Jump to content
KA0107

Wat vinden jullie van mijn website

Recommended Posts

Description of your concept:

Beste Higherlevel leden, 

In de wereld van autobedrijven is het lastig om vertrouwen te winnen, vaak sta je al 1-0 achter.


Graag hoor ik hoe jullie de website ervaren.
 

 

Met vriendelijke groet,

Describe what you have done up to now for this:

https://www.kai-automotive.nl 
 

What is the challenge you want to solve with your concept:

Is het uitnodigend.
Kan men informatie (makkelijk) terugvinden?

How does this differ from existing concepts:

Het doel is om toegankelijk en overzichtelijk te zijn.


Ook probeer ik af te stappen van cliche's zoals: perfect onderhouden auto, zeer betrouwbaar etc.

What is the kind of feedback you are hoping to get:

Hoe wordt het ervaren.

Ik ben nog nieuw op het forum maar lees al lange tijd mee.

 

In de toekomst hoop ik bij te dragen aan threads en hoop ik ook zelf feedback te ontvangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nette website hoor. Misschien een beetje saai op de vervolgpagina's maar daar kun je nog aan werken. 

Weet niet hoe het met de vindbaarheid van je site zit. Als je dat wilt weten moet je me nog maar even aan mijn jasje trekken. 

 

Bart M


Je vind me at: Online Boekhouden - Kaarten en Atlassen  - Bartjes Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug,  Ward  zei:

Nette site!

 

Alleen wel (te) sloom: 

 

idd, op mijn slome lap met wifi uit jaar 0 duurt het helemaal lang. op pokkie met 4g gaat het wel sneller.

 

Tabblad verkocht vind ik niet echt interessant, geen idee of het toegevoegde waarde heeft. Verder ziet het er netjes uit.


Rieel-schoonmaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Website ziet er gelikt uit alleen 'spoort' de 'look and feel' niet met het segment goedkopere auto's. Het aanbod is momenteel magerder dan de claim van gemiddeld zo'n 25 stuks.

 

Ik zie op het eerste gezicht ook maar één foto per occasion. Aanzicht, dashboard en interieurfoto toevoegen? Of bij voorbaat een galerie tonen? De afbeeldingen zijn er immers wel.

 

Hoe maak ik nu belangstelling voor een specifieke auto duidelijk via het contactformulier?

 

Losser is Twente, nabij Enschede in de provincie Overijssel > verduidelijk dit.

 

KAI is dat naar de voornaam van de eigenaar en wat lezen bezoekers dan in de 'signature'?

Algemene opmerking: leidt de bezoeker of klant nog iets duidelijker.

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst dank voor het warme welkom en voor de tijd en moeite.

@bartjeboy

Kan me voorstellen dat je het saai vindt maar dat komt door het feit dat ik het graag overzichtelijk wil laten, en niet "te flashy".

Heb de link gebruikt en was niet bewust dat de site zo sloom was!

 

@henkh

Heb zoals gezegd bijna alle posts over autobedrijven hier gelezen en de site is eigenlijk een aanvulling op Marktplaats.
Ik snap dat als er niet veel occasions worden aangeboden mensen vaak afhaken. Zo kan men zien welk soort auto's voorbij komen.

 

@Highio

Ik begrijp precies wat je bedoelt met een aantal punten, misschien is het een idee om bijvoorbeeld de andere foto's 1 voor 1 te weergeven zodra je met de muis op de foto staan (heb geen idee hoe dit op de smartphone zou werken)
In het contactformulier zou je dan handmatig het kenteken en/of merk, model moeten toevoegen.

Leidt de bezoeker of klant nog iets duidelijker klink erg interessant, maar hoe bedoel je dat precies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een mooie website, maar ik vind het taalgebruik wat informeel. Je zegt "geen glazen fancy pand te hebben" bijvoorbeeld. Dat vind ik dan minder netjes qua taalgebruik. Maar dat is persoonlijk


4Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strak design! Ik moet alleen wel steeds aan "Kia" denken...☺️


Kleding bedrukken doe je natuurlijk bij de leukste online kledingdrukkerij van NL en BE.

