• 0

Gebruik logo consumentenbond

(aangepast)

Goedenavond, Ik hoop dat dit het juiste subforum is voor mijn vraag.

 

Het gaat om het volgende:

Ik beheer een affiliate site. Nu wil ik daar een aantal producten op plaatsen die als beste getest/beste koop zijn uitgeroepen door de Consumentenbond. Uiteraard, creëert dit waarde. De Consumentenbond is echter streng (en terecht) m.b.t gebruik van hun logo,s en keurmerken. Op de website lees ik, dat bedrijven (fabrikanten in dit geval) een licentie kunnen aanvragen voor gebruik van hun vignetten in reclame-uitingen, en daar fors voor moeten betalen. Sublicenties, zijn niet toegestaan.

 

Mijn vraag: als ik op mijn affiliatesite producten plaats met daarbij een afbeelding van de fabrikant (waarin het vignet staat vermeldt), mag dat?

 

Onderstaand voeg ik nog even de link van de Consumentenbond toe waar de spelregels staan uitgelegd: ik kom er helaas niet helemaal uit/ben er niet zeker van. Als iemand wellicht een antwoord heeft op mijn vraag, graag!

 

https://www.consumentenbond.nl/over-ons/wie-zijn-we/predicaten/licenties-predicaten

 

Vriendelijke groet,

 

Right

aangepast door Right
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 4

Beste Right,

 

Namens de Consumentenbond wil ik graag reageren op je post. Uiteraard kun je voor dit soort vragen altijd contact met ons opnemen. 😊

Als een fabrikant bij ons een licentie heeft afgenomen voor het gebruik van het predicaat Beste koop en/of Beste uit de test voor zijn product, dan mogen de retailers & webshops kosteloos gebruik maken van dit predicaatlogo gedurende de licentieperiode. Stuur anders een email naar licentieaanvraag@consumentenbond.nl, dan stuur ik je het overzicht van producten met een predicaat  toe waarvoor de fabrikant een licentie bij ons heeft afgenomen.

 

Mvg,

 

Consumentenbond

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, Consumentenbond zei:

Beste Right,

 

Namens de Consumentenbond wil ik graag reageren op je post. Uiteraard kun je voor dit soort vragen altijd contact met ons opnemen. 😊

Als een fabrikant bij ons een licentie heeft afgenomen voor het gebruik van het predicaat Beste koop en/of Beste uit de test voor zijn product, dan mogen de retailers & webshops kosteloos gebruik maken van dit predicaatlogo gedurende de licentieperiode. Stuur anders een email naar licentieaanvraag@consumentenbond.nl, dan stuur ik je het overzicht van producten met een predicaat  toe waarvoor de fabrikant een licentie bij ons heeft afgenomen.

 

Mvg,

 

Consumentenbond

Kijk, dat is nog eens service! 😉 👍

 

Hartelijk dank, en ik zal zoals gezegd binnenkort even contact met jullie opnemen.

 

Vriendelijke groet,

 

Right

aangepast door Right
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Een week later en nog altijd geen stap verder...

 

...dat is geen ondernemen. Je vertoont in deze werkelijk uitstelgedrag. Dat mag je als constatering slecht bevallen, maar lijkt mij een feit. 😉

 

Natuurlijk is het in algemene zin prettig als een organisatie gaat deelnemen aan een discussie en dat kan ik als bijdrage ook zeker waarderen, maar de handhaving van tijdgelimiteerde licenties m.b.t. affiliate marketeers is naar mijn inschatting praktisch genomen wel een lastige. Print kent trouwens ook hooguit een publicatie of uitgiftedatum en daarna geen verdere beperking in inzage of verspreiding.

 

Ik ben wel razend benieuwd of de Consumentenbond daar nog publieke informatie over of een toelichting op zou willen verstrekken als standpunt of zienswijze.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Highio zei:

Ik ben wel razend benieuwd of de Consumentenbond daar nog publieke informatie over of een toelichting op zou willen verstrekken als standpunt of zienswijze.

Dat soort vergelijkend warentesten heeft nu eenmaal een beperkte levensduur.  Je bent een jaar Als Beste Getest en dan volgt er weer een nieuwe vergelijking van een nieuwe generatie wasmachines en familiezakken chips. Voor fabrikanten wordt het meteen een urgente keuze: wel of niet gebruiken om kopers aan te trekken. In hun kielzog volgen resellers en klaarblijkelijk ook affilliates. Daar doet de bond niet moeilijk over; die liften mooi mee met de licentie. 

 

Het is logisch om een licentie te geven op gebruik van Als Beste Getest gekoppeld aan het testjaar, dan verdampt het nut vanzelf. 

 

Het was leuk geweest als we het laatste woord aan de Consumentenbond hadden gegund. Die geven duidelijk aan dat vragen gericht kunnen worden aan een speciaal mailadres. Heel netjes. 😎

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.