• 0

Ik ben benieuwd wat jullie van tjuptjup.com vinden

Omschrijving van je concept:

Goedemorgen allemaal,

 

Sinds een paar maanden heb ik mijn online webwinkel en nou ben ik zeer benieuwd of ik een beetje goed bezig ben. Graag jullie mening.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

https://www.tjuptjup.com/

 

De webwinkel is gemaakt via het programma shopify en heeft vele applicaties die eraan gekoppeld kunnen worden. De teksten ( waaronder blogs) die jullie op mijn site zien zijn allemaal geschreven door mij. 

 

Op dit moment ben ik bezig met backlinken om mijn site hoger te ranken en op instagram wordt wekelijks 3x gepost.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mensen meer bewust maken over positieve en negatieve gedachtenissen en hoe daar mee om te gaan door gezond te leven ( lichaam en geest).

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

tjuptjup.com is een health/meditatie website geschreven door de ogen van een jonge man. Bijna alle andere health/meditatie websites/blogs worden geschreven door vrouwen. Dit geeft een andere blik.

 

ook wil ik organische producten combineren met mediteren ( meditatie pagina komt later). Het hoort allemaal bij elkaar. Meditatie, juiste voeding en organische supplementen.

 

In de toekomst wil ik ook beginnen met het maken van youtube filmpjes.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen over de website en al haar componenten. Hoe zijn de productpagina's, hoe vind je de blogs en algemene look van de site.

.

tjuptjup, de webwinkel voor biologische Tulsi thee en natuurlijke voedingssupplementen van Organic India.

 

Blog: Het heilige basilicum (Tulsi)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 15-9-2019 om 10:36, tjuptjup zei:
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mensen meer bewust maken over positieve en negatieve gedachtenissen en hoe daar mee om te gaan door gezond te leven ( lichaam en geest). 

 

Misschien dat ik naar de verkeerde site kijk, maar wat ik zie is een theewinkel.

 

De naam Tjuptjup zie ik niet in je branding terugkomen. Dat zou handig kunnen zijn.

 

Je hebt een dubbele pay-off: "Ervaar sereniteit en kalmte" en "Organische thee". Dat laatste is goed als je een theewinkel hebt; de bezoeker weet dan meteen waar hij of zij is.

 

Wat is het verschil tussen sereniteit en kalmte? Je probeert hier een emotie op te wekken, maar jij doet dat in dit geval door de emotie te benoemen. Dat werkt minder goed dan wanneer de bezoeker door het lezen van je pay-off die emotie ervaart, bijvoorbeeld door het gebruik van beeldspraak. Dat is een deel van de pay-off waar je nog wel wat aan mag sleutelen.

 

Misschien zijn het mijn ouwe ogen, maar de beschrijvende tekst bij de producten is net iets te klein voor mij om gemakkelijk te lezen. Zo'n mooie letter zou je net twee of drie puntjes groter moeten tonen. Of is die tekst er alleen voor de zoekmachines?

De titel van de homepage in Google is "TjupTjup: Organic India - Organische Thee en ..."

Wat is jouw band met Organic India? Waarom heeft dit wel een prominente plek in je titel maar niet op je site?

Ik heb het gevoel dat je met 1) de theewinkel, 2) het bewustwordingsverhaal en 3) Organic India nog een beetje op drie losse gedachten hinkt. Dat zal in de loop van de tijd nauwer verweven moeten worden, maar dat komt vanzelf. Een website is nooit af. Door dat hinken op losse gedachten is ook je USP nog niet helemaal helder voor mij. Waarom zou ik mijn organische thee bij jou kopen en niet bij je buurman?

Wat goede dingen die me opvallen:

  • heldere pay-off/doelstelling
  • webwinkelkeurmerk (maar: is er ook een keurmerk voor organische producten?)
  • twee klikken verwijderd van een koophandeling (maar beter was: 1 klik)
  • over het algemeen een heldere indeling en heldere communicatie

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het wel met Branko eens: als ik de site vlug bekijk zie ik een webwinkel in thee en supplementen. 

 

Klik ik vervolgens op die supplementen dan lees ik dit:

 

"Voor het verbeteren van je immunsysteem, gezondheid, geheugen en energie, kun je kiezen uit de Organic India supplementen."

 

Afgezien van de missende u, denk ik dat hier een gezondheidsclaim maakt. Vervolgens lees ik bij een product dit:

 

"Dit betekent dat de ashwagandha je lichaam in balans brengt; het verlaagd stress, verminderd angstgevoelens, bevorderd het imuunsysteem en heeft geen negatieve bijeffecten."

 

Ik weet niet of je doelbewust spelfouten maakt of niet, maar iets als "verminderd angstgevoelens" lijkt me een 100% medische claim. 

 

Op de etiketten van de producten die erbij staan worden degelijke claims overigens, verstandig genoeg, niet gemaakt, maar als jij het als verkoper op die manier aanprijst ben je toch verkeerd bezig, en riskeer je handhaving door bijvoorbeeld de NVWA. Mijn advies zou zijn hiermee te stoppen gezien je risico loopt beboet te worden. 

 

Overigens heb ik ook wel mijn bedenkingen bij een 'thee' waarvoor het advies gegeven wordt een arts te raadplegen voordat je die gebruikt tijdens zwangerschap of borstvoeding. Beide problemen zal ik niet hebben, maar als die waarschuwing op een product staat vraag ik me wel af waarom dat zo is en of het überhaupt een 'gezond' product is. Bij medicijnen begrijp ik het wel, maar ik geloof niet dat ik zoiets ooit op voedselproducten heb zien staan, afgezien van advies tegen het drinken van alcohol tijdens zwangerschap.  

Link naar reactie
  • 0
Quote

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

tjuptjup.com is een health/meditatie website geschreven door de ogen van een jonge man. Bijna alle andere health/meditatie websites/blogs worden geschreven door vrouwen. Dit geeft een andere blik.

 

Serieus? Is dat echt je USP? Dat je winkel met theezakjes geschreven is door een man?

 

Quote

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mensen meer bewust maken over positieve en negatieve gedachtenissen en hoe daar mee om te gaan door gezond te leven ( lichaam en geest).

 

Ik zie het niet. Ik zie een webwinkel in theezakjes met een standaard template, en dan nog wel een zeer kale template. Niets onderscheidend aan. Een mega slider op de homepage die niets toevoegt. Engelse teksten (No reviews bijvoorbeeld). De schuingedrukte tekst is vervelend en lastig om te lezen.

 

Volgens mij moet je eerst eens goed je concept bepalen. Ben je een blog? Ben je een webwinkel? Nu ben je het beide niet.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet thuis in de producten die je aanbiedt en kan daar dus weinig inhoudelijks over zeggen. Wat wel opvalt is dat het een rustige en overzichtelijke website is. Als dat een doel is geweest: doel bereikt 😉

 

Wat mij zo op het eerste gezicht opvalt:

 

  • Al eerder in dit topic opgemerkt: zie nergens de naam TjupTjup terug in je branding
  • De 'Bespaar € ..' melding bij de producten is transparant en daardoor niet leesbaar
  • De links naar je social media profielen in de footer openen in hetzelfde venster, beter is een nieuw venster. Je linkt bovendien naar een persoonlijk FB account, waar ik een bedrijfspagina altijd aanraad
  • 'Je' en 'u' wordt her en der door elkaar gebruikt (bv. in https://www.tjuptjup.com/pages/levertijd-verzendkosten en het aanmelden voor de nieuwsbrief nog 'u'). Zorg voor uniformiteit
  • Zorg voor duidelijk contactgegevens in bijvoorbeeld de footer, zodat direct duidelijk hoe en waar je te bereiken bent

 

Succes verder met je webshop!

 

Onder de naam 'De Media Baron' ontzorg ik bedrijven met het beheer en onderhoud van social media kanalen, zoals Facebook. Instagram, LinkedIn en Twitter.

 

Daarnaast houd ik mij bezig met het onderhoud van (Wordpress) websites en SEO werkzaamheden voor betere vindbaarheid van jouw website.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.