• 0

Domeinnaam opeisen

Goedendag,

 

ik zit met een probleem en tot op heden kan ik niet duidelijk vinden hoe het nou precies zit.

Ik zal het uitleggen.

 

Ik ben sinds 2012 eigenaar van een bedrijf. Echter zag ik bij de inschrijving van het bedrijf dat de domeinnaam al bezet was en dacht ook dat komt later nog wel.

Nu 7 jaar later begint het toch te kriebelen om de domeinnaam in bezit te krijgen aangezien het de laatste tijd fout gaat bij klanten.

Ze sturen dan een mail naar de bedrijfsnaam terwijl ik niet de eigenaar ben van het domein.

 

De situatie.

 

Mijn bedrijfsnaam is uniek er is geen enkel ander bedrijf ingeschreven in de kvk onder mijn bedrijfsnaam. Ik handel dan ook al sinds 2012 met mijn bedrijfsnaam.

Al mijn informatie dat ik verstuur, per brief, e-mail, website etc etc. doe ik vanuit mijn bedrijfsnaam.

 

De domeinnaam is sinds 2009 geregistreerd en tot op heden is er nog nooit een website op actief geweest.

Ik heb 2 jaar geleden contact gehad met de eigenaar van het domein. En gevraagd wat het zou kosten om deze dan ook over te nemen.

Meneer gaf aan dat het 10.000 euro zou kosten. Dat is natuurlijk totaal niet reëel.  en het gesprek eindigde dan ook snel.

 

Vorige week opnieuw contact opgenomen met meneer.

Deze geeft opnieuw aan dat het 10.000 euro kost omdat volgens hem er meer kappers op de kust zijn.

Verder vertelde meneer dat hij commerciële activiteiten verricht met de domeinnaam. Wat ik betwijfel aangezien er sinds de registratie nooit een website actief is geweest en zover gezien er geen records actief zijn op het domein. Het is dus allemaal standaard vanuit de hostingaanbieder. Maar goed het zou natuurlijk kunnen.

 

Ik las bij het SIDN dat je een eis kan indienen tegen een domeinhouder betreffende een geschillenregeling.

De kosten zijn daarvoor als het zover komt 1500 euro. Ik zou dat er op zich wel voor over hebben.

Ik snap dat het kwartje altijd links of rechts kan vallen als het bij een geschillenrechter komt. Maar ik vraag me toch af in hoeverre ik kans maak aangezien de domeinhouder de intentie heeft om het domein alleen maar tegen een heel hoog bedrag te verkopen.

 

De vraag is in hoeverre sta ik in mijn recht?

Mag hij de domeinnaam als handelsnaam gebruiken?

 

Ik kan dus bewijzen dat ik sinds 2012 zeer actief ben met de bedrijfsnaam.

 

mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

Je hebt 0 rechten,

als hij er nou een adwords campagne op had gezet, met jouw producten bijv. dan had je een kans gemaakt. Maar nu totaal niet.

 

Als je het wilt hebben, doe een bod, anders moet je het gewoon laten zitten, en je energie gebruiken om je klanten te voorzien van het juiste email adres.

 

Zou ook leuk zijn als het wel kon. Bijv, abc.nl vind ik een leuk domein en wil ik hebben. Eigenaar vraagt 10k, maar doet er niets mee. Dan begin ik gewoon een bedrijfje abc, en zou ik zijn domein kunnen opeisen?

aangepast door espen

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 2

Hierbij 2 updates.

Na de berichten in dit en andere topics heb ik dan ook contact gezocht met verschillende partijen.
Het betreft een gesprek met een medewerker van het SIDN en een gesprek met een internetjuriste.
Het gesprek met de internetjuriste ben ik het meest wijs uit geworden.
Misschien heeft iemand hier dan ooit nog wat aan.

 

1. Medewerker SIDN
De medewerker geeft aan dat indien ik een eis zou indienen ik in mijn recht sta om dat te doen. Omdat het SIDN alleen een advies geeft trekken ze nooit partij. En is het mijn woord tegen dat van de domeinhouder. Echter vindt de medewerker het bedrag van 10.000 wel erg aan de hoge kant voor een domeinnaam wat geen top level is. Maar dat de domeinhouder volledig in zijn recht staat te vragen wat hij wil.

 

2. Internetjuriste
Ik heb aangegeven dat de domeinhouder niet wil onderhandelen over de prijs en dat het gesprek uiteindelijk ook erg vervelend werd.
Ook heb ik inzage gegeven betreffende het gesprek tussen mij en de domeinhouder. En verschillende stukken aangeleverd. Zodat ze een goed beeld kreeg van wat er gaande is.

 

Allereerst gaf ze nadrukkelijk aan dat de domeinhouder zoals het nu is volledig in zijn recht staat om het domein te verkopen aan welke partij dan ook of het domein zelf te gebruiken. Echter zitten er wel een aantal voorwaarden aan vast waar de domeinhouder zich aan moet houden. Het is tevens zo dat als er een rechtszaak zou komen dat onderstaande punten als informatief dienen te worden beschouwd. Het is de rechter die beslist en dan is het de vraag; dat er een verschil zit in gelijk hebben of gelijk krijgen.

 

* Let op!; Onderstaande punten zijn door de juriste aan mij telefonisch doorgegeven en ik heb ze genoteerd. Elke jurist kijkt er net weer anders tegenaan echter is het wel zo dat in het algemeen deze richtlijnen worden aangehouden.

 

2A. Eigen gebruik
Indien de domeinhouder wenst om het domein dan toch te gaan gebruiken voor commerciële doeleinden mag dat. Echter alleen als de domeinhouder de domeinnaam niet gaat gebruiken als handelsnaam omdat dat dan wel in strijd is met het handelsnaamrecht (zelfde branche, producten). Dat betekend ook dat de domeinhouder geen afwijkende handelsnaam variaties mag gebruiken zoals een voltooid of zelfstandig naamwoord als titel of inhoud omdat er dan sprake is van bewust misleidend gebruik.

Activiteiten omtrent doorlinken van de domeinnaam of het versturen of ontvangen van elektronische gegevens staat de domeinhouder volledig in zijn recht.

 

2B. Verkoop
De domeinhouder mag dus het domein verkopen aan de hoogste bieder en er voor vragen wat die wil. Echter zitten hier voorwaarden aan vast. Als het domein aan een buitenlands bedrijf word verkocht sta je machteloos en kun je er niks tegen doen. Echter als het aan een Nederlands bedrijf wordt verkocht en het bedrijf gaat het gebruiken voor commerciële doeleinden als in, het als handelsnaam gebruiken (zelfde brance, producten). En dus zich zo te uiten op de website/reclame etc kan je bij het SIDN een eis indienen of naar de rechter stappen. Het kan dan zijn dat de de gene die het domein verkocht heeft het domein dan moet terugkopen.

 

2C. Oudere domeinnaam vs jongere handelsnaam

Indien de eigenaar van de domeinnaam de registratie eerder heeft verricht dan de handelsnaam van de tegenpartij betekend dat niet automatisch dat die meer rechten heeft als de eigenaar van de handelsnaam. De domeinhouder heeft er wel of niet bewust voor gekozen om de handelsnaam niet vast te leggen bij de KvK. Het zou dus betekenen dat een bedrijf een monopolie kan hebben op domeinnamen door te claimen dat de domeinnamen die dan in bezit zijn allen worden gebruikt als handelsnaam terwijl deze niet staan ingeschreven. Dat betekend niet dat de handelsnaam meer rechten heeft, in dit geval hebben beide partijen evenveel rechten echter zou de domeinhouder de handelsnaam activiteiten als in titel en inhoud wel moeten staken. Er zijn wel uitzonderingen zoals het gebruik van een achternaam of een toevoeging in het gebruik als handelsnaam. Een rechter zal bijna altijd verwerpen dat een jongere handelsnaam voor gaat op een oudere domeinnaam tenzij natuurlijk de handelsnaam ouder zou zijn.

 

2D. Domeinregistratie vs domeinhouder
Er is veel verwarring over de datum van de domeinregistratie of een update van de domeinrecords. Het betreft een groot grijs gebied.
Het kan kloppen dat de domeinhouder ook daadwerkelijk het domein heeft vastgelegd. Echter hoeft dat niet altijd zo te zijn. Het kan namelijk zijn dat er een domeinoverdracht heeft plaats gevonden. In dat geval gaat het niet om de datum van de domeinregistratie maar om de datum dat het domein in bezit is gekomen van de domeinhouder. Echter is dat heel moeilijk te bewijzen omdat het vaak gaat over domeinen die ouder zijn dan 5 jaar waarvan de administratie ontbreekt.
Want update records in de whois zeggen niks.

 

Het advies was dan ook om wel een eis in te dienen en te kijken in hoeverre de domeinhouder bereid is water bij de wijn te doen. Echter raadt ze het sterk af om er daarna een zaak van te maken en naar de geschillenrechter te stappen. Ik zou gezien de situatie dan geen gelijk krijgen. Maar dat betekend niet dat de domeinhouder dan automatisch verder kan. De domeinhouder krijgt in de eis te horen wat de rechten zijn en wat dus de domeinhouder wel en niet mag betreffende eigen gebruik of verkoop.

 

En of ik het domein persé wil tegen elke prijs. Dan is mijn antwoord nee. ik neem dan het mis lopen van inkomsten voor nu voor lief.

Ik heb het in elk geval geprobeerd.

 

Dank voor de hulp allen ben een stuk wijzer.

Link naar reactie
  • 0
16 minuten geleden, F. van Eeuwijk zei:

De medewerker geeft aan dat indien ik een eis zou indienen ik in mijn recht sta om dat te doen.

 

Goed nieuws!

 

En je hebt meer rechten. Je kan op basis van het handelsnaamrecht bezwaar maken als ze dezelfde naam actief gebruiken in dezelfde branche, al kan lokatie daar ook een rol bij spelen. Nou zorgen dat er veel aanklikbare links zijn naar de correcte website en de correcte mailadressen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Het was een belangrijk deel van de vraag: of hij in zijn recht stond. Ja dus, een beetje wel. Vraagsteller mag een eis indienen. Of die toegewezen wordt, is een ander verhaal. Je moet dat opeisen dus genuanceerd zien. 😉

 

aangepast door TwaBla
smiley toegevoegd

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, F. van Eeuwijk zei:

Correct echter kan de domeinhouder er niet zomaar "van alles" mee. 

Klopt
De situatie zou hierdoor zelfs zo kunnen wijzigen waardoor topicstarter wel de domeinnaam zou kunnen opeisen, maar de kans dat dat gebeurd is vrij klein.

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
  • 3
2 uur geleden, F. van Eeuwijk zei:

Correct echter kan de domeinhouder er niet zomaar "van alles" mee. 

 

Klopt, en je kunt die wetenschap gebruiken om de domeinhouder ervan te overtuigen dat de vraagprijs  te hoog is. Soms lukt dat... zoals in mijn geval: 

 

Op 5-9-2019 om 21:01, TwaBla zei:

Kijk ook eens naar dit topic (vraagprijs 9000 euro) en dit topic (vraagprijs belachelijk hoog bedrag). Je bent niet de eerste die meent recht te hebben op een domeinnaam die iemand anders lang voor jou geregistreerd heeft. 

 

Het topic "vraagprijs belachelijk hoog bedrag" waar Twa naar verwijst is van mij. Ik postte dat destijds onder mijn Forum alter Ego "Acrobat Reader". Ik ben niet trots op mijn Calimero-gedrag in dat topic  ("t'is niet eerlijk"), maar dankzij de input van dat topic bereikte ik - met meer geluk dan wijsheid - wel resultaat: ik wist de domeinhouder ervan te overtuigen dat door mijn activiteiten, gebruik handelsnaam in het economisch verkeer (het is o.a. mijn handelsnaam., twitternaam en lang gebruikt als subnaam op dit forum) en BBIE merkregistratie  zowel hij als een eventuele koper het betreffende domein niet makkelijk te gelde kon maken. Uiteindelijk kwamen we een prijs overeen die we beiden acceptabel vonden: iets meer dan ik eigenlijk wilde betalen, iets minder dan hij wilde ontvangen...a fair deal. 

 

Maar nu het bizarre: ik gebruik de met zoveel moeite gekochte domeinnaam (risicoach.nl) totaal niet . 

Waarom niet? Omdat ik - mede door al het gedoe om deze domeinnaam - op zoek was gegaan naar een alternatief en bij stom toeval - met inspiratie van een overleden Higherlevel-lid - op de  "ultieme" merknaam kwam. Niet één merk  maar een heel scala aan submerken voor diverse diensten onder 1 gemeenschappelijke ijzersterke korte en makkelijk te onthouden naam. 6 letters die iedereen snapt en met uitstekende woordmerk/logo capaciteiten. 

 

En was die naam helemaal vrij?

Bijna, maar niet helemaal . Alle mogelijke schrijfvormen van alle merkwoorden waren vrij als merk, handelsnaam en domeinnaam....behalve eentje. Een obscure variant met een ongebruikelijk middenstreepje was in gebruik bij een concurrent, maar helaas wel voor de belangrijkste dienst, en exact dezelfde dienst bood die concurrent aan. Weliswaar niet erg actief : 1 pagina die aantoonbaar al minstens 6 jaar niet was aangepast (want verwijzend naar sterk verouderde wetgeving)

Ik benaderde de eigenaar voor eventuele overname of samenwerking, maar er volgde geen enkele reactie. 

 

En toen?

Gebeurde er iets nog bizarder: KARMATerwijl ik periodiek die site checkte op eventuele aanpassingen en nieuwe contactverzoeken postte,  ging de site eind mei opeens op uit de lucht. Volgens SIDN was de betreffende site in quarantaine geplaatst en zou deze na 40 dagen weer beschikbaar zijn voor registratie, tenzij de site eigenaar alsnog zijn rechten deed herleven (volgens zeggen een actie die wijst op het niet betalen van de provider) 

 

Het maffe is: het bedrijf in kwestie was zeker niet failliet of gestaakt, alleen deze site was offline gegaan. 

En de site in kwestie bleef offline, kwam op 9 juli jongstleden na 40 dagen uit Quarantaine en was 25 seconden daarna - om 07:25  's-ochtends - zonder enige slag of stoot  in mijn legitieme bezit voor het luttele bedrag van 4 Euro 50.  De  site gaat binnenkort live, en dan gaat er een stevige fles Champagne open. 

 

Moraal van dit verhaal:  soms speel je Calimero en soms heb je geluk 😉. Veel succes dus F. van Eeuwijk!

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, espen zei:

Hij staat in zijn recht om een eis in te dienen. Net als ik een eis kan indienen omdat ik van mening ben dat ik recht op al het goud van de staat heb.

 

Feitelijk komt het daar wel op neer. 

 

Natuurlijk kun je de eigenaar dagvaarden en vragen om overdracht van de domeinnaam, er is niets in het nederlandse recht dat je daarvan weerhoudt. Praktisch geval is wel dat het een vrij kansloze exercitie zal zijn gezien een simpel tegen-argument als "ik registreerde deze domeinnaam 3 jaar voor dat jij de gelijke handelsnaam registreerde" in principe voldoende verdediging is voor je tegenpartij. 

 

Je hebt een kans als iemand jouw bedrijfsnaam.nl registreert -nadat- je onder die naam aan het handelsverkeer bent gaan deelnemen, maar als die registratie -voordat- moment heeft plaatsgevonden nauwelijks: je had dit kunnen weten, je had bij sidn kunnen zien dat het domein in bezet was. 

