• 0

Eherkenning aangifte Loonheffing voor Rechtspersonen

(aangepast)

Nieuw Eherkenning aangifte Loonheffing voor Rechtspersonen  via Mijn Belastingdienst  Zakelijk is per 2020 definitief. Welke bedrijven / leveranciers met ten minste niveau  eH3 zijn het  beste en welke zouden jullie adviseren en waarom ?

 

W. Pronk

aangepast door wpronk
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Ik zit met een vergelijkbare vraag.

 

We zijn met 3 personen in het bedrijf. Ik ben de enige die de loonaangifte doet, dus kan ik de sms ook naar mijn persoonlijke toestel laten sturen. Anderen doen de btw aangifte. Daar is nu nog geen eherkenning verplicht, maar dat komt vast. 

 

Wat is handiger. Een OTP token gebruiken of een oude telefoon met prepaidkaart gebruiken die alleen voor de sms-verificatie met eherkenning gebruikt wordt. Of gewoon met een sms verificatie naar mijn persoonlijke telefoon beginnen en later aanpassen als meer mensen binnen het bedrijf de eherkenning moeten gebruiken?

Ik heb geen ervaring hoe gemakkelijk je het gebruikte 2-factor apparaat aanpast.

aangepast door Eric Mailer
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Eric, ik heb gekozen voor Reconi, die komt goed uit de bus, ook prijs technisch en de beheers module is gratis.

Voor aangifte Loonheffing is ten minste klasse 3 nodig.

Het account is persoonlijk dus  iedereen die aangifte wil/moet doen heeft een account nodig. 

Een OTP token maakt dat dus alleen maar duurder.

 

Mvgr

aangepast door wpronk
Link naar reactie
  • 0

Ik dacht vooral aan een OTP token, of een separate telefoon voor dit doel,  zodat het personeelslid alleen op de zaak kan inloggen en niet thuis. Is dat niet een onderdeel van een betere beveiliging? In de huidige situatie met alleen een wachtwoord kan hij/zij nu wel thuis inloggen.

 

Met dat OTP token zie ik heel verschillende prijzen. De een rekent een eenmalig vast bedrag (als ik de prijslijst goed begrijp) anderen reken een vergelijkbaar bedrag, maar dan slechts geldig voor 3 jaar. Maar als er per persoon een eigen token nodig is, dan kun je net zo goed met sms authenticatie gaan werken.

 

Misschien moet ik zonder token beginnen bij een aanbieder die dit wel ondersteunt. Als de 2e werknemer ooit  eherkenning nodig heeft voor de zaken de hij doet, kan ik er altijd naar overstappen. Tegen die tijd heb ik dan ook ervaring met dat product voor een beter oordeel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.