Bezoek 👕Kleding bedrukken op Bedrukt.nl voor: 

✔Goede kwaliteit ✔Betaalbare prijzen ✔Zelf online ontwerpen ✔Modieuze kleding ✔Bedrukken vanaf 1 stuk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Leidt de bezoeker of klant nog iets duidelijker klink erg interessant, maar hoe bedoel je dat precies?

Wat mij opvalt, is dat ik een (nieuwe/laatsttoegevoegde?) website, Facebook-pagina en Marktplaats-account zie. En daarbij an sich ruim voldoende contactmogelijkheden, maar dan toch kun je klanten beter (ver)leiden of sturen. Op Facebook verwijs je recent bijvoorbeeld naar marktplaatsadvertenties, maar dat zou kunnen zijn, omdat de website toen nog niet beschikbaar was. Doel lijkt me dat je klanten naar de website, op een 'ik wil bezichtigen/proefrijden-formulier' en in de showroom wilt hebben.

Dit kan vanaf de productpagina's nog scherper.

Continu onderweg zou ik tekstueel aanpassen naar regelmatig onderweg.

Geste is een 053-nummer te gaan gebruiken met doorschakeling naar mobiel. Ik zie nu twee verschillende mobiele nummers, maar zie niet direct van wie of wat of waarvoor die bedoeld zijn. Naam ontbreekt (namen ontbreken). Ook een zeker moment van aanwezigheid in de week ontbreekt. Dat is bijvoorbeeld niet uitnodigend voor lokale/regionale klanten die gewoon eens laagdrempelig of vrijblijvend willen komen kijken.

Snelheid van de site kun je direct drastisch verbeteren door de diverse afbeeldingen te comprimeren. Ik zie er nu flink wat van 100-130kB en dan heb ik het nog niet over de achtergrond met Audi TT.

Zijn jullie aangesloten bij een branche-organisatie? Of hebben jullie een APK en servicepartner? Ik zie alleen iets over financieren en verzekeren.

 

Oh ja, ik zag ook nog ergens een hotmail.com e-mailadres. Direct vervangen.

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op je homepage zeg je: "Wij bieden auto’s aan tegen super scherpe prijzen!" Dat is blijkbaar je USP. Maar de site ziet er niet goedkoop uit. Er is een verschil tussen wat je zegt dat je bent, en hoe je je online gedraagt. Het klinkt misschien raar, maar je site zou er goedkoper uit moeten zien als prijs je belangrijkste verkoopargument is. 🙂

 

Je hebt het erover dat je betrouwbaar wil overkomen, dan zal op de eerste plaats je presentatie toch met je woorden moeten rijmen.

 

Wil je trouwens echt voornamelijk goedkoop zijn? Je zult niet de enige autodealer in je buurt met dat USP zijn. Misschien dat je nog eens verder moet kijken met hoe je je onderscheid van de concurrentie. (Dat is ook een kwestie van ervaring.)


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minuten geleden, Branko Collin zei:

Op je homepage zeg je: "Wij bieden auto’s aan tegen super scherpe prijzen!" Dat is blijkbaar je USP. Maar de site ziet er niet goedkoop uit. Er is een verschil tussen wat je zegt dat je bent, en hoe je je online gedraagt. Het klinkt misschien raar, maar je site zou er goedkoper uit moeten zien als prijs je belangrijkste verkoopargument is. 🙂

 

Goed punt. Je site ziet er inderdaad heel strak uit en heeft de uitstraling van een luxe automerk, terwijl je heel goedkope auto's verkoopt.

Ik denk dat dit design meer een zakelijke doelgroep aanspreekt, terwijl je voorraad die doelgroep niet zal aanspreken. Die is juist bedoeld voor particulieren met een wat lager budget, maar die hebben je site misschien allang weg geklikt omdat ze denken dat ze jouw auto's toch niet kunnen betalen.

Ik zie dat je Analytics geïnstalleerd hebt, dus je zou eens kunnen kijken wat je bounce rate is. Als deze heel hoog is in combinatie met een korte bezoektijd zou je eens een wat minder luxe uitstraling kunnen proberen.

Hoe dan ook, netjes gedaan en mooi gebruik gemaakt van Elementor Pro.


