• 0

Financial lease op eigen naam (eenmanszaak)

Adviesvraag: voor de financial lease van een auto valt het mij op dat wanneer ik deze (online) bereken op mijn eigen naam (particulier) het tarief lager is dan wanneer ik het als bedrijf laten berekenen. Het scheelt 0,6%.

Maakt het - in het geval van een eenmanszaak - uit of de financial lease staat geregistreerd op mijn eigen naam in plaats van op mijn bedrijfsnaam?

 

Ik kijk uit naar jullie reactie(s). 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, Bart.S zei:

Maakt het - in het geval van een eenmanszaak - uit of de financial lease staat geregistreerd op mijn eigen naam in plaats van op mijn bedrijfsnaam?

 

Fiscaal maakt dat niets uit. Als je aan de voorwaarden voldoet, mag je de auto gewoon zakelijk etiketteren (ook als de lease op je eigen naam staat). Juridisch is het mogelijk een ander verhaal. Het kan namelijk zijn dat er een maximum zit aan de hoeveelheid zakelijke kilometers die je mag rijden met een privécontract.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, prinsrachid zei:

 

Fiscaal maakt dat niets uit. Als je aan de voorwaarden voldoet, mag je de auto gewoon zakelijk etiketteren (ook als de lease op je eigen naam staat). Juridisch is het mogelijk een ander verhaal. Het kan namelijk zijn dat er een maximum zit aan de hoeveelheid zakelijke kilometers die je mag rijden met een privécontract.

 

Dank voor je reactie, fijn!

 

Kun je iets meer zeggen over die juridische kant? Ik zou de auto ook als privé gaan gebruiken en natuurlijk netjes bijtelling gaan betalen. Is er dan ergens een risico?

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Bart.S zei:

Kun je iets meer zeggen over die juridische kant? 

Het zou kunnen dat de leasemaatschappij in haar voorwaarden niet toestaat dat je bij privé lease ook (meer dan een bepaald aantal) zakelijke kilometers maakt. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.