• 0

Hoe kan iemand jou "diensten" inhuren ??

Hallo , :)

 

Ik heb mn ingewikkelde verhaal al op de site gezet ,over als freelance werken in Nederland ,wonende in Frankrijk,maar ik heb door een vraag van "Ozzie" ,zelf een andere vraag gekregen; Hoe kan je je laten "inhuren" door iemand ?? ::)

 

misschien is dit heel eenvoudig en zou dat gewoon de "oplossing "voor mijn probleem zijn.....

 

ik heb namelijk helemaal geen zin om moeilijk te doen met eigen bedrijfje of freelance etc, schrijf liever een "factuur" uit aan mn klant en geef op aan de belasting wat ik verdient heb en klaar,maar ik zal wel te simpel denken hier over :P

 

misschien dat iemand dit weet en hoe ik hier meer info over kan krijgen??

 

bedankt voor jullie hulp , ini :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
schrijf liever een "factuur" uit aan mn klant en geef op aan de belasting wat ik verdient heb en klaar,maar ik zal wel te simpel denken hier over

 

Dit is in principe het idee van freelancewerk.

 

Het hele freelance/eenmanszaak-gebeuren is simpeler dan je denkt. Ga maar eens rondneuzen op belastingdienst.nl.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij dat je gewoon een factuur kunt sturen met XX aantal arbeidsuren à € (X)XX,XX....

 

En dan gewoon zorgen dat al je sociale verzekeringen en premies e.d. in je uurloon verwerkt zit... Of zoals je het misschien ook al eerder op facturen van andere klanten hebt gezet (alleen nu staat er alleen arbeidsloon op en geen bij-/meegeleverde producten).

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

ja maar ik zal toch een sofi num. moeten hebben,ik heb de belastingdienst gebeld en ook daar konden ze me niet echt verder helpen,de buitenlandse zakenafdeling zegt ,je moet daar voor bij de binnenlandse afdeling zijn en omgekeerd ,dus dat schiet ook niet echt op,wel zei de meneer die ik sprak van de buit.afd. dat als ik freelance wilde werken ,ik wel aan moest kunnen tonen dat ik een "werkadres" heb in NL ,dus ik kan niet het adres van mn ouders daar voor gebruiken,dus dat geeft ook weer extra kosten als ik een buro moet huren .

ik vrees dat ik me toch als freelance in Frankrijk zal moeten instaleren ,met alles wat daar "bij hoort"... :'(

 

misschien dat ik er wat meer aan overhoud als ik meerdere klanten heb,want ik heb nu meer vaste lasten dan inkomen.

en ik kan ook niet te veel uurloon gaan vragen ,dan zegt de klant doei ;D

 

ik blijf verder zoeken naar een oplossing ;)

 

bedankt voor de raad :)

 

ini

 

p.s. ik heb nog helemaal nooit eerder klanten gehad of factuur uitgeschreven..

Link naar reactie
  • 0

ja maar ik zal toch een sofi num. moeten hebben,ik heb de belastingdienst gebeld en ook daar konden ze me niet echt verder helpen,de buitenlandse zakenafdeling zegt ,je moet daar voor bij de binnenlandse afdeling zijn en omgekeerd ,dus dat schiet ook niet echt op

 

Het lijkt mij dat je hiervoor idd gewoon binnenland moet hebben, want die delen de SoFi-nummers uit aan NL staatsburgers (er even van uitgaande dat je nog steeds NL staatsburger bent). Enne...ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij staat mijn SoFi-nummer gewoon in mijn paspoort onder 'Persoonsnummer'.

 

wel zei de meneer die ik sprak van de buit.afd. dat als ik freelance wilde werken ,ik wel aan moest kunnen tonen dat ik een "werkadres" heb in NL ,dus ik kan niet het adres van mn ouders daar voor gebruiken,dus dat geeft ook weer extra kosten als ik een buro moet huren .

 

Daarvoor hebben ze het fenomeen POSTBUS uitgevonden :D

En anders is er wellicht iemand op HL die jou wel even een leegstaand kamertje wil verhuren voor een paar tientjes per maand ofzo; zodat je dat adres kan opgeven als 'werkadres'. En dan laat je je post gewoon doorsturen ofzo.

 

Succes.

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

geen idee of dat bestaat in Frankrijk ,denk van niet :-\

 

en ja ik ben nog steeds Nederlandse ,maar ik heb in mn paspoort gekeken en daar staat geen sofinummer meer in,ben 7 jaar geleden officieel uit Nederland vertrokken,na de geboorte van mn zoontje( heb me toen uitlaten schrijven in NL (moest)

 

bedankt voor de tip van de "postbus" ,dat is misschien een oplossing en ik ga morgen ff de afdelingbinnenlandsezaken (belastingdienst ) bellen ,over hoe ik weer aan een sofinummer kan komen,dan kan ik dat misschien volgende week regelen ,ben dan weer 2 weekjes in NL . :)

 

leuk dat je jullie me helpen,klein landje ,maar groot in zijn ondernemen ;)

 

ini

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.