• 0

Facebook oude eigenaar verwijderen

Beste,

 

Wij zitten hier al een hele tijd mee. Wij zijn bezig om ons meer te focussen op sociale media en onze uitstraling daarbij. Nu bestaat er nog een facebook pagina van de winkel, van 7 jaar geleden, van de oude eigenaar. We hebben hem er al op aangesproken, maar hij zegt dat hij van niks weet. We hebben een oud medewerker van hem benaderd die toegaf een bericht van ons te hebben gezien (we hadden een messenger gestuurd), maar hij weet de inloggegevens niet meer om deze te verwijderen. Hij werkt ook al niet meer bij de winkel, ook niet die van de vorige eigenaar. We kunnen nu verder ook geen contact meer met hem leggen.

 

Nu heb ik een paar keer bij Facebook aangegeven dat die oude pagina een duplicaat is, dat de winkel niet meer bestaat (de winkel heeft ondertussen een andere naam, alleen de naam van de keten zelf is gebleven) etc, maar er ik krijg 0 respons van Facebook. Mensen liken en reviewen ook nog via die oude pagina, maar we willen dat ze de nieuwe (echte) pagina reviewen.

 

Iemand die tips heeft over hoe we dit kunnen oplossen? We zijn al twee jaar hiermee bezig als het niet langer is.

 

Met vriendelijke groeten

 

CPL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL.

Log in gegevens kwijt is geen excuus meer, er zijn vele wegen om deze opnieuw aan te maken, zo ook bij FB. Misschien helpt het om de oude eigenaar screenshots van zijn oude FB pagina te sturen met een instructie om een nieuwe log in aan te maken, waarbij je het belang onderstreept van jouw vriendelijke doch dringende verzoek? 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Hans van den Bergh zei:

Welkom op HL.

Log in gegevens kwijt is geen excuus meer, er zijn vele wegen om deze opnieuw aan te maken, zo ook bij FB. Misschien helpt het om de oude eigenaar screenshots van zijn oude FB pagina te sturen met een instructie om een nieuwe log in aan te maken, waarbij je het belang onderstreept van jouw vriendelijke doch dringende verzoek? 

Beste,

 

Toen wij erover begonnen wist hij niet eens dat dat bestond. Toen hij vroeg van wie hij was zeiden wij: 'Dat is 1 van jouw jongens geweest.' Via de messenger zijn we inderdaad erachter gekomen dat het een oud medewerker is. Het is dus ook gekoppeld aan een oud zakelijk emailadres van die oude medewerker. Dat email adres bestaat dus niet meer. 

 

Ik moet er wel bij zeggen dat we met de oude eigenaar niet echt 'on good terms' zijn. 

Link naar reactie
  • 0

Er bestaat een optie in Facebook waarmee je kunt rapporteren dat een zaak definitief gesloten is, dat is wellicht een begin...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik koppel ook nog even een andere vraag hier aan. Komt beetje op hetzelfde neer.

 

Op google is er iemand geweest (geen idee wie) die heeft een 'een bedrijf gestart' op onze locatie met een gedeelte van onze naam. Nu denk ik dat dit gewoon een fout van iemand is geweest, want dat gestarte bedrijf heeft 1 recensie (een 1 ster) en toen ik ging kijken wie die persoon was, had ze van dat bedrijf alle winkels een 1 ster gegeven (talking about a vendetta). Die persoon komt ook niet voor in onze database.  Hier kwam ik 3 weken geleden achter bij toeval, want het is lastig te vinden. Ook hier heb ik meldingen van gemaakt evenals mijn collega's en vrienden (hoe meer, hoe beter toch?). Ook hier krijgen we 0 respons op van google. Het telefoonnummer wat er bij staat is niet ons telefoon nummer, maar van een compleet andere winkel. 

aangepast door CellPhoneLover
Link naar reactie
  • 0

Ik heb toevallig recent een bewerking voorgesteld van een bedrijfspagina van een zaak waar ik voor een dichte deur stond. Op het aanplakbiljet stond 'wegens omstandigheden gesloten' en bij navraag bleek dit permanent te zijn. Dus zowel in Google en in FB gerapporteerd en dat is blijkbaar geverifieerd,  want binnen twee dagen staat die zaak nu als permanent gesloten vermeld...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Ik heb toevallig recent een bewerking voorgesteld van een bedrijfspagina van een zaak waar ik voor een dichte deur stond. Op het aanplakbiljet stond 'wegens omstandigheden gesloten' en bij navraag bleek dit permanent te zijn. Dus zowel in Google en in FB gerapporteerd en dat is blijkbaar geverifieerd,  want binnen twee dagen staat die zaak nu als permanent gesloten vermeld...

Meen je. Ik ben hier dus al 2 jaar mee bezig met Facebook. Denk dat het probleem er hem in zit dat we dus dat de naam van de keten hetzelfde is en wij technisch gezien niet gesloten zijn. In 2014 is het overgenomen door de huidige eigenaar en is een gedeelte van de naam veranderd (de naam van de keten is dus hetzelfde gebleven). 

Link naar reactie
  • 0

Maar inmiddels heb je voor je eigen toko zowel op Facebook als bij Google ook correcte pagina's gemaakt en locatiegegevens doorgegeven.

 

Maak je verders niet te druk over vendettas en andere pubermafiose maatregelen. Geef je toko gewoon een duidelijk te onderscheiden naam, en basta!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, TwaBla zei:

Maar inmiddels heb je voor je eigen toko zowel op Facebook als bij Google ook correcte pagina's gemaakt en locatiegegevens doorgegeven.

 

Maak je verders niet te druk over vendettas en andere pubermafiose maatregelen. Geef je toko gewoon een duidelijk te onderscheiden naam, en basta!

Hoe meer mensen het verkeerde reviewen, hoe meer wij zakken bij bijv een facebook. Het geeft ook nog eens verwarring mee. Die facebook is voor mij een groter issue dan die google. Die is lastig te vinden. 

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, CellPhoneLover zei:

Via de messenger zijn we inderdaad erachter gekomen dat het een oud medewerker is. Het is dus ook gekoppeld aan een oud zakelijk emailadres van die oude medewerker. Dat email adres bestaat dus niet meer. 

 

Ik moet er wel bij zeggen dat we met de oude eigenaar niet echt 'on good terms' zijn. 

 

Als het mailadres niet meer bestaat, en ze zoveel jaar later ook niet meer weten wat het wachtwoord was (is best plausibel) is het lastig controle over het account te krijgen en daarmee de pagina te verwijderen. Tegenwoordig is het vrijwel noodzakelijk om ook een telefoonnummer te koppelen aan een fb account, maar of dat 7 jaar terug ook al zo was? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, en bovendien kan dat telefoonnummer inmiddels ook buiten gebruik zijn: denk aan een zakelijk nummer van een zaak niet al lang niet meer bestaat. 

 

Van facebook zelf hoef je helaas niet zoveel te verwachten. Je kan evt de bestaande pagina wel flaggen als "scam" gezien het nu een pagina is die lijkt te horen bij een ander bedrijf etc., maar snelle actie is zeldzaam :(

Link naar reactie
  • 0

wat ik vreemd vind: bij de overname 7 jaar geleden zal er toch ook in het contract gestaan hebben dat accounts werden overgedragen en dat de verkoper redelijke medewerking moest verlenen aan een soepele overdracht, of niet?

 

Dat doet hij dus niet/heeft hij niet gedaan.

 

Nu is 7 jaar een lange tijd (maar het speelt al een paar jaar, dus misschien is de echte termijn korter), maar als er schade is, dan zou het zomaar kunnen dat hij daarvoor aansprakelijk is. Zelfs als het een ex werknemer is: zijn probleem, niet het jouwe.

 

Ik denk dat je er best wel een beetje de juridische druk op kunt zetten. Hij heeft niet overgedragen zoals verwacht mocht worden, en de scahde komt dus voor zijn rekening. Misschien win je een dergelijke zaak wel niet (afhankelijk van het contract, en hij kan zich ook beroepen op dat jullie het 7 jaar hebben laten aanmodderen), maar misschien kan een beetje dreigen met een dikke schadeclaim hem wel tot actie bewegen (oude passwords opzoeken, een nieuw pw aanvragen, etc)..

 

 

 

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
17 minuten geleden, kuifje zei:

en dat de verkoper redelijke medewerking moest verlenen aan een soepele overdracht, of niet?

En dan heb je als koper ook wel de verantwoordelijkheid om zaken die per ongeluk niet overdragen zijn alsnog na te vragen (binnen een redelijke termijn). Dat doe je niet na 7 jaar. Dan lijkt het mij echt niet meer de verantwoordelijkheid van de verkoper. Grote kans dat de verkoper ook niets meer kan doen als er geen toegang meer is tot de e-mail.

 

Misschien dat koper een kans maakt met het insturen van de koopovereenkomst.

 

Bij wie is momenteel het domeinnaam? Of is die vervallen?

 

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe het toen gegaan is. Ik was er toen nog niet. 7 jaar geleden is door een werknemer van de oude eigenaar die facebook aangemaakt. Nog geen 5 jaar geleden is het overgenomen. 2 jaar geleden kwamen we erachter en toen hebben we hem al benaderd (oude eigenaar en werknemer). Dus dat was nog geen 3 jaar na de overdracht. 

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Rik · zei:

Is bij overname ook niet het domein (en dus e-mail) overgedragen?

 

Zoniet, is het domein vrij om te registreren. Dan kun je voor een paar euro het domein registeren en toegang krijgen tot facebook (indien het toenmalige e-mailadres nog bekend is).

 

Dat is een goede! Hier kunnen we nog achteraan gaan. Er is toen gekozen voor alles nieuw dat ik begreep. 

Link naar reactie
  • 0

Als je weet onder welk domein het email account destijds gevestigd was en dat domein weer vrij is gekomen kun je het uiteraard registreren, en vanaf dat punt het mailadres "kapen" om toegang te krijgen tot  het facebook account. Je kunt dan domweg van de 'wachtwoord vergeten' functie gebruik maken om toegang te krijgen tot het account. 

 

Dat werkt echter alleen als het domein vervallen is en je dit zelf kunt registreren: dan kun je het registreren en desnoods een catch-all email instellen om de password-reset link te ontvangen. 

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, CellPhoneLover zei:

Op de facebook zelf staat een informatie email adres die wij niet hebben. Toen we keken of deze geregistreerd stond gaf die aan van niet. Dus we hopen dat dat het gekoppelde mail adres is. 

 

Als het een mailadres is met een domein dat niet meer geregistreerd is heb je mazzel: domein registreren, mailaccount maken en wachtwoord resetten!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.