 

Als de huidige houder vast blijft houden aan een prijs van 10k, dan kun je naar niets tegen doen, je kunt hem niet dwingen het domein af te staan tegen welke prijs dan ook, ak zou je een miljard bieden dan nog heeft de huidige houder het recht dat te weigeren. 

 

Over het algemeen gaan .nl domeinen niet voor idioot grote bedragen over de toonbank, maar het kan best oplopen: bijvoorbeeld de publieke omroep die het domein npo.nl wilde kopen, dat in gebruik was door de nederlandse postduiven organisatie: daar hebben ze toch 100k voor betaald. Hoe ze op dat bedrag gekomen zijn weet ik verder niet - het had net zo goed 50k of 200k kunnen zijn, maar blijkbaar vonden ze het een acceptabel bod. 

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Over het algemeen gaan .nl domeinen niet voor idioot grote bedragen over de toonbank, maar het kan best oplopen: bijvoorbeeld de publieke omroep die het domein npo.nl wilde kopen, dat in gebruik was door de nederlandse postduiven organisatie: daar hebben ze toch 100k voor betaald. Hoe ze op dat bedrag gekomen zijn weet ik verder niet - het had net zo goed 50k of 200k kunnen zijn, maar blijkbaar vonden ze het een acceptabel bod

Geld van een ander is makkelijk uit te geven ... Belastinggeld is schijnbaar onuitputtelijk.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Daar zit natuurlijk weinig in wat je kunt gebruiken, ter kwader trouw lijkt me uitgesloten als de registratie jaren ouder is dan die van jouw bedrijfsnaam. 

 

Geen-belang is lastig te bewijzen, feitelijk zou de huidige houder zelfs argumenteren dat jij het belang vormt: de domeinnaam is blijkbaar waardevol en daarmee als investering geregistreerd, iets dat an sich niet verboden is. Ik weet niet of het een (ietwat) beschrijvende naam is, maar mocht dat zo zijn dan is het sowieso vrij kansloos. Als het een persoonsnaam is ook lastig, wellicht was hij ooit van plan een blog op het domein te zetten oid, maar is het daar nog niet van gekomen. 

Link naar reactie
  • 0
25 minuten geleden, R.I.P. - Benm zei:

Daar zit natuurlijk weinig in wat je kunt gebruiken, ter kwader trouw lijkt me uitgesloten als de registratie jaren ouder is dan die van jouw bedrijfsnaam. 

 

Geen-belang is lastig te bewijzen, feitelijk zou de huidige houder zelfs argumenteren dat jij het belang vormt: de domeinnaam is blijkbaar waardevol en daarmee als investering geregistreerd, iets dat an sich niet verboden is. Ik weet niet of het een (ietwat) beschrijvende naam is, maar mocht dat zo zijn dan is het sowieso vrij kansloos. Als het een persoonsnaam is ook lastig, wellicht was hij ooit van plan een blog op het domein te zetten oid, maar is het daar nog niet van gekomen. 

Had eerder hier neergezet van wat de juriste heeft gezegd. En ook al sta ik nu niet in mijn recht voor hem geld ook dat er voorwaarden aan vast zitten wat ik niet wist. Dus ik hou een oogje op het domein voor het geval die iets doet waarin ik wel in mijn recht zou staan. En dat is niet ondernemertje plagen of iets degerelijks. Ik wist bij de kvk inschrijving dat die bezet was. En aan de andere kant heeft de domeinhouder de naam nooit ingeschreven. Dus van beide kanten kun je beargumenteren dat er "fouten" zijn gemaak. Dus ik wacht rustig af. En hij weet dus wat die er wel en niet mee mag.

 

Maar omdat hier toch mensen zijn  die willen weten om welk domein het gaat hierbij voor de geïnteresseerde: dataconnect.nl

 

Heb jarenlang met een totaal ander domein de handelsnaam activiteiten gedaan. 

