Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Chi
Chi
Stel, je komt in de positie dat je personeel met grote problemen aan komt. Er is fraude in de boekhouding, of managers in je onderneming zijn ontoelaatbaar bezig.
We denken allemaal dat we daar netjes mee om zullen gaan en objectief naar de situatie zullen kijken. In de praktijk ken ik heel veel voorbeelden waar het woord van de beschuldigde hoe dan ook zwaarder weegt dan dat van de beschuldigende partij.
ING gaan nog een stap verder: die onderzoeken het, komen tot de conclusie dat de beschuldigers gelijk hebben, geven het probleemgeval een reprimande en sturen de klokkenluiders de laan uit (even gechargeerd)
http://www.mach30.nl/archives/2005/08/04/ing/
http://www.iex.nl/nieuws/nieuws_artikel.asp?iNewsID=588258
Hoe ga je daar mee om als ondernemer? Kun je hierin objectief blijven als iemand met wie je al lange tijd intensief hebt samengewerkt ineens grote fouten (opzettelijk) blijkt te maken? Heeft iemand hier ervaring mee?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag