• 0

Bedrijfsopbouw -> Holding

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

In mijn visie is het beter meteen een holdingstructuur op te richten als je toch al overweegt om in een BV te stappen. Dit voorkomt een afrekenmoment in privé (aanmerkelijk belangheffing) zodra je de BV aandelen wilt overdragen aan een holding (dus individu->persoonlijke holding->werkmaatschappij).

 

Op het moment van tussenschuiven van een holding moet er een (tenminste) waardering komen door een accountant van de waarde van BV. Het tussenschuiven van een holding loopt nmm als volgt:

 

1. Oprichting HoldCo

2. Overdracht van aandelen van BV aan HoldCo óf Storting/inbreng van de aandelen van BV op de aandelen HoldCo.

 

Een notaris heb je voor deze transactie ten allen tijde nodig. Of en wanneer er een accountantsverklaring nodig is, kan een notaris zeker aangeven. Let ook op kapitaalsbelasting aspecten. Bij sommige transacties, zoals de inbreng van 100% van de aandelen, is er een vrijstelling mogelijk.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

beide bv's moeten 18k aandelenkapitaal hebben.

 

ik raad je aan nog even heel veel verder te lezen. het zijn belangrijke keuzen die je moet maken.

 

er is op dit forum voldoende informatie te vinden om je op weg te helpen.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hier komt ie:

 

Ik wil drie nieuwe diensten op de markt brengen onder een bedrijfsnaam:

1. managementconsultancy

2. HR-solutions

3. Technologie

 

Deze drie wil ik in aparte BV's onderbrengen, met daarbovenop een Holding BV.

Echter, omdat ik deze activiteiten nooit in mijn eentje kan doen, krijg ik steun van vijf zakenpartners (ieder met een eigen BV) die mee willen participeren (fysiek en financieel) om dat samen van de grond te krijgen. En dat willen ze als de kippen, zo snel willen ze met mij participeren. Haastige spoed is zelden goed is mij altijd geleerd, dus ik laat me niet opjagen. En mij is altijd geleerd dat het verstandig is om al deze BV's direct op mijn naam te zetten, zodat het in ieder geval van mij is, om toekomstige risico's met partners uit te sluiten. Maar nu moet ik wel 72000 euro op tafel zien te hebben. Op zich is dat geen probleem, maar wel een forse investering waar nog niets tegenover staat.

 

Wat is nu wijsheid?

1. Zelf alle BV's en Holding onder eigen beheer houden en de andere partners inhuren voor projecten. Dus even aan elkaar snuffelen. Mijn eerste voorkeur.

 

2. Of ze mede-eigenaar te worden, waardoor meer kapitaal ingebracht kan worden voor meer armslag en slagkracht. En welke constructie is het meest veilige qua aansprakelijkheid en fiscaliteit. Bv. iedere zakenpartner hun eigen BV's en Holding BV's? En hoe zit het met de aandelen, waar moet het ondergebracht worden?

 

Iemand hier ervaring mee?

 

PS: We zijn voornemens om volgende week de markt op te gaan! Zit dus nu even onder de grote druk.

 

Bvd dank!

 

Link naar reactie
  • 0

Haastige spoed is zelden goed.

 

Wat is de reden dat die 5 partners zo'n haast hebben? Ik zou rustig aan met 1 bv beginnen. je kunt heus geen 3 bedrijven tegelijkertijd opbouwen. start met 1 en kijk vooral hoe de samenwerking zich ontwikkelt. daarna kan je gefaseerd doorpakken.

 

mocht je verder willen brainstormen bel me morgenochtend maar even.

 

rustig aan dus.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hallo dank je wel voor de tips!

 

Er is denk ik maar een keiharde reden waarom ze haast hebben: ze zien vlgs mij een gouden toekomst / bergen misschien? :-[ :-[

 

Ik zou wel graag met jou willen brainstormen ivm opzet BV en misschien heb je nog wat tips voor mijn nieuwe business-concept dat innovatief is en misschien een antwoord vormt ivm opkomst nieuwe markten uit Oost-Europa en Azie. Ik zal je morgen daarover bellen.

Link naar reactie
  • 0

Ben het helemaal met Edo eens. De structuur met een holding erboven is goed. Maar als het nog niet nodig is kan je je geld beter in je onderneming stoppen of nog helemaal niet uitgeven. Let wel dat een notaris niet één prijs (oprichting bv) rekent. Dat kan (als het niet nodig is) een duur geintje worden. Begin met 1 BV en ga omzet maken.

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Goed nieuws !!!

Vanaf 1-1-2006 is er ivm de oprichting van een BV geen kapitaalbelasting meer verschuldigd ( was geloof ik 1% over het gestorte aandelenkapitaal).

Ook het tarief voor de vennootschapsbelasting gaat vanaf 1-1-2006 een beetje omlaag en ook in 2007.

 

groeten Ad

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.