• 0

website potentieel

Beste

 

Mijn vraag naar de community hier is of ze enige ideetjes hebben om dit probleem aan te pakken. Ik ben de beheerder van de website www.tek-9.net en deze trekt per maand een 20 000 tal unieke bezoekers en haalt twee miljoen hits. De doelgroep die deze website trekt is ook vrij duidelijk. Hoofdzakelijk mannelijk, tussen de 15 en de 25 jaar met een interesse voor computers, gaming en de alledaagse bezigheden van een tiener/jong volwassenen. Ik schat dat 80% van de gebruikers wel in deze cattegorie valt, als het er niet meer zijn.

 

Nu is mijn vraag of ik er met zo een duidelijke doelgroep, en met een redelijk aantal bezoekers hits, niet meer uit kan halen dan nu. We hebben momenteel twee mogelijkheden voor adverteerders. Ofwel de "advertise here" plaats die je aan de linkerkant ziet, ofwel de grote rotatiebanner (garantie van 1 op 4 rotatie - website haalt +/- 100 000 pageviews). Hier is echter weinig reactie op geweest.

 

 

Hoe kan ik dit beter aanpakken en hoeveel zou ik eigenlijk voor dit soort advertenties moeten vragen? Ik neem aan dat PC bedrijven, gaming gerelateerde bedrijven of bedrijven die zich richten op de jongerencultuur in zulke site wel interesse zouden moeten hebben. Duidelijke advertentie op een website die net op hun doelpubliek richt)

 

Enige ideetjes iemand?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

De site van z'n hoster ligt er ook uit. Of de server of de UTP kabel ligt er dus uit. Als je whois op het domein draait krijg je dit te zien:

 

Registered through: Cheap-DomainNames.com

Domain Name: TEK-9.NET

Domain servers in listed order:

NS1.VISIONHOSTING.NL

NS2.VISIONHOSTING.NL

 

Misschien is dit een bevestiging van het al oude gezegde 'goedkoop is duurkoop' ;D

 

De Google cache doet het overigens nog wel.

Link naar reactie
  • 0

Ja jongens de site doet het ondertussen weer. Onze partner visionhosting doet zaken met interXS, blijkbaar was heel hun netwerk een hele dag plat en was het daar grote chaos. Alles draait weer prima nu... (DDOS attack dacht ik)

Link naar reactie
  • 0

Yep hij werkt weer en hoewel ik de site via de Google cache al had gezien zonder plaatjes was mijn eerste indruk 'uuuuuhhhh wat moet ik hier'. Je site heeft een behoorlijk hoog 'in-crowd' gehalte naar mijn gevoel. Wellicht dat potentiele adverteerders dat gevoel ook hebben en dus niet op die button klikken om informatie te krijgen over advertentie mogelijkheden.

 

Daarnaast zeg je zelf al dat je bezoekers 'hoofdzakelijk mannelijk, tussen de 15 en de 25 jaar met een interesse voor computers, gaming en de alledaagse bezigheden van een tiener/jong volwassenen' zijn. Dat zijn vast niet de mensen van gamestijdschriften of webshops die willen adverteren dus je zult die partijen op een andere manier moeten vinden.

 

Gaan zoeken op een andere manier dus (geen suggesties helaas) en mocht m'n 'uuuuhhh gevoel' echt een probleem zijn dan deel je 5-dagen gratis adverteren en zie de clicks binnenkomen coupons uit ;D

Link naar reactie
  • 0

Daar heb je volkomen gelijk in, dat had in ondetussen ook al beseft. Hoewel ik nog niet echt actief heb kunnen zoeken naar adverteerders drong het wel tot me door dat de mogelijke adverteerders deze website niet zullen bezoeken en als ze dat wel doen geen idee hebben waar ze terecht komen. Voor "insiders" maw mensen die er mee bezig zijn is dit soort websites 'the' place to be voor informatie en dergelijke.

 

Mijn probleem is nu net het vinden van de geschikte adverteerders en het opstellen van een goed plan voor de prijs.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn natuurlijk meer opties, je zou het met Google Adsense kunnen proberen, dan worden er automatisch advertentielinks geplaatst die gerelateerd zijn aan de content van je website en gericht zijn op het land van herkomst van je bezoeker.

 

Als ik jouw bezoekersaantallen omreken naar de bezoekersaantallen van één van mijn websites dan zou je er toch zeker een paar honderd euro/maand aan over moeten kunnen houden. Gewoon proberen met een banner van 120x240 pixels op de plek 'advertise here'. Als er inderdaad passende advertenties op komen waar ook daadwerkelijk op geklikt (je wordt per klik betaald) wordt kun je meer (totaal max. 3) blokken plaatsen. Je kan ieder moment de stats en inkomsten bekijken.

 

Andere optie: sluit je aan bij een internationaal affiliate netwerk, zoals Adbrite (www.adbrite.com). Je zou ook eens bij WebAds (www.webads.nl) kunnen vragen of zij wellicht banners voor je zouden willen verkopen.

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou beginnen met google adwords. Bij sommige werkt dit heel goed, bij andere helemaal niet. Dat is een beetje afhankelijk van je content. Met jouw content trek je toch vooral de wat goedkopere advertenties aan met wat kliks moet er zeker wat te verdienen zijn.

 

Verder zou ik gewoon een duidelijk documentje maken en daarmee bedrijven proberen te benaderen. Gegevens die je hebt van bezoekers etc. en bedrijven zoeken waarmee je een win/ win situatie zou kunnen creeren. Dus bijv. een games shop ofzo?

Link naar reactie
  • 0

Waar ik zelf een beetje bang voor zou zijn is dat mijn advertentie totaal niet op zou vallen tussen de rest van het beeldmateriaal.

 

Ben daarom zelf van mening dat je eigen aankleding/indeling van de site je reclamemogelijkheden een beetje in de weg staat...

 

Maar misschien zijn mannen tussen de 15-25 minder overdonderd dan ik en valt die advertentie toch wel op...

 

Suc6!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.