• 0

Hoe ontvang je betaling aan de telefoon?

Welke manieren ken jij om in een telefoongesprek direct betaling aan te nemen?

Ik wil namelijk liefst TIJDENS het telefoongesprek de klant laten betalen, dus zonder dat de klant de verbinding moet verbreken.

Of alternatief: de klant zich rechtsgeldig te laten binden, zodat deze zich beseft dat er een betalingsverplichting bestaat. (Ik ben op de hoogte van de regeling rondom bedenktijd en informatieplicht verkoper.)

Klant is Nederlands of Vlaams, en particulier.
Bedrag in de orde van € 2.000.
Mijn dienst is een programma voor persoonlijke coaching.
Mijn bedrijf is gevestigd in Frankrijk, maar ik houd een bankrekening aan in Nederland.

Alvast enorm bedankt voor jouw tips!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geesje,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Het idee om consumenten voor 2.000 EURO in een telefonisch gesprek te binden komt mij als doelstelling vreemd over. (gelukkig) is er ook wetgeving op dit gebied (telefonische verkoop), dus ik vermoed dat jouw idee of wens juridisch gezien niet helemaal reëel is.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ideal betaalverzoek kun je natuurlijk via whatsapp wel sturen. Dat heeft iedereen wel. Maar dat is niet echt telefonisch tijdens het gesprek. Of je moet samen de stappen doornemen om tijdens het gesprek direct de betaling te doen. Daar hoeven ze niet eens de verbinding voor te verbreken.

 

Gelukkig dat het niet zo simpel is.

 

Waarom niet gewoon het telefoongesprek met toestemming en instemming opnemen (het gehele gesprek zodat ook duidelijk is dat er geen sprake is van dwaling)? Als je een duidelijk scriptje afgaat met vermelding van verplichtingen dan is dat toch rechtsgeldig?

 

Waarom wil je dan direct de betaling?

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Geesje K zei:

Of alternatief: de klant zich rechtsgeldig te laten binden, zodat deze zich beseft dat er een betalingsverplichting bestaat. (Ik ben op de hoogte van de regeling rondom bedenktijd en informatieplicht verkoper.)

 

Wat wil je precies bereiken?

 

Een consument houden aan een betalingsverplichting zonder dat je hebt voldaan aan je leveringsverplichting is zacht gezegd lastig. 

En  direct € 2.000 telefonisch incasseren zonder noemenswaardige tegenprestatie is oplichting.

 

Kun je uitleggen wat je doet en waarom die onmiddellijke betaling noodzakelijk is? Graag!

Link naar reactie
  • 0

WAAROM DIRECT BETALING VRAGEN - vragen jullie mij.

Goeie vraag. In de verkoop van persoonlijke coaching ontstaat een vreemd psychologisch contrast in de koper: zhij wil tegelijk wel EN niet. Vergelijk het met een tandarts-behandeling: je wilt van je kwaal af, maar je weet ook dat het pijn gaat doen. (De tandarts heeft een andere betalingsrelatie dan ik, o.m. vanwege ziektekostenverzekering.)

In coaching gebeurt nog iets anders: hoe groter de persoonlijke investering (met name in geld), hoe groter ook de bereidheid om het coachingstraject op te volgen. Vergelijk het maar met de persoonlijke fysio-trainer, de ontslavings- of dieet-begeleider: als je er fors voor betaalt, ben je meer bereid om ook echt de inspanning te doen en het programma te volgen, zelfs wanneer het lastig wordt. (Als dit voor jou niet zo geldt, fijn. Maar ik ken mijn pappenheimers.)

Kern van de zaak is dus,dat in het intake-gesprek het moment ontstaat dat de klant uiteindelijk "ja" zegt tegen het voorgestelde traject, en er tegelijk bang voor is. Zodra het gesprek wordt beëindigt, kan de klant weer makkelijk terugdeinzen en zich in zijn/haar comfort zone terugtrekken. Het is in het belang van de cliënt (en van mij als coach) dat dit niet gebeurt.

Om deze situatie te ondervangen, wil ik onderzoeken wat mogelijk is om de klant op het juiste moment de betaling te laten verrichten. Daarbij gelden voor de klant overigens kwaliteitsgaranties, die onder omstandigheden ook kunnen leiden tot "geld terug", dus "no cure no pay".

Ik hoop dat dit jullie vragen beantwoord. Verder kijk ik graag naar de aangedragen opties. Dank daarvoor!

 

Link naar reactie
  • 0
22 minuten geleden, Geesje K zei:

In coaching gebeurt nog iets anders: hoe groter de persoonlijke investering (met name in geld), hoe groter ook de bereidheid om het coachingstraject op te volgen.

 

Dus Porsches en BMW's zijn beter omdat ze duurder zijn.

En niet, omgekeerd, duurder omdat ze beter zijn.

 

Ja, dat is ook een prijsstrategie, en de ordinaire invulling daarvan is “gelijk aftikken” met een creditcard.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt toch bij een 'Ja' een overeenkomst met elkaar aangaan en daarbij een aanbetaling laten doen?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Is het gebruikelijk om zoiets als 20 telefonische consults op afstand aan te gaan aan 100 Euro per uur? Zonder persoonlijke kennismaking of gelegenheid tot uitproberen?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Rik · zei:

Waarom wil je dan direct de betaling?

 

Om incassotrajecten te vermijden?😛

 

5 uur geleden, Geesje K zei:

Of alternatief: de klant zich rechtsgeldig te laten binden, zodat deze zich beseft dat er een betalingsverplichting bestaat. (Ik ben op de hoogte van de regeling rondom bedenktijd en informatieplicht verkoper.)

 

Stel dat de klant zich bedenkt en zich beroept op bedenktijd, stort je het geld dan zonder morren terug?

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Rik · zei:

Ideal betaalverzoek kun je natuurlijk via whatsapp wel sturen. Dat heeft iedereen wel. Maar dat is niet echt telefonisch tijdens het gesprek. Of je moet samen de stappen doornemen om tijdens het gesprek direct de betaling te doen. Daar hoeven ze niet eens de verbinding voor te verbreken.

 

Je zou zelfs een ideal betalingsverzoek in een mailtje kunnen zetten zodat de potentiele klant dit kan openen op een computer zonder de telefoon neer te hoeven leggen. ING biedt deze mogelijkheid aan, en ik vermoed de meeste andere grote banken ook wel. 

 

Nu zou ik persoonlijk acuut nimmer een bedrag van 2000 euro overmaken aan iemand die ik alleen telefonisch gesproken heb, en ongeacht wat er besproken is denken dat het bedrag nog opgenomen is bij een western union kantoortje in nigeria oid. 

 

Ik zou deze handelswijze dan ook zeer sterk afraden, het is precies de m.o. van helpdesk oplichters en dergelijke: betaling ontfutselen voordat je daadwerkelijk iets nuttigs gedaan hebt. En uiteraard geldt de bedenktermijn voor verkoop op afstand (als je het wel zegt 2 weken en als je het niet zegt een jaar), waarbij je het geld wettelijk gezien -moet- terugstorten. 

 

Je kunt dit -niet- als middel gebruiken om een klant "vast te grijpen" omdat deze toch al heeft betaald: die klant heeft minstens 2 weken de tijd om de overeenkomst te ontbinden en zijn geld terug te eisen. Weiger je dit dan zal iedere kantonrechter je dwingen het alsnog te terug te betalen, plus een bak aan proceskosten. Als je dat structureel zou gaan doen kun je nog een veeg uit de pan van de ACM krijgen ook, en die is duurder dan 4 cijfers. 

 

Technisch is het dus wel mogelijk om een onherstelbare betaling te laten voldoen tijdens een telefoongesprek, maar juridisch niet, en ethisch vind ik het ook dubieus. Persoonlijk zou ik je in zo'n gesprek in de wacht zetten en met mijn andere telefoon de fraudehelpdesk bellen. 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

Dit topic doet mij heel erg aan Willem Elsschot denken. Juist dit soort acties is waar wij hier op HL hele topics over vol hebben. En dan valt al heel snel de term 'acquisitiefraude'. 

 

En wees nu eerlijk: wat je vertelt is eigenlijk dat je sales pitch zo goed is, dat iedereen er voor valt, maar zodra ze het bedrag onder ogen zien, bedenken ze zich. Dat is nu precies waartegen de consument in de wetgeving rondom colportage en koop op afstand beschermd wordt.

 

Draai het lekker om. Verkoop een product waarbij de klant nadat je daadwerkelijk met coaching begonnen bent, ervoor kan kiezen te gaan betalen. Laat je dienstverlening zich bewijzen, in plaats van dat je probeert je klanten te vangen en vast te leggen.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, StevenK zei:

Verkoop een product waarbij de klant nadat je daadwerkelijk met coaching begonnen bent, ervoor kan kiezen te gaan betalen. Laat je dienstverlening zich bewijzen, in plaats van dat je probeert je klanten te vangen en vast te leggen.

Op dat punt kan ik de zorg van vraagsteller nog wel begrijpen, eerst iets gratis geven en er later geld voor vragen, is vaak een oneindig grote overstap. Daar staat tegenover dat de vraagsteller zich zelf meer zou kunnen bekwamen in acquisitie...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, Geesje K zei:

Zodra het gesprek wordt beëindigt, kan de klant weer makkelijk terugdeinzen en zich in zijn/haar comfort zone terugtrekken. Het is in het belang van de cliënt (en van mij als coach) dat dit niet gebeurt.

 

2 uur geleden, StevenK zei:

Dat is nu precies waartegen de consument in de wetgeving rondom colportage en koop op afstand beschermd wordt.

 

Beter dan met bovenstaande quotes kan ik dit draadje niet samenvatten. Je wilt particulieren telefonisch onder druk zetten om ter plekke € 2.000 af te tikken of een betaalverplichting aan te gaan voordat ze zich bedenken. Ik denk dat daar maar één iemand beter van wordt, en dat is niet de potentiële "cliënt".

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

De bedragen die je vraagt zijn niet ongewoon. Je betalingsmethode wel. Je kunt in het gesprek emailadres vragen en direct na het gesprek per email de overeenkomst bevestigen  en de factuur sturen. Vervolggesprekken laat je pas plaats vinden na betaling. Betaalt iemand niet? Dan geen klant.  Je risico is dan beperkt tot dat ene intakegesprek. Voordeel, je houdt alleen die klanten over die echt willen. 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.