• 0

Toeleverancier van drukkerijen, printers en nabewerkers

Ik verkoop grafische produkten voor drukkerijen, printers en nabewerkers.

Nu wil ik graag een succesvolle mailing maken voor diverse van mijn produkten, Echter heb ik veel verschillende uiteenlopende produkten. Ik wel al een A5 boekje gemaakt van 3 vellen A4 met een hoop info. als ik die dichtplak met een stickertje en er een adres opzet dan kost dat het standaard tarief voor het versturen van 1 brief (eur 0,68). Qua kosten zeer acceptabel maar nu de inhoud dus....

 

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn A5-boekje idee vinden en hoe jullie het boekje zouden invullen. Ik verkoop offset persen, consumables hiervoor, camerasystemen, inktjet-systemen, uv-droging, A4-snijders en eigenlijk nog veel meer.

 

Tevens zoek ik een effectieve manier voor het verzamelen van de juiste contactpersonen en e-mails

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet wel opvallen!Als je een mailing wilt versturen naar drukkerijen, die alle soorten papier kennen en duizend-en-een-manieren om iets te snijden of te stansen, dan moet je wel opvallen! Met een gevouwen A4 boekje doe je dat niet echt. Misschien ervaren zij dat zelfs als 'amateuristisch' je presenteeert wel iets op hun vakgebied. Kan er meer? Kun je een proudct maken waarin je identiteit of aanbod tot uiting komt? een Bedrukt vel of reep karton van 50 cm. lang waarop alle nabewerkingen uitgevoerd zijn, en waarop je producten staan?

Een vel met aan 1 zijde je producten, aan de andere zijde een instructievel voor 10 van de waanziingste papieren vliegtuigjes ( met Peet1973 uw drukwerk naar een hoger niveau). Een glossy jaren '50 advertentie waarop je producten als getekend in jaren 50 stijl staan.

 

Als je A4-boekje heel goedkoop is maar 90 % kiepert 'm meteen weg is hij minder effectief van een boekje voor een hogere prijs, met eeen lagere oplage maar meer respons.

 

En is een mailing wel de beste manier?

 

Link naar reactie
  • 0

Aangezien de meeste bedrijven behoorlijk veel reclame in de bus krijgen zul je ervoor moeten zorgen dat men in een paar tellen ziet wat jij aanbiedt.

 

Verder moet je qua tekst kort maar krachtig zijn. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk vertellen over je producten, maar dit is niet altijd waar mensen op zitten te wachten. Een kort overzicht met producten en pluspunten en een goede verwijzing naar website, adres en telefoonnummer doet vaak de truc.

 

Contactpersonen en e-mailadressen kun je op verschillende manieren verkrijgen. Je kunt lijsten bij de KvK of KPN vandaan halen. Verder zijn websites als openBC.com ideaal (veel mensen in die branche). Tot slot natuurlijk bijeenkomsten bezoeken en netwerken netwerken netwerken.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Een aantal jaren terug heb ik bij een drukkerij gewerkt, en ook een klein deel inkoop gedaan.

Wat ik mij herinner uit die tijd is dat de grafische markt nogal gesloten is.

Je zult dus moeten werken aan relaties met inkopers van deze drukkerijen.

Verder moet je ook zorgen dat je mensen goed ondersteunt in het gebruik van de producten. En dus ook contacten legt met afwerkers, drukkers, enz..

Als je kijkt hoe bijvoorbeeld Wifac of Tetterode hiermee omgaan dat weet je waarschijnlijk genoeg.

Op beurzen als de Grafivak wordt personeel bijna net zo in de watten gelegd als de directie.

Dus ik denk dat je jou kans op slagen kunt vergroten als je naast de inkoper, vooral ook de afwerker en drukker van een goed advies kunt voorzien.

Zij bepalen namelijk ook mede wat er ingekocht word.

 

Wat betreft namen is het gewoon een kwestie van afspraken gaan maken en zorgen dat ze je kennen, en vanuit dat punt verder werken.

De grafische wereld is niet zo heel groot, tevreden afnemers zullen je best verder willen helpen.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

Nou is het wel zo dat het in de grafische wereld niet heel goed gaat, veel drukkerijen ontslaan momenteel veel personeelsleden. Wel iets om rekening mee te houden.

Mijn moeder is directeur van een drukkerij en mijn bedrijf zit ook IN die drukkerij en ik kan je inderdaad vertellen dat als jij wilt dat je mailing gelezen wordt, deze echt moet opvallen en dat het er goed uit moet zien. Als ik jou was zou ik ook gewoon eens wat drukkerijen opzoeken, want ik weet niet of een mailing je veel klanten zal brengen!

En inderdaad is het ook verstandig om je te richten op het personeel binnen de drukkerij die gebruik maakt van de machine dat jij wilt verkopen, zij hebben zeker een stem in de aankoop van nieuwe machines.

 

Succes!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Mijn moeder is directeur van een drukkerij en mijn bedrijf zit ook IN die drukkerij en ik kan je inderdaad vertellen dat als jij wilt dat je mailing gelezen wordt, deze echt moet opvallen en dat het er goed uit moet zien. Als ik jou was zou ik ook gewoon eens wat drukkerijen opzoeken, want ik weet niet of een mailing je veel klanten zal brengen!

Succes!

 

Nog even ter aanvulling,

Over het algemeen zijn grafici vakidioten.

Als jij met drukwerk aankomt mag hier werkelijk niets aan mankeren.

Geen moire, als moet goed sluiten, geen schommelend drukwerk, nietjes recht, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik ben nu 7 jaar weg uit de grafische wereld, maar al het drukwerk wat ik in handen krijg wordt nog altijd op kwaliteit bekeken, daarna pas inhoud. ;)

Link naar reactie
  • 0

Precies, als ik met mijn moeder bij een restaurant ga eten wordt altijd de kaart goed bekeken, vaak slecht gelamineerd....haha

 

Misschien moet je juist een mailing opsturen waarin alles fout is gemaakt! Verkeerde papier, scheef geniet, verkeerd gevouwen en de achterkant op z'n kop gedrukt! Dat valt wel op.

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je juist een mailing opsturen waarin alles fout is gemaakt! Verkeerde papier, scheef geniet, verkeerd gevouwen en de achterkant op z'n kop gedrukt! Dat valt wel op.

 

... en spelfouten maken natuurlijk. Ik las laatst dat dat veel aandacht trekt...

;D

Link naar reactie
  • 0

Stuur dan de week of enkele dagen daarna een schitterende/perfecte mailing er achteraan? Zoiets als: dat kan natuurlijk beter met duidelijke verwijzingen naar de 1e. Dat is redelijk uniek.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 311 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.