Heb inmiddels data-connect.nl vastgelegd en daar gaan alle activeiten dan ook verder. Ik zie wel als het domein ooit nog een keer wat word.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, F. van Eeuwijk zei:

Ik wist bij de kvk inschrijving dat die bezet was.

En aan de andere kant heeft de domeinhouder de naam nooit ingeschreven.

Dus van beide kanten kun je beargumenteren dat er "fouten" zijn gemaak. 

Inschrijven in wat ... het handelsregister ?

Waarom zou het fout zijn van de domeinhouder om de naam niet in te schrijven ?

Iedereen kan onbeperkt domeinnamen registreren ... kan een goede investering zijn.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Cosara zei:

Inschrijven in wat ... het handelsregister ?

Waarom zou het fout zijn van de domeinhouder om de naam niet in te schrijven ?

Iedereen kan onbeperkt domeinnamen registreren ... kan een goede investering zijn.

 

Als je terugleest wat er allemaal gezegd is kun je dus zien dat de domeinhouder nooit de handelsnaam heeft geregistreerd ik wel. En hij kan dus de handelsnaam niet inschrijven zonder handelsnaamconflict.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, F. van Eeuwijk zei:

Als je terugleest wat er allemaal gezegd is kun je dus zien dat de domeinhouder nooit de handelsnaam heeft geregistreerd ik wel. En hij kan dus de handelsnaam niet inschrijven zonder handelsnaamconflict.

 

Het wel of niet inschrijven van de handelsnaam is niet relevant; recht op een handelsnaam ontstaat niet door inschrijving maar door het gebruik in het economische verkeer, ook zonder inschrijving. Zie ook deze info

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, F. van Eeuwijk zei:

Als je terugleest wat er allemaal gezegd is kun je dus zien dat de domeinhouder nooit de handelsnaam heeft geregistreerd ik wel. En hij kan dus de handelsnaam niet inschrijven zonder handelsnaamconflict.

Ja, maar dat is niet de issue, is het wel ?

 

De domeinhouder is niet verplicht tot enige inschrijving in het handelsregister ... toen niet, nu ook niet.

U daarentegen hebt een handelsnaam gekozen waarvan u wist, of misschien ook niet, dat de domeinnaam reeds door iemand anders, om het even als persoon of bedrijf, was vastgelegd.

 

De enigste fout, of misschien was het wel een nalatigheid, is door u gemaakt, niet door beiden.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Gewoon de Geschillenregeling beginnen, al vind ik de samenstelling wel heel veelvoorkomend. Zie de .be-domeinen of websites en langere samenstellingen als handels- of merknaam.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
17 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

 

Het wel of niet inschrijven van de handelsnaam is niet relevant; recht op een handelsnaam ontstaat niet door inschrijving maar door het gebruik in het economische verkeer, ook zonder inschrijving. Zie ook deze info

 

 

Als je nou is terug zou lezen wat ik getypt heb wat de juriste vertelde had je kunnen lezen dat de domeinhouder niet aan economisch verkeer deelneemt. IK al 8 jaar wel (zucht) ik snap hoe het werkt!

 

19 minuten geleden, Cosara zei:

Ja, maar dat is niet de issue, is het wel ?

 

De domeinhouder is niet verplicht tot enige inschrijving in het handelsregister ... toen niet, nu ook niet.

U daarentegen hebt een handelsnaam gekozen waarvan u wist, of misschien ook niet, dat de domeinnaam reeds door iemand anders, om het even als persoon of bedrijf, was vastgelegd.

 

De enigste fout, of misschien was het wel een nalatigheid, is door u gemaakt, niet door beiden.

Zeg ik dat die zich moet inschrijven dan?

 

En als je nou is het topic zou lezen zou je lezen dat ik wist dat het domein bezet was maar is dat dan ook direct een NO GO om een bedrijf te starten? Dat zou wel heel raar zijn. Ik heb het idee dat je iets probeert uit te lokken tot discusie dan daadwerkelijk het topic goed te lezen.

 

De vraag was hoever sta ik in mijn recht en dat is beantwoord

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, Highio zei:

Gewoon de Geschillenregeling beginnen, al vind ik de samenstelling wel heel veelvoorkomend. Zie de .be-domeinen of websites en langere samenstellingen als handels- of merknaam.

 

Groet,

 

Highio

Is al gestart en de domeinhouder is op de hoogte van wat wel en niet kan. En zo weet ik nu ook dat ik niet in mijn recht sta op dit moment om het domein op te eisen.

 

Betreffende de naam daar is een aantal jaar geleden naar gekeken door een specialist. Het zou alleen voor de zelfde branche gelden of producten, als een bedrijf in een andere branche de naam zou gebruiken dan is er geen handelsnaamgeschil.

Link naar reactie
  • 0

Mooi, tijd voor actie i.p.v. irritatie op vrijwillige bijdragen. Ons Frans sprak recent persoonlijk met een domeinnaamhouder wat resulteerde in een houderwijziging/transactie.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De dot-com en de dot-net zijn ook al heel lang in het bezit van anderen. De oplossing met het streepje is een prima Plan B voor de punt-nl. Maar nou ben ik benieuwd wat je in alle tussenliggende jaren heb gebruikt als domeinnaam. Dat blijkt een naam te zijn die ook door talloze anderen wordt gebruikt, met en zonder streepjes, met en zonder ICT. Ook grote ondernemingen.

 

Nou moet je concurreren met een dot-io en de productnaam van een grote corporate. Desondanks sta je met je oude bedrijfsnaam op de derde plaats in Google (al kan dat een personalized result zijn). Last van de oude punt-nl heb je in de zoekmachine niet.

 

Als je problemen met direct traffic wil voorkomen, kun je beter originele namen kiezen.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, TwaBla zei:

De dot-com en de dot-net zijn ook al heel lang in het bezit van anderen. De oplossing met het streepje is een prima Plan B voor de punt-nl. Maar nou ben ik benieuwd wat je in alle tussenliggende jaren heb gebruikt als domeinnaam. Dat blijkt een naam te zijn die ook door talloze anderen wordt gebruikt, met en zonder streepjes, met en zonder ICT. Ook grote ondernemingen.

 

Nou moet je concurreren met een dot-io en de productnaam van een grote corporate. Desondanks sta je met je oude bedrijfsnaam op de derde plaats in Google (al kan dat een personalized result zijn). Last van de oude punt-nl heb je in de zoekmachine niet.

 

Als je problemen met direct traffic wil voorkomen, kun je beter originele namen kiezen.

Het gaat mijn om de Nederlandse markt. net en com zijn al heel lang offline oftewel je kunt de domeinen kopen.  Klopt de naam zelf zonder S en zonder ict is een heel groot bedrijf (waar ik zaken mee doe). Toen ik het domein registreerde heb ik gevraagd of er bezwaar was om de handelsnaam en domeinnaam te gebruiken op die manier te gebruiken.  Dat was geen probleem. 

 

IO is van een duits bedrijf waar ik soms wat contact mee heb over het uitwisselen van kennis. Die zijn gevleid dat er in Nederland een bedrijf is dat de zelfde naam gebruikt. Ze hebben er al wat nieuw werk door gekregen terwijl er een (Nederlandse klant) opzoek was naar mijn.🤣

 

dus voor Nederland is het een prima naam. al sta ik niet op plek 1. zolang ik maar als nl boven een andere nl sta

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, F. van Eeuwijk zei:

De vraag was hoever sta ik in mijn recht en dat is beantwoord

Yep, in het allereerste antwoord was dat al duidelijk gemaakt ...

... geen recht, niet dwingend en al helemaal niet eisend, wat in alle volgende reacties nog eens dunnetjes wordt bevestigd.

 

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.