• 0

Werk aan auto verricht, na verkoop eist de nieuwe eigenaar garantie

Ik heb een auto gewrapt voor klant. Deze heeft de auto verkocht, tijdens de verkoop constateerde koper losgelaten folie, en een foutmelding. Verkoper heeft hem beloofd dat hij hiermee naar mij kon gaan. Koper wilde de auto namelijk enkel kopen indien dit opgelost zou worden. 

Verkoper heeft mij nergens over ingelicht, niet over verkoop, loslaten en de melding. 

 

 

Meneer (koper) komt in eerste instantie garantie eisen.

Voor alle papieren nagekeken te hebben wil ik hem hier in eerste instantie mee helpen, ookal is onze garantie niet overdraagbaar. 

Later blijkt dat er sowieso helemaal geen enkele garantie is gegeven op betreffende dienst. 

Meneer blijft op grond van -dus niks- aandringen op garantie. Dreigen met advocaat etc etc. Ook na hem meermaals te hebben duidelijk gemaakt dat hij geen enkel recht op garantie geldig kan krijgen, blijft hij dreigen.

Omdat ik zelf graag mensen help, en zijn kant best snap heb ik met de vorige eigenaar de afspraak gemaakt de kosten 50/50 te vergoeden voor deze man. Hiermee was de kous af.

 

In principe heeft meneer niks met mij te maken en andersom en is dit een kwestie tussen hem en verkoper. Dit wilde meneer echter niet begrijpen, om van het gedoe af te zijn en mijn goede wil te tonen dit dus afgesproken.

 

Een aantal weken later ontvang ik in mijn vakantie een mail met de vraag dringend contact op te nemen. Ik vertel donderdag terug te zijn en dit dan te doen. 

 

Die dag kom ik om 1100 aan op de zaak met intentie hem te gaan bellen, ik zie een aantal berichten;

- ik zou bellen 

- je kunt er ook voor kiezen dit niet te doen

- wat denk je hiermee te bereiken

Een beetje verward bel ik hem op met de vraag wat er aan de hand is. 

Hij is bij de mercedes geweest en een aantal sensoren blijken defect/ verkeerd geplaatst. Wederom wil hij dit bij mij afdwingen dmv dreigen. Hij gaf ook nog even toe dat zijn advocaat nu toch zei dat mbt garantie er afgesproken kan zijn dat hier geen sprake van is dus dat ik gelijk had. Zonder excuses oid voor het hele voorgaande gedoe. 

Zal verder niet op de details in gaan, maar aan de hand van zijn dreigende/ dwingende gedrag belde ik de rechtsbijstand. 

Deze vertelde mij dat meneer inderdaad geen contractspersoon van mij is en dus geen aanspraak kan maken op een overeenkomst die met een ander is gesloten. Maar dat ik het evt toch voor hem kon oplossen om verder gedoe te voorkomen indien ik dit wilde.

 

Ik heb meneer toen nogmaals uitgelegd, geen contractspartner te zijn van mij, en dat ik iedereen graag help mits op een normale manier gevraagd.

 

Het oplossen zou ik ook in alle situaties gedaan hebben, is waarschijnlijk heel simpel te verhelpen, 

 maar de manier waarop deze meneer tegen mij spreekt/ mailt vind ik zodanig onprettig niks meer met hem te maken te willen hebben. 

Hij zou blij moeten zijn dat ik hem wilde helpen met de garantiekwestie. Maar zegt enkel steeds; verantwoordelijkheid alweer ontwijken, advocaat, heb getuigen etc etc

 

Meneer dreigt nog even zijn advocaat in werking te zetten en deze beslag te laten leggen op mijn spullen middels een deurwaarder. Ik heb niet meer gerageerd.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

Ik begrijp niet dat TS haar reputatie te grabbel gooit door zich op voorhand al in te graven met allerlei non-argumenten.

 

Voor het deel waarvoor jij mogelijk verantwoordelijk bent kan je passende service verlenen of uitsluiten dat daar iets aan mankeert. Kost niet meer dan een kwartier onderzoek, een bak koffie en een kwartier uitleg of herstel.

(klem kapot, stekker los, draadbreuk, sensor scheef, sensor afgedekt, metallic houdende folie)

 

Voor het deel waar jij niet voor verantwoordelijk bent kan je dat na je onderzoek uitleggen aan de klant in een goed en rustig gesprek. (sensor zelf stuk)

 

Dan weet jij ook wat er werkelijk aan de hand is en of dat jij daar voor verantwoordelijk bent.

 

-Wat is eigenlijk je vraag aan het forum?

 

nb. Al is het wel toevallig dat 6 van de 8 sensoren stuk zijn. Lijkt mij ook wel sterk dat dat door het plaatsen van folie komt.

Van de andere kant snap ik niet dat de klant moeilijk doet om een sensor van €10,-.

aangepast door logistieke dienstverlening
Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Voor het deel waarvoor jij mogelijk verantwoordelijk bent kan je passende service verlenen of uitsluiten dat daar iets aan mankeert. Kost niet meer dan een kwartier onderzoek, een bak koffie en een kwartier uitleg of herstel.

(klem kapot, stekker los, draadbreuk, sensor scheef, sensor afgedekt, metallic houdende folie)

 

Voor het deel waar jij niet voor verantwoordelijk bent kan je dat na je onderzoek uitleggen aan de klant in een goed en rustig gesprek. (sensor zelf stuk)

 

Dit is goed als de nieuwe eigenaar een redelijk persoon is.

 

Misschien gaat TS niet ideaal om met de situatie, maar aan de andere kant lijkt de andere partij ook niet echt een oplossingsgerichte instelling te hebben, als ik zo het topic lees. Maar ik kan het mishebben, natuurlijk.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, Perry76 zei:

In dat geval is het aannemelijk dat de sensor ook niet meer in nieuwstaat was/door corrosie niet meer werkt. Kan een officiële dealer hier geen data van uitlezen?

Ik heb de bestanden met foutmeldingen doorgestuurd. Hier staan echter geen datums bij. Of dit dus door mij is gekomen is niet zeker lijkt mij..

Link naar reactie
  • 0
16 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

De vraag is of de verkoper dit had moeten weten: niet iedereen gebruikt die sensoren, als je uitsluitend parkeert op terrein met meer dan voldoende ruimte zul je ze waarschijnlijk nooit gebruiken of af horen gaan, niet voor de wrap en ook niet (het gebrek daaraan) na de wrap. Anderzijds had de koper dit best kunnen opmerken door een poging te doen ergens te parkeren waarbij de sensoren wel nuttig waren. 

 

Verkoper wist dit, koper ook. Verkoper heeft koper verteld dat hij hiermee naar mij moest gaan omdat hij dacht dat dit na het wrappen gekomen was. Wat er precies defect is kan in het systeem niet uitgelezen worden

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Cosara zei:

Zoals eerder geschreven ... 

Op sommige zaken kan geen garantie worden gegeven ... en wat er niet is kan ook niet worden overgedragen.

 

Het probleem doemt op als er geen bewijs van geen garantie is afgegeven ...

negatief + negatief = positief.

 

Wat ik hier niet begrijp is waarom de klus uberhaupt is aangenomen en uitgevoerd, terwijl duidelijk bekend was dat er geen kwaliteit geleverd kon worden.

 

 

 

 

Omdat dit bekende klanten betreft. 

Klus kan kwalitatief prima uitgevoerd worden en is ook gedaan, echter wordt op oudere auto's met verweerde lak etc nooit garantie gegeven ivm mogelijk mindere hechting vd folie. 

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Ik begrijp niet dat TS haar reputatie te grabbel gooit door zich op voorhand al in te graven met allerlei non-argumenten.

 

Voor het deel waarvoor jij mogelijk verantwoordelijk bent kan je passende service verlenen of uitsluiten dat daar iets aan mankeert. Kost niet meer dan een kwartier onderzoek, een bak koffie en een kwartier uitleg of herstel.

(klem kapot, stekker los, draadbreuk, sensor scheef, sensor afgedekt, metallic houdende folie)

 

Voor het deel waar jij niet voor verantwoordelijk bent kan je dat na je onderzoek uitleggen aan de klant in een goed en rustig gesprek. (sensor zelf stuk)

 

Dan weet jij ook wat er werkelijk aan de hand is en of dat jij daar voor verantwoordelijk bent.

 

-Wat is eigenlijk je vraag aan het forum?

 

nb. Al is het wel toevallig dat 6 van de 8 sensoren stuk zijn. Lijkt mij ook wel sterk dat dat door het plaatsen van folie komt.

Van de andere kant snap ik niet dat de klant moeilijk doet om een sensor van €10,-.

 

Mijn vraag is of koper dit aan mij toe kan rekenen zonder te weten hoe of wat, maar aan de hand van wat verkoper heeft  gezegd. 

 

En klopt is toevallig, zou er heel graag naar kijken ook! Echter heb ik hier de kans nog niet voor gekregen van..  zodoende contact gezocht met verkoper of hij langs zou willen komen met geen reactie..

Ben er nu mee bezig via 3e buitenstaande partij dit te regelen!

Link naar reactie
  • 0
25 minuten geleden, kuifje zei:

 

Dit is goed als de nieuwe eigenaar een redelijk persoon is.

 

Misschien gaat TS niet ideaal om met de situatie, maar aan de andere kant lijkt de andere partij ook niet echt een oplossingsgerichte instelling te hebben, als ik zo het topic lees. Maar ik kan het mishebben, natuurlijk.

 

Dat is precies het probleem inderdaad! Ik sta overal voor open en help iedereen graag, echter wordt een goede oplossing mbt garantie uiteindelijk niet gewaardeerd, en heb ik niet eens de kans gekregen de sensoren eerst zelf te bekijken. 

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Beehh0123 zei:

Verkoper wist dit, koper ook. Verkoper heeft koper verteld dat hij hiermee naar mij moest gaan omdat hij dacht dat dit na het wrappen gekomen was. Wat er precies defect is kan in het systeem niet uitgelezen worden

 

Lekkere actie van die verkoper dan. Als hij het wist dan had hij direct naar jou moeten komen met het probleem zodra het bekend werd, en niet een koper ermee opzadelen. Die koper komt vervolgens op hoge poten bij jou langs met een eisende houding voor gratis reparatie - ik vermoed omdat de verkoper hem het idee gegeven had dat hij daar zomaar recht op heeft. 

 

Ik begrijp jouw houding ook wel hoor: als hij even contact opgenomen had met 'ik heb een auto gekocht die jullie ooit gewrapped hebben en problemen met de parkeersensoren' had je waarschijnlijk gewoon aangeboden dat hij even langs kon komen om er (kosteloos) naar te kijken. 

 

Misschien lukt het nog wel om het te de-escaleren door alsnog aan te bieden kosteloos te onderzoeken wat er mogelijk mis is, en of het eventueel iets met die wrap te maken heeft of niet. 

Link naar reactie
  • 1
16 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Die koper komt vervolgens op hoge poten bij jou langs met een eisende houding voor gratis reparatie - ik vermoed omdat de verkoper hem het idee gegeven had dat hij daar zomaar recht op heeft. 

Exact! Precies dat is het hele ding. Begrijp de koper goed, echter begrijpt hij niet dat verkoper dit anders aan had moeten pakken en ik enkel probeerde te helpen, waardoor hij alles op mij afgeeft..

 

Op het moment ben ik -wederom- met koper én verkoper (die zich eindelijk weer laat horen) in gesprek. 

Als het goed is komen zij binnenkort samen met de auto langs, zodat ik er naar kan kijken!

 

Hoop hen dan eindelijk tevreden te kunnen stellen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.