• 0

waarderen studio

BEste mijn vraag is kort:

 

ik heb samen met een zakelijke partner een Greenscreen studio gebouwd. 

 

kosten 4000,- euro en is juli 2017 ingebruik genomen. 

 

we hebben split de rekening verdeeld toen der tijd. 

 

de partner kiest er voor nu een andere locatie in te trekken en wil de studio aan mij verkopen. 

wat is een reëel bedrag dat hij hiervoor zou kunnen vragen? of omgedraaid wat zou ik hem moeten geven alles is in prima staat echter 2 jaar oud.

 

naar mijn idee heb je 20% afschrijving per jaar en is 60% van zijn inleg een goed aanbod maar wellicht moet ik dit anders rekenen. 

 

ik zie graag uit naar jullie reactie.  

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 minuut geleden, Branko Collin zei:

Vierduizend euro lijkt me weinig voor een pand. Het zal dus neem ik aan om de inrichting gaan. Bij wie staat die inrichting? Wie beheert de gemeenschap?

Het gaat om de greenscreen setup niet om het pand.

Het pand huurt hij bij mij maar staat los van de greenscreen. 

Link naar reactie
  • 0
32 minuten geleden, V2W zei:

de partner kiest er voor nu een andere locatie in te trekken en wil de studio aan mij verkopen

En wat wordt er met die studio gedaan?

Ligt daar een momenteel goed lopende onderneming omheen?

 

Als hij door zou willen gaan met deze locatie/materialen/klanten, en hij zou jij uit willen kopen... waar zou jij dan genoegen mee nemen?

 

Link naar reactie
  • 0

Het is waard wat je er voor zou krijgen als je het nu verkoopt aan een derde, (en daar dan de helft van omdat je al voor de helft eigenaar bent) althans dat is het meest objectief de waarde .De boekwaarde van 60% hoeft helemaal niet overeen te komen met de marktwaarde op dit moment.

Er was vast een reden waarom je de kosten wilde delen ipv meteen geheel voor eigen rekening te nemen.
Ik heb geen verstand van greenscreen studio hardware, maar over het algemeen verouderd IT technologie een stuk sneller dan de fiscaal verplichte 5 jaar/max 20% afschrijving.

 

Een andere manier om er naar te kijken is of de greenscreen studio voor jou nog steeds interessant is om aan te houden omdat als je de omzet op die studio verhuur gelijk blijft gaan je kosten verdubbelen als jij de andere 50% overneemt tegen de huidige boekwaarde. Als je kosten verdubbelen is het dan nog steeds interessant om die greenscreenstudio te bezitten of zeg je dan liever. verkoop de boel maar en als iemand een greenscreen studio nodig heeft kunnen we dat altijd per dag voor ze huren en (door)leveren tegen kostprijs.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.