• 0

welke verzekering heb ik nu eigenlijk nodig?

Hallo

 

Mijn BV is nu bijna gereed. Voordat ik zaken kan gaan doen (voornamelijk consultancy), wil ik wel fatsoenlijk verzekerd zijn.

Heb ik voldoende aan een aansprakelijkheidsverzekering, of moet ik nog meer zaken regelen. Waar kan ik het beste verzekeringen vergelijken? (wil natuurlijk niet teveel betalen ;))

 

 

bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi

 

Bedrijf is gevestigd in de regio Hoofddorp (bij Schiphol).

Voornaamelijk zullen de activiteiten in de IT sector zijn.

 

Denk hierbij aan het maken of aanpassen van systemen voor orderverwerking, analyse, voorraadbeheer, etc. voor midden/kleinbedrijf.

Op basis van uurtarief of projectbasis.

 

Is dit voldoende input?

 

thanks!

Link naar reactie
  • 0

ik heb ooit een offerte aangevraagd via www.verzekeringssite.nl. Vervolgens neemt een verzekeringskantoor bij jou in de buurt contact met je op. Dat kantoor kan vervolgens adviseren over vorm, verzekeraar etc.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

Even een aanvulling op VC:

 

o.a.

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering (indien gebruikelijk)

Electronicaverzekering (PC)

Eigen vervoersverzekering indien je regelmatig goederen, gereedschap, hardware e.d. meeneemt in je auto.

 

Wanneer je met personeel gaat werken:

 

o.a.

Ziekteverzuimverzekering

Wegam polis (uitbreiding op de AVB)

Pensioenregeling

 

Erasmus heeft in ieder geval voor de IT-sector fatsoenlijke verzekeringen. Schakel een assurantieadviseur in die in ieder geval meerdere verzekeringsmaatschappijen aan kan bieden en vooral thuis is binnen de bedrijvenmarkt.

 

Vergeet niet je algemene voorwaarden!

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Zou het helpen als er op zibb.nl een dossier komt met informatie over verzekeringen? Ik zit te denken aan een objectief dossier met tips om de beste verzekeringen te selecteren en evt. te besparen. Ik kan de informatie niet goed vinden, dus volgens mij kunnen wij dat mooi opvullen?

 

Ik ben zeer benieuwd

 

p.s. als iemand al een goede opzet in gedachten heeft voor bedrijfsverzekeringen of persoonlijke verzekeringen hoor ik het graag!

 

Link naar reactie
  • 0

Ook assurantiekantoren hebben hun partijen, waarmee ze zaken doen. Als je echt een objectief advies wilt hebben, zou ik contact opnemen met een financieel planner, iemand die FFP of nog beter BFP (zakelijke financeel planner) is. Zij bereken wel geld voor hun advies, maar mijn ervaring is dat je dat dik terug verdient omdat zo iemand vervolgens de provisie die hij van de verzekeraar krijgt verrekent met het door jou te betalen tarief en premie.

Verder zou ik als beginnend ondernemer eerst eens gewoon aan een vaste lastenbeschermer denken in plaats van aan een dure Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). De mijne heb ik lopen bij T@F . Je hebt dan wel wat beperkende voorwaarden, maar de premie is ook maar een fractie van de premie van een AOV.

Zelf ben ik overigens ook financieel planner, maar niet in jouw regio, dus ik zou echt contact opnemen met een financieel planner in de buurt.

Link naar reactie
  • 0

Verder zou ik als beginnend ondernemer eerst eens gewoon aan een vaste lastenbeschermer denken in plaats van aan een dure Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). De mijne heb ik lopen bij T@F . Je hebt dan wel wat beperkende voorwaarden, maar de premie is ook maar een fractie van de premie van een AOV.

 

Bij mij gaan de haren overeind staan wanneer er geen gezondheidsverklaring wordt gevraagd en de premie voor elke beroepsgroep gelijk is! Je kunt met de meeste AOV-produkten prima vangnetregelingen bouwen voor starters zodat ook deze groep tegen geringe kosten prima verzekerd kunnen worden. De maandlastbeschermers kunnen een oplossing zijn maar om bij voorbaat te stellen dat deze goedkoper zijn dan een reguliere AOV gaat mij wat te ver. Om nog maar niet te spreken over de koopsomvarianten waarbij er tot 50% van de koopsom als provisie wordt uitgekeerd!

 

Ook assurantiekantoren hebben hun partijen, waarmee ze zaken doen. Als je echt een objectief advies wilt hebben, zou ik contact opnemen met een financieel planner, iemand die FFP of nog beter BFP (zakelijke financeel planner) is. Zij bereken wel geld voor hun advies, maar mijn ervaring is dat je dat dik terug verdient omdat zo iemand vervolgens de provisie die hij van de verzekeraar krijgt verrekent met het door jou te betalen tarief en premie.

 

Echt objectief advies kun je in mijn ogen het best inkopen bij een organisatie die geen aktiviteiten verricht op het gebied van bemiddelen, het tot stand brengen en onderhoud van de onderhavige overeenkomsten. En natuurlijk hebben assurantiekantoren hun partijen waar ze zaken mee doen. Welke ondernemer heeft dat niet? Door de relatie met deze partijen lopen de zaken (schades, aanvragen e.d.) wel soepeler en kan er vaak meer dan gebruikelijk is. Dit heeft zeker zijn voordelen voor de cliënten. Wel dien je als assurantie-ondernemer je assortiment goed af te stemmen op je doelgoep en moet je zorgen voor de nodige "keuze" op produktniveau. Waarom werken met 30 maatschappijen en/of banken terwijl voornoemde zaken prima te betrekken zijn bij 10 of 15 partijen? Geen van mijn cliënten heeft ook maar ooit geklaagd over het feit dat wij niet met alle partijen in de markt zaken doen. En komen we er eentje tegen? Dan wordt vooraf besproken dat hij of zij zal moeten betalen voor onze werkzaamheden. In deze situatie bemiddelen wij dan ook verder op geen enkele wijze. Dit laatste passen wij overigens al geruime tijd toe, met succes, op het gebied van de financiële planning.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.