Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
alfa164man

welke verzekering heb ik nu eigenlijk nodig?

Recommended Posts

Hallo

 

Mijn BV is nu bijna gereed. Voordat ik zaken kan gaan doen (voornamelijk consultancy), wil ik wel fatsoenlijk verzekerd zijn.

Heb ik voldoende aan een aansprakelijkheidsverzekering, of moet ik nog meer zaken regelen. Waar kan ik het beste verzekeringen vergelijken? (wil natuurlijk niet teveel betalen ;))

 

 

bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien handig om aan te geven waar je bedrijf gevestigd is


Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga naar een assurantieadviseur en laat hen een analyse maken en offertes opvragen. Kost niets tot je besluit de verzekeringen ook daadwerkelijk te nemen, en zelfs dan bespaart het je veel tijd, moeite en is de hulp en controle die een goede assurantieadviseur biedt het geld absoluut waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu ben ik niet op de hoogte van de aktiviteiten die je vanuit de BV onderneemt. Kun je hier wat meer info over geven dan kunnen we in ieder geval de goede richting aangeven.


www.camelot-legal.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Bedrijf is gevestigd in de regio Hoofddorp (bij Schiphol).

Voornaamelijk zullen de activiteiten in de IT sector zijn.

 

Denk hierbij aan het maken of aanpassen van systemen voor orderverwerking, analyse, voorraadbeheer, etc. voor midden/kleinbedrijf.

Op basis van uurtarief of projectbasis.

 

Is dit voldoende input?

 

thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de verzekeringen die je in overweging moet nemen:

1. bedrijfsaansprakelijkheid;

2. inboedel/inventaris (indien van toepassing);

3. arbeidsongeschiktheid.

 

Succes én plezier!


Pitch Coach / Pitch Trainer , Presentatie en Sprekers Coach/Trainer, Gast Spreker / Public Speaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! Bedankt!

 

Kan ik dit het beste aanvragen bij diverse assurantiekantoren, of is er een soort independer.nl voor dit soort verzekeringen?

 

bedankt!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ooit een offerte aangevraagd via www.verzekeringssite.nl. Vervolgens neemt een verzekeringskantoor bij jou in de buurt contact met je op. Dat kantoor kan vervolgens adviseren over vorm, verzekeraar etc.

 


Pitch Coach / Pitch Trainer , Presentatie en Sprekers Coach/Trainer, Gast Spreker / Public Speaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Even een aanvulling op VC:

 

o.a.

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering (indien gebruikelijk)

Electronicaverzekering (PC)

Eigen vervoersverzekering indien je regelmatig goederen, gereedschap, hardware e.d. meeneemt in je auto.

 

Wanneer je met personeel gaat werken:

 

o.a.

Ziekteverzuimverzekering

Wegam polis (uitbreiding op de AVB)

Pensioenregeling

 

Erasmus heeft in ieder geval voor de IT-sector fatsoenlijke verzekeringen. Schakel een assurantieadviseur in die in ieder geval meerdere verzekeringsmaatschappijen aan kan bieden en vooral thuis is binnen de bedrijvenmarkt.

 

Vergeet niet je algemene voorwaarden!

Succes


www.camelot-legal.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het helpen als er op zibb.nl een dossier komt met informatie over verzekeringen? Ik zit te denken aan een objectief dossier met tips om de beste verzekeringen te selecteren en evt. te besparen. Ik kan de informatie niet goed vinden, dus volgens mij kunnen wij dat mooi opvullen?

 

Ik ben zeer benieuwd

 

p.s. als iemand al een goede opzet in gedachten heeft voor bedrijfsverzekeringen of persoonlijke verzekeringen hoor ik het graag!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook assurantiekantoren hebben hun partijen, waarmee ze zaken doen. Als je echt een objectief advies wilt hebben, zou ik contact opnemen met een financieel planner, iemand die FFP of nog beter BFP (zakelijke financeel planner) is. Zij bereken wel geld voor hun advies, maar mijn ervaring is dat je dat dik terug verdient omdat zo iemand vervolgens de provisie die hij van de verzekeraar krijgt verrekent met het door jou te betalen tarief en premie.

Verder zou ik als beginnend ondernemer eerst eens gewoon aan een vaste lastenbeschermer denken in plaats van aan een dure Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). De mijne heb ik lopen bij T@F . Je hebt dan wel wat beperkende voorwaarden, maar de premie is ook maar een fractie van de premie van een AOV.

Zelf ben ik overigens ook financieel planner, maar niet in jouw regio, dus ik zou echt contact opnemen met een financieel planner in de buurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder zou ik als beginnend ondernemer eerst eens gewoon aan een vaste lastenbeschermer denken in plaats van aan een dure Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). De mijne heb ik lopen bij T@F . Je hebt dan wel wat beperkende voorwaarden, maar de premie is ook maar een fractie van de premie van een AOV.

 

Bij mij gaan de haren overeind staan wanneer er geen gezondheidsverklaring wordt gevraagd en de premie voor elke beroepsgroep gelijk is! Je kunt met de meeste AOV-produkten prima vangnetregelingen bouwen voor starters zodat ook deze groep tegen geringe kosten prima verzekerd kunnen worden. De maandlastbeschermers kunnen een oplossing zijn maar om bij voorbaat te stellen dat deze goedkoper zijn dan een reguliere AOV gaat mij wat te ver. Om nog maar niet te spreken over de koopsomvarianten waarbij er tot 50% van de koopsom als provisie wordt uitgekeerd!

 

Ook assurantiekantoren hebben hun partijen, waarmee ze zaken doen. Als je echt een objectief advies wilt hebben, zou ik contact opnemen met een financieel planner, iemand die FFP of nog beter BFP (zakelijke financeel planner) is. Zij bereken wel geld voor hun advies, maar mijn ervaring is dat je dat dik terug verdient omdat zo iemand vervolgens de provisie die hij van de verzekeraar krijgt verrekent met het door jou te betalen tarief en premie.

 

Echt objectief advies kun je in mijn ogen het best inkopen bij een organisatie die geen aktiviteiten verricht op het gebied van bemiddelen, het tot stand brengen en onderhoud van de onderhavige overeenkomsten. En natuurlijk hebben assurantiekantoren hun partijen waar ze zaken mee doen. Welke ondernemer heeft dat niet? Door de relatie met deze partijen lopen de zaken (schades, aanvragen e.d.) wel soepeler en kan er vaak meer dan gebruikelijk is. Dit heeft zeker zijn voordelen voor de cliënten. Wel dien je als assurantie-ondernemer je assortiment goed af te stemmen op je doelgoep en moet je zorgen voor de nodige "keuze" op produktniveau. Waarom werken met 30 maatschappijen en/of banken terwijl voornoemde zaken prima te betrekken zijn bij 10 of 15 partijen? Geen van mijn cliënten heeft ook maar ooit geklaagd over het feit dat wij niet met alle partijen in de markt zaken doen. En komen we er eentje tegen? Dan wordt vooraf besproken dat hij of zij zal moeten betalen voor onze werkzaamheden. In deze situatie bemiddelen wij dan ook verder op geen enkele wijze. Dit laatste passen wij overigens al geruime tijd toe, met succes, op het gebied van de financiële planning.


www.camelot-legal.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 215 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept