosten van de meeste zakelijke bankrekeningen lopen zo weinig uit elkaar (meestal enkele tientjes per jaar), dat je beter naar de omvang van het dienstenpakket en de algemene voorwaarden kunt kijken.

Precies(2) ... welk succesvol ondernemer staart zich blind op de extra kosten van een paar Euro,’s per maand ?

 

9 uur geleden, Maxn zei:

Volgens Knab zelf komt maar 0,7% van de ondernemers aan die 1000 transacties.

0,7% van de ondernemers die bij Knap bankieren, neem ik aan ?

 

Zolang er nog vele, vele, vele ondernemers zijn die bijna alle privé-uitgaven via de zakelijke bankrekening betalen - omdat daarop alle inkomsten binnenkomen - dan denk ik dat daar nog veel valt te besparen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, Maxn zei:

Maar dat zal wel flink per branche kunnen verschillen.

 

Nogal ja - ik stuur eigenlijk uitsluitend facturen met 3 of 4 cijfers voor de komma ;)

 

Wat dat betreft zou het mooi zijn als ik aan de 1000 facturen per jaar kan komen, al denk ik niet dat ik dan nog zou malen over transactiekosten - eerder over wat ik volgend ja ga doen qua pensioen.

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Wat dat betreft zou het mooi zijn als ik aan de 1000 facturen per jaar kan komen, ...

Transacties ... dat zijn verkoop- en inkoopfacturen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.