In mijn huurovereenkomst staat het volgende artikel:
Duur, verlenging en opzegging
3.1 Deze huurovereenkomst is aangegaan voor de duur van 1 jaar, ingaande op 1 januari 2018 (hierna’ingangsdatum") en lopende tot en met 31 december 2018.
3.2 Deze huurovereenkomst wordt, na ommekomst van de in 3.1 genoemde periode, behoudens beëindiging van deze huurovereenkomst door opzegging door uitsluitend huurder in overeenstemming met 3.4 en 3.5 voortgezet voor een aansluitende periode van 1 jaar.
3.3 Na ommekomst van de in 3.2 genoemde periode wordt deze huurovereenkomst behoudens beëindiging van deze huurovereenkomst door opzegging door huurder of verhuurder in overeenstemming met 3.4 en 3.5 voortgezet voor aansluitende perioden van 5 jaar.
3.4 Beëindiging van deze huurovereenkomst door opzegging vindt plaats door huurder aan verhuurder of door verhuurder aan huurder tegen het einde van de lopende huurperiode of, ingeval van een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd, tegen ieder tijdstip, een en ander met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste jaar. Verhuurder neemt daarbij de wettelijke opzeggingsgronden in acht.
3.5 Opzegging van deze huurovereenkomst dient te geschieden bij deurwaardersexploot of per aangetekend schrijven.
Nu wil ik de huurovereenkomst per eind van het jaar beëindigen en geeft de verhuurder aan dat ik dat voor eind 2018 had moeten aangeven. Mijns inziens is dat niet het geval aangezien het nu nog een overeenkomst voor bepaalde tijd betreft. Klopt mijn stelling?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
marcobakker
marcobakker
In mijn huurovereenkomst staat het volgende artikel:
Duur, verlenging en opzegging
Nu wil ik de huurovereenkomst per eind van het jaar beëindigen en geeft de verhuurder aan dat ik dat voor eind 2018 had moeten aangeven. Mijns inziens is dat niet het geval aangezien het nu nog een overeenkomst voor bepaalde tijd betreft. Klopt mijn stelling?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61828-be%C3%ABindiging-huurovereenkomst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag