• 0

Leverancier verbreekt eenzijdig dealerschap ?!

Beste Mede ondernemers,

 

Ik zit met een rare situatie waarbij ik jullie expertise en ervaring nodig heb.

 

De volgende situatie doet zich voor.

Ik ben al jaren gecharmeerd van de producten van bedrijf Xyz.

Dit merk komt in mijn ogen en ervaringen met hun producten betrouwbaar en solide over.

Ik besluit dit merk als hoofdmerk te willen gaan voeren. IN het verleden heb ik merk Xyz al eerder verkocht.

Het merk werkt met 1 distributeur per land.

Ik meldde mij aan bij een eerdere distributeur in het verleden.
Het merk heeft in de loop der jaren meerdere verschillende distributeurs gekend. Geen van deze distributeurs heb ik ooit problemen mee gehad.

Echter sinds anderhalf jaar ongeveer is er een nieuwe distributeur die het merk " erbij heeft genomen" . Weinig passie voor het merk of de producten en de kennis schiet ook tekort mijns inziens, maar daarover zijn de meningen verdeeld, zeker bij de distributeur zelf die meent het allemaal perfect te doen. Mijn contactpersoon en ik hebben herhaaldelijk wrijving over onderwerpen waarbij de contactpersoon van deze distributeur mij meent te moeten vertellen hoe ik mijn bedrijf moet runnen.

Ondanks dat soort irritaties levert de distributeur wel netjes alles af wat er besteld wordt.
Ik open een nieuwe demo lokatie om de producten van merk Xyz te kunnen tonen aan geïnteresseerden. Dat brengt aardig wat kosten met zich mee.
Ik maak zelf allerhande reclamemiddelen voor Merk Xyz want de distributeur - die daarvoor zou moeten zorgen - doet zelf niets op dat gebied.
Ik promoot Merk Xyz op diverse locaties, steek daar kosten, tijd en moeite in.

Na onderhalf jaar dit doen begin mijn handeltje steeds beter bij de geïnteresseerde klanten bekend te worden, mensen di allemaal graag Merk Xyz in huis willen halen. 
Maar dan komt er een kink in de kabel, een financieel, want 1 factuur ( van de tientallen facturen die er al anderhalf jaar netjes betaald worden ) blijft wat langer liggen dan was afgesproken.
Er ontstaat een discussie en ik neem contact op met het Merk Xyz zelf om over hun distributeur een klacht neer te leggen dat deze mij niet meer wil leveren als ik die ene factuur ( voor demo goederen overigens ) niet betaal.

Ik opteer om de demo artikelen te retourneren, maar dat wil de distributeur niet. Ik moet ze betalen, retour kan niet meer, maar andere leveringen voor klanten worden ook niet meer uitgeleverd zolang die demo units niet betaald zijn. ( Echt Dure demo units ). Ik moet dus andere producten van Merk Xyz verkopen om marge te maken om zodoende afdoende reserves te kweken om de demo units te betalen, maar als ik niets meer geleverd krijg kan ik dat dus allemaal niet.

Hieruit ontstaat een situatie Warin ik communiceer met Merk Xyz, die vervolgens ook - zonder mijn weten - de distributeur op de hoogte stelt en mij vervolgens aangeeft dat ik het met de distributeur moet oplossen. ( We hebben het nog steeds over 1 factuur ) ...

De distributeur communiceert toetaal niet met mij, op geen enkele wijze totdat een week geleden een bericht mij bereikt dat zij ( de distributeur ) nu de zakelijke relatie beëindigen.

Daar sta ik dan, met mijn nieuwe demo ruimte, die vol hangt en staat met allerhande reclame en materialen die ik zelf bekostigd heb van Merk Xyz.
Mijn bedrijf ademt en leeft met Merk Xyz...maar door de eenzijdige beslissing van de distributeur die - mijns inziens wel heel erg misbruik maakt van zijn monopolistische machtspositie - kan ik dus niets meer inkopen van dit merk.

Nu zijn er distributeurs buiten Nederland ( elk land heeft er 1 ) waar ik volgens de richtlijnen van de EU zou moeten kunnen inkopen, maar....die bedrijven hebben contacten gesloten met Merk Xyz die bepalen dat zij niet buiten hun landsgrenzen mogen verkopen aan dealers/ resellers/whatever.

Mijn voornaamste vraag is nu :

Nu de distributeur dus in feite de deur keihard dicht smijt in mijn gezicht, vanwege 1 factuurtje, ben ik van mening dat zij juridisch aansprakelijk te stellen zijn voor de financiële schade van deze handeling omdat ik duizenden euro's en honderden uren gestoken heb in de promotie van Merk Xyz, echter omdat ik maar bij 1 distributeur terecht kan in mijn land kan ik dit merk niet meer aanbieden door hun toedoen.

Wie kan mij adviseren hierover wat mijn rechten in deze zijn ? Wat zou u doen ?

Elk advies wordt zeer gewaardeerd !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
50 minuten geleden, Markilanosz zei:

Het is niet mijn bedoeling je te schofferen, maar dit is mijn mening:

Als je bij mij klant was, dan zou ik je ook niet meer leveren. Zoals ik je opmerkingen lees kom je over als een betweter die nauwelijks omzet maakt. Een klant waar je kapot druk mee bent en die niks oplevert. Als er dan ook nog eens een enorm gedoe ontstaat over de betaling van 1 enkele factuur dan was bij mij de deur ook dicht. En als je al vanaf 2003 met deze handel aan de gang bent. Dan had je toch zo langzamerhand een grote zo niet de grootste speler in deze handel moeten zijn? Als je concept zo geweldig is als dat je zelf vind dan.

Ik denk dat je je wat meer moet inleven in de positie van de leverancier. Uithuilen, en overnieuw beginnen. 

 

De wijze waarop u antwoordt geeft aan dat u mijn woorden en intenties gelijkwaardig uitlegt als de kern van mijn probleem. Niets mis mee, maar ik deel uw mening dan ook niet, hoewel ik deze wel respecteer.

 

Wat sinds 2003 bezig zijn betreft, ik heb niet constant in deze B2C markt gezeten, ben alleen sindsdien bekend met het betreffende merk omdat ik dit zelf ook gebruik.
Sinds April dit jaar een showroom opgezet. Dit puur ter nadere info. Verder niets opleveren lijkt mij niet van toepassing, 30 K in anderhalf jaar waarvan 10K in de laatste paar maanden noem ik niets niks voor een eenmansbedrijfje.

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, TwaBla zei:

 

Uw mening zet geen zoden aan de dijk.  U fantaseert een boel rechten voor uzelf en enkele plichten voor uw leverancier, maar de realiteit is dat de distributeur deze kans aangrijpt om zich te ontdoen van een reseller met een te lage omzet en te veel praatjes. Hoog tijd dat u een andere leverancier zoekt die beter bij u past.

 

Ik denk dat u gelijk heeft m.b.t. het " ontdoen van". , fraai is dat natuurlijk niet want vele kleintjes maken ook een grote maar bieden wel meer service en diversiteit.

Wat het fantaseren betreft heb ik recent gelezen op de website van de Rijksoverheid dat er in diverse branches zich monopolisten bevinden en hoewel dat niet verboden is, meent de wetgever ook dat men als monopolist niet zomaar kan overgaan tot  niet levering. Als monopolist heb je, ook in de ogen van de wetgever, dus wel zeker bepaalde verplichtingen ook al staan die wellicht niet als zodanig in een wetboek omschreven. Fatsoen is ook een recht, geen plicht, maar iedereen weet wel wat we er onder verstaan, ook al staat het niet omschreven in een wetboek. Om maar even een voorbeeld te noemen.

 

Met betrekking tot de huidige situatie had de monopolist in deze dan ook de kredietfaciliteit kunnen intrekken en de leveringen op vooruitbetaling kunnen voortzetten, dat was aan hen om te bepalen, niet aan mij om voor te stellen.

 

😉

 

Link naar reactie
  • 2
23 uur geleden, SoundMan zei:

Nu de distributeur dus in feite de deur keihard dicht smijt in mijn gezicht, vanwege 1 factuurtje, ben ik van mening dat zij juridisch aansprakelijk te stellen zijn voor de financiële schade van deze handeling omdat ik duizenden euro's en honderden uren gestoken heb in de promotie van Merk Xyz, echter omdat ik maar bij 1 distributeur terecht kan in mijn land kan ik dit merk niet meer aanbieden door hun toedoen.

Wie kan mij adviseren hierover wat mijn rechten in deze zijn ? Wat zou u doen ?

Advies

-nee, zij zijn niet aansprakelijk, omdat zij niet in gebreke blijven. (u daarentegen wel)

-vergewis u van de strategie en toegevoegde waarde van uw leveranciers en oordeel of u de juiste partner bent.

-negeer de perspectieven van de stakeholders niet, maar anticipeer daarop

-op uw website staat dat u dealer bent, uit de gegeven informatie blijkt dat u retailer bent. Sluit een dealer overeenkomst af.

-zorg vooraf voor kredietwaardigheid of maak vooraf afspraken op papier

-maak een cashflow begroting

 

-focus op klant of prijs, niet op beide

 

-realiseer wie uw concurrent is en hoe zij inkopen

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, logistieke dienstverlening zei:

-op uw website staat dat u dealer bent, uit de gegeven informatie blijkt dat u retailer bent. Sluit een dealer overeenkomst af.

Dat is wel een 👍waard.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
22 minuten geleden, SoundMan zei:

 

Met betrekking tot de huidige situatie had de monopolist in deze dan ook de kredietfaciliteit kunnen intrekken en de leveringen op vooruitbetaling kunnen voortzetten, dat was aan hen om te bepalen, niet aan mij om voor te stellen.

U draait de zaken om.

U kreeg een factuur en betaalde die niet.

Het was aan u om de juiste actie daarop te nemen, maar in plaats daarvan gaat u naar uw leverancier wijzen.

Ik had u ook resoluut de deur gewezen.

 

 En dat is eigenlijk de kern van dit probleem.

Link naar reactie
  • 0
32 minuten geleden, SoundMan zei:

Verder niets opleveren lijkt mij niet van toepassing, 30 K in anderhalf jaar waarvan 10K in de laatste paar maanden noem ik niets niks voor een eenmansbedrijfje.

 

Dat is voor een kleine ondernemer zoals jij en ik een flink bedrag, maar voor een internationaal merk dat ook bij "dozenschuivers" als Coolblue verkocht wordt waarschijnlijk peanuts. 

 

Daarnaast neem ik aan dat de huidige factuur die je dus niet kan betalen over een flink bedrag gaat.  Als je 30.000 aan facturen wel betaald hebt maar nu 5.000 niet kan betalen is dat toch een behoorlijk bedrag ten opzichte van de wel betaalde facturen. Dan zou ik ook niet meer leveren voordat alles betaald is, en in de toekomst alleen nog maar op basis van vooruitbetaling. Zeker als je al een betalingstermijn van 90 dagen had.

En inderdaad, misschien wil de huidige distributeur wel helemaal niet leveren aan kleine spelers. Ik kan me voorstellen dat zo'n groot bedrijf er niet op zit te wachten om steeds 1 setje luidsprekers naar jou te versturen op het moment dat je er 1 verkocht hebt. Dan leveren ze liever een complete pallet met speakers bij Coolblue.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
43 minuten geleden, logistieke dienstverlening zei:

U draait de zaken om.

U kreeg een factuur en betaalde die niet.

 

Niet helemaal correct, maar goed, als dat de indruk is die u eruit haalt.

 

43 minuten geleden, logistieke dienstverlening zei:

Het was aan u om de juiste actie daarop te nemen, maar in plaats daarvan gaat u naar uw leverancier wijzen.

Heb ik ook gedaan, herhaaldelijk daarover getracht te communiceren, zoals ik reeds eerder heb aangegeven.

 

43 minuten geleden, logistieke dienstverlening zei:

Ik had u ook resoluut de deur gewezen.

 

 En dat is eigenlijk de kern van dit probleem.

 

Dank voor uw visie.

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, TwaBla zei:

Van een monopolist is pas sprake wanneer er geen alternatieven zijn. Als er sprake is van een economische machtspositie. Als u echter in staat bent vergelijkbare producten van een andere leverancier in te kopen, bemoeit niemand zich er verder mee.

 

Binnen dit merk Xyz is er maar 1 distributeur per land, als zodanig is er binnen NL dus geen alternatief.
Uiteraard zijn er andere merken, maar dat lost het probleem van monopolie niet op. In hoeverre andere merken een vergelijkbaar alternatief kunnen leveren is een heel andere discussie. 😉

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur geleden, SoundMan zei:
2 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

U draait de zaken om.

U kreeg een factuur en betaalde die niet.

 

Niet helemaal correct, maar goed, als dat de indruk is die u eruit haalt.

Dat lees ik in de door u gegeven informatie.

Hoe zit het wel?

 

1 uur geleden, SoundMan zei:
Quote

Het was aan u om de juiste actie daarop te nemen, maar in plaats daarvan gaat u naar uw leverancier wijzen.

Heb ik ook gedaan, herhaaldelijk daarover getracht te communiceren, zoals ik reeds eerder heb aangegeven.

Achteraf communiceren lijkt niet de juiste actie.

aangepast door logistieke dienstverlening
typfout
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

pff, aardig wat te lezen na mijn reactie, goed beschouwd is het hele probleem terug te brengen tot een totaal verziekte relatie met je leverancier  waarbij ik geen oordeel over de schuldvraag doe omdat het verhaal van 1 kant komt.

 

Lees eens een paar boeken van Jos Burgers, primair gaan die over hoe je met klanten omgaat maar zo zou je ook met leveranciers om moeten gaan.

investeren in relaties in plaats van demo artikelen levert veel meer op.😉

aangepast door henkh
typefout hersteld
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Het lukte mij om in 1 minuut het betreffende merk te vinden (iets met een kleur en een metaal). Dat kunnen mensen van dat merk dus ook en dat zal niet helpen om de relatie te herstellen. Wellicht moet je jouw account anonimiseren. 

Blijkbaar is je financiële situatie zo nijpend dat je geen lening kan afsluiten voor de demo modellen. Dat zou namelijk mijn eerste ingeving zijn. Desnoods zou je kunnen lenen bij familie. Maar dat zal niet (meer) kunnen zo te lezen. Vraag zou dus wellicht niet moeten zijn hoe je de distributeur kan dwingen te leveren of zelfs een schadevergoeding te laten betalen maar hoe je aan voldoende financiële armslag komt?

Je hebt de SEO goed voor elkaar en ook je enthousiasme vind ik aanstekelijk. Is crowdfunding niets voor je?

aangepast door Hans v N
Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, Hans v N zei:

Het lukte mij om in 1 minuut het betreffende merk te vinden (iets met een kleur en een metaal). Dat kunnen mensen van dat merk dus ook en dat zal niet helpen om de relatie te herstellen. Wellicht moet je jouw account anonimiseren. 

 

Ik draag het betreffende merk geen negativiteit toe, sterker nog, ik zou zo doorgaan met ze, zonder problemen.

De kink in de kabel is de keuze voor een distributeur die het merk heeft gedaan, dat is wellicht in de ogen en ervaringen op financieel gebied een " slimme zet" van het merk.

Anderszins prefereert deze distributeur het om met grotere winkelketens te handelen, met name online retailers zijn zeer geliefd, daar kunnen ze makkelijk en snel grotere aantallen naartoe verschepen wat natuurlijk leuke factuurtjes oplevert met veel cijfertjes erop.

 

Anderzijds is er een toenemende vraag vanuit de markt naar juist de kleinere winkel, de winkel waar nog de tijd genomen wordt voor de klant, waar je als klant zijnde niet binnen 2 seconden een opdringerige verkoper naast je hebt staan, maar eerder iemand met kennis , expertise en ervaring die je met echte intenties wil helpen. Bij de grootgrutters zijn dit vaak - goedbedoelde- jonge mensen met weinig of geen kennis ter zaken om van ervaring met merken maar te zwijgen. Dat dit klopt zie ik terug in de reviews die ik krijg die een gemiddeld cijfer van 9.9 opleveren.

 

19 minuten geleden, Hans v N zei:

Blijkbaar is je financiële situatie zo nijpend dat je geen lening kan afsluiten voor de demo modellen.

 

Een lening afsluiten voor demo toestellen zou ik sowieso niet doen, mede omdat ten eerste banken tegenwoordig gelddraaiers zijn geworden die zelf tegen 0,0000000 % lenen en jou tegen 10 % je duur verdiende geld opslokken, afgezien nog van de idiote eisen en voorwaarden die ze stellen. Ze zijn vergeten dat het de burgers zijn geweest die hun uit het slob getrokken hebben na 2008. nu ze weer bovenjan zijn vergeten ze dat maar al te graag. Zeker als ZP-er krijg je geen poot aan de grond bij ze... dus nee dank je.

 

19 minuten geleden, Hans v N zei:

 

Dat zou namelijk mijn eerste ingeving zijn. Desnoods zou je kunnen lenen bij familie.

 

Dat zou theoretisch wellicht kunnen maar daar wil ik niet aan, daarnaast zijn mijn ouders al ruim 30 jaar geleden overleden, dus da's ook geen optie.

 

19 minuten geleden, Hans v N zei:

 

Maar dat zal niet (meer) kunnen zo te lezen. Vraag zou dus wellicht niet moeten zijn hoe je de distributeur kan dwingen te leveren of zelfs een schadevergoeding te laten betalen maar hoe je aan voldoende financiële armslag komt?

 

Dat is een goede vraag. het is mij duidelijk dat deze distributeur de kleine ondernemer het liefste kwijt is...ben echt benieuwd hoe lang ze denken dat dit goed gaat...volgens mij is dat een weg die doodloopt met alle gevolgen van dien, tijd zal het uitwijzen.

 

19 minuten geleden, Hans v N zei:

Je hebt de SEO goed voor elkaar en ook je enthousiasme vind ik aanstekelijk.

Dank je wel hans, erg aardig, daar heb ik dan ook al mijn ziel en zaligheid in gestoken, o over uren maar niet te spreken.

 

19 minuten geleden, Hans v N zei:

 

Is crouwdsourcing niets voor je?

Ben ik niet bekend mee.

 

Bedankt voor jouw reactie, nu je weet wie ik ben en waar ik zit, kom een keertje langs, koffie staat klaar 😉

 

 

Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, henkh zei:

pff, aardig wat te lezen na mijn reactie, goed beschouwd is het hele probleem terug te brengen tot een totaal verziekte relatie met je leverancier  waarbij ik geen oordeel over de schuldvraag doe omdat het verhaal van 1 kant komt.

 

Lees eens een paar boeken van Jos Burgers, primair gaan die over hoe je met klanten omgaat maar zo zou je ook met leveranciers om moeten gaan.

investeren in relaties in plaats van demo artikelen levert veel meer op.😉

 

Bedankt Henk voor de tips. Ik durf best te stellen dat mijn klanten tevreden zijn met de service die ze krijgen, getuige de kiyoh reviews met een gemiddelde van 9.9
Wellicht is dat boek wel een goede voor de vertegenwoordiger van de betreffende distributeur 😉

 

Link naar reactie
  • 0
23 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

 

Dat is voor een kleine ondernemer zoals jij en ik een flink bedrag, maar voor een internationaal merk dat ook bij "dozenschuivers" als Coolblue verkocht wordt waarschijnlijk peanuts. 

 

Inderdaad, maar ook zulke Dozenschuivers zijn ooit klein begonnen...

 

23 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

 

Daarnaast neem ik aan dat de huidige factuur die je dus niet kan betalen over een flink bedrag gaat. 

Valt mee...2600 Euro om precies te zijn...

 

23 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

 

Als je 30.000 aan facturen wel betaald hebt maar nu 5.000 niet kan betalen is dat toch een behoorlijk bedrag ten opzichte van de wel betaalde facturen. Dan zou ik ook niet meer leveren voordat alles betaald is, en in de toekomst alleen nog maar op basis van vooruitbetaling. Zeker als je al een betalingstermijn van 90 dagen had.

 

Zelfs die conditie van betaling vooraf werd niet eens door de distributeur bekeken....ook al moest ik dat zelf voorstellen...

 

23 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

En inderdaad, misschien wil de huidige distributeur wel helemaal niet leveren aan kleine spelers. Ik kan me voorstellen dat zo'n groot bedrijf er niet op zit te wachten om steeds 1 setje luidsprekers naar jou te versturen op het moment dat je er 1 verkocht hebt.

 

Hoewel ze dat wel netjes deden zouden ze liever pallets tegelijk leveren ja, dat is mij meerdere malen door de vertegenwoordiger duidelijk gemaakt, die stak het niet onder stoelen of banken dat deze persoon zeer " trots" erop was dat er grote orders geschreven werden door de diverse " dozenschuivers" die ze als klant hebben.

 

23 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

 

Dan leveren ze liever een complete pallet met speakers bij Coolblue.

 

Klopt ja, maar wat levert die pallet uiteindelijk op als de klant de spullen niet vooraf kan bekijken en , zeker in deze handel, kan beluisteren ?!

Dan worden er verkeerde zaken besteld omdat je vanuit een webshop afbeelding nou eenmaal niet de zaken goed kunt beoordelen.

Dus gaan dozen geopend retour, mogelijk schade aan de artikelen erin, moet tegen een lagere prijs weer opnieuw verkocht worden als tweedehands , etc, etc....is dat dan de ultieme manier om zaken te verkopen ?  Ik betwijfel het.... zeker met het type artikelen uit een hoger segment als dit betreffende merk vervaardigd.

 

De tijd zal het leren wat wijsheid is...

Link naar reactie
  • 0

Het ontbreekt u aan reflectief vermogen.

De kink in de kabel komt omdat u een rekening niet betaalde en vervolgens met non argumenten naar de importeur ging wijzen.

Die importeur was daar niet van gediend en hoeft dat ook niet te zijn.

 

 

Ik ben ervan overtuigd dat u bestaansrecht heeft. U heeft een overtuigende website en lijkt over veel audiovisuele kennis te beschikken.

 

Maar zonder afspraken (vooraf) of liquide middelen inake de financiering van voorraad gaat u tegen het zelfde probleem aanlopen.

Link naar reactie
  • 0
15 minuten geleden, SoundMan zei:

Anderzijds is er een toenemende vraag vanuit de markt naar juist de kleinere winkel, de winkel waar nog de tijd genomen wordt voor de klant, waar je als klant zijnde niet binnen 2 seconden een opdringerige verkoper naast je hebt staan, maar eerder iemand met kennis , expertise en ervaring die je met echte intenties wil helpen.

 

Het is op zich wel sympathiek, maar vooral ook veel wishful thinking. U had al aangegeven dat uw omzet voor dit merk tamelijk gering was. Corrigeer me gerust, maar ik las iets van 30.000 euro in veertien maanden bij een stuksprijs van ca vierduizend euro. Daar kan je als ondernemer niet van leven, laat staan als fabrikant of distributeur. Die laatste zoekt uiteraard massakanalen waar hij meteen gotere aantallen kan verkopen. U noemt dat dozenschuiven, maar vrijwel alle handel is dozenschuiven.

 

Er is best wel belangstelling voor kleinschalige productie, distributie en verkoop. Ik heb zelf ooit handgemaakte luidsprekers gekocht in Oss. Maar die productie is ook gestaakt. Het is een scharremarkt, tenzij je helemaal bovenin actief bent.

 

U zoekt hier bevestiging voor het gevoel dat u recht heeft op levering, maar daar zijn zo te zien geen juridische gronden voor. U heeft voortdurend kritiek op de huidige distributeur, dus als u dan eens verzuimt een nota op tijd te betalen, is wel te begrijpen dat ze de deur voor u dicht doen.

 

U zult op zoek moeten naar een andere leverancier.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
14 minuten geleden, SoundMan zei:

Een lening afsluiten voor demo toestellen zou ik sowieso niet doen, mede omdat ten eerste banken tegenwoordig gelddraaiers zijn geworden die zelf tegen 0,0000000 % lenen en jou tegen 10 % je duur verdiende geld opslokken, afgezien nog van de idiote eisen en voorwaarden die ze stellen.

Tegenwoordig leen je voor minder dan 10% rente.

Mocht je inderdaad tegen 10% rente geld lenen en de winstmarge op de verkoop bedraagt 10% of minder, dan is dat inderdaad geen optie.

Daarboven zou ik willen zeggen ... het doel heiligt de middelen.

 

58 minuten geleden, Hans v N zei:

Is crouwdsourcing niets voor je?

U bedoeld waarschijnlijk Crowdsourcing, maar persoonlijk zou ik Crowdfunding proberen.

 

Echter , als een kleine 4.000 euro niet uit eigen middelen zijn te financieren, inclusief die van Family, Friends and Fools, dan zie ik elke crowdfunder al achter beide oren krabben en denken ...

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
19 minuten geleden, Cosara zei:

 

Echter , als een kleine 4.000 euro niet uit eigen middelen zijn te financieren, inclusief die van Family, Friends and Fools, dan zie ik elke crowdfunder al achter beide oren krabben en denken ...

 

U legt teveel gewicht in de schaal m.b.t. dat bedrag. allereerst ging het niet om 4000 Euro maar om 2600 uiteindelijk, daarbij was er door mij uit eigen zak al voor ruim 12000 in de zaak gestoken... in krap 4 maanden tijd...

 

aangepast door SoundMan
Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, SoundMan zei:

U legt teveel gewicht in de schaal m.b.t. dat bedrag. allereerst ging het niet om 4000 Euro maar om 2600 uiteindelijk, daarbij was er door mij uit eigen zak al voor ruim 12000 in de zaak gestoken... in krap 4 maanden tijd... 

Dat maakt het alleen maar erger ... voor u.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
25 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Het is op zich wel sympathiek, maar vooral ook veel wishful thinking.

U heeft voortdurend kritiek op de huidige distributeur, dus als u dan eens verzuimt een nota op tijd te betalen, is wel te begrijpen dat ze de deur voor u dicht doen.

 

Deze zelfde distributeur had constant kritiek op mij en mijn bedrijfsvoering...een bedrijfsvoering die bij voorgaande distributeurs geen problemen opleverde. 

Om die kritiek had ik ook niet om gevraagd. Dat veroorzaakte de discussies , die voornamelijk met 1 persoon waren. 

 

Van andere personen uit de branche, die ook bekend waren met het betreffende merk, kreeg ik juist complimenten voor mijn handelswijze en aanpak.

De enige die kritiek leverde was de distributeur. Dat geeft toch wel te denken....

 

25 minuten geleden, TwaBla zei:

U zult op zoek moeten naar een andere leverancier.

 

Dat is duidelijk 😉

Link naar reactie
  • 0
38 minuten geleden, logistieke dienstverlening zei:

Het ontbreekt u aan reflectief vermogen.

 

Misschien wel, het is lastig om te vergaderen met jezelf, alle beslissingen zelf te moeten nemen, ook de verkeerde en dan daarop met een nuchtere blik op terug te kijken.

Soms gaat dat wel, vaak gaat dat niet.

Mocht u zich geroepen voelen om als meedenker binnen mijn bedrijf ondersteuning te willen verlenen, dan nodig ik u uit mij via een private bericht uw informatie toe te doen komen 😉

 

38 minuten geleden, logistieke dienstverlening zei:

De kink in de kabel komt omdat u een rekening niet betaalde en vervolgens met non argumenten naar de importeur ging wijzen.

Die importeur was daar niet van gediend en hoeft dat ook niet te zijn.

 

Touché ! 😉

 

 

38 minuten geleden, logistieke dienstverlening zei:

 

 

Ik ben ervan overtuigd dat u bestaansrecht heeft. U heeft een overtuigende website en lijkt over veel audiovisuele kennis te beschikken.

 

Maar zonder afspraken (vooraf) of liquide middelen inake de financiering van voorraad gaat u tegen het zelfde probleem aanlopen.

 

Al doende leert men... nou ja, doorgaans dan...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.