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kort en bondig;

traag

logo alleen op homepage

energie label voegt niets toe (en in de meeste gevallen zelfs negatief)

verkochte wagens in de verkoopvoorraad

verkocht voegt niets toe

onduidelijk of wel of niet aanwezig bent

 

foto's van "dikke" wagens als achtergrond

logo te dik

 

Lijkt op een site waar dure sport bolides verkocht worden.

Maar wel een mooie site! Succes met ondernemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht precies hetzelfde toen ik de site bekeek. Bij "Voorraad" had ik direct dikke auto's verwacht en niet een Opel Agila van € 499,-

Daarbij zeg je notabene zelf: "Wij bekijken de auto’s voordat ze op sites als Marktplaats worden aangeboden en pikken de pareltjes er tussen uit."?

 

Volgens mij worden dergelijke auto sites merendeels gebruikt om naartoe te linken vanuit bijvoorbeeld Marktplaats etc. om extra informatie te bieden. Doordat je je voorraad via een iframe laat laden vanaf een externe site, heb je die mogelijkheid al niet, dat is jammer. Betekent ook dat die pagina's niet geïndexeerd worden en het voor Google niet bekend is dat je site regelmatig geüpdate wordt met nieuwe auto's.

 

Leuke opmerking over de koffie! Dat viel direct op, en die stijl wil je eigenlijk overal terugzien.


Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft in je openingspost aan dat vooral vertrouwen een ding is in de automotive branche. Daar ben ik het mee eens, omdat je nooit 100% weet wat je nou eigenlijk aankoopt. Daardoor ontstaat er vaak automatisch een gevoel van wantrouwen. In 2014 kocht ik mijn auto bij een online autodealer. Omdat vertrouwen een van de grootste obstakels is (zeker bij enkel online verkoop, zoals in voorbeeld), moet je er alles aan doen om je 'social proof' op orde te maken.

 

Belangrijke punten om meer te doen met o.a. social proof en beïnvloeding van potentiële klanten:

- Verzamel en toon reviews

- Toon je 'score' --> 9/10 op basis van 354 klantbeoordelingen

- Zorg voor een vast telefoonnummer - kan een lokaal nummer zijn of 088/085-nummer

- Laat zien hoeveel auto's je al verkocht hebt - vertrouwen zit vaak in aantallen

 

Als laatste - maar ook al eerder benoemd door anderen: de uitstraling van je website strookt niet met het segment auto's dat je verkoopt. Ook deze mismatch is van invloed op het vertrouwen.

 

PS: check ook de 7 overtuigingstechnieken van Cialdini en verwerk die in je website (bijv. schaarste -> auto's worden snel verkocht).

 

Succes!


Gr. Jos

 

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eerlijk gezegd niet veel verwacht bij het plaatsen van de post maar ik ben zeer positief verrast door de feedback, hier kan ik echt wat mee!

@Highio De advertenties van Marktplaats plaatsen we direct op de Facebook-pagina om de pagina up-to-date en actief te houden, ook om makkelijker via Facebook te adverteren in de regio. Marktplaats is naar mijn mening ook dé weg om auto's aan te man te brengen en de site is meer op "proffesioneel" over te komen.
We zijn niet aangesloten bij een branche behalve uiteraard de RDW, reparaties doen we zelf ook niet. Het is puur in- en verkoop. 
Uiteraard hebben we wel contacten om reparaties uit te voeren.

 

Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vindt om de site te "down-graden"

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het minder luxe uitstraalt zonder het te goedkoop te laten lijken.

 

Wat betreft de "Verkocht" pagina is het meer met het idee zoals @Jos van Marrewijk aangeeft, vertrouwen uit te stralen.
Zie het meer als portfolio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is het openingsbericht of de paginering van dit draadje gebleven?

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag dat ook al in een andere "Wat vinden jullie van mijn...?"

 

De introductie hier was oorspronkelijk veel uitgebreider.

 

 

Edited by Branko Collin

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden, Branko Collin zei:

Ik zag dat ook al in een andere "Wat vinden jullie van mijn...?"

Wordt aan gewerkt, as we speak...


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept