• 0

Contract bel centrale

Ik heb per 1 oktober  bedrijfje over genomen hier bij zit een vaste lijn die ik wil doorschakelen naar mijn 06 oude eigenaar heeft contract bij bel centrale Voor 77 Euro maand erg duur ik kan ergens anders goedkooper nu heb ik gebeld om op te zeggen om dat ik nieuwe eigenaar Ben  dit is niet mogelijk ik moet contract over nemen tot juli 2023   nu is mijn Vraag  of contract  ik verplicht ben om contract over tenenem 

Of dat ik kan op zeggen om dat ik nieuwe eigenaar Ben graag hoor  van Julie 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Beste Bob2019,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Maak in de tweede plaats alsjeblieft direct een fatsoenlijke introductie aan van dit topic en dan volgen ongetwijfeld reacties die jouw rechten en plichten m.b.t. dit overgenomen contract toelichten.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wat voor rechtsvorm heeft het overgenomen bedrijf? Eenmanszaak? Dan kun je het contract volgens mij gewoon opzeggen. Bij een eenmanszaak is de ondernemer zelf immers de contractpartij, niet het bedrijf aangezien dat geen rechtspersoon is. Als jullie echter een overnamecontract hebben getekend waarin staat dat je dit soort verplichtingen ook overneemt kan dit anders liggen. En het kan natuurlijk zo zijn dat je dan ook geen recht meer hebt op het telefoonnummer.

Was de rechtsvorm een BV? Dan zit je er waarschijnlijk wel aan vast.

Ik ben overigens geen jurist dus pin me er niet op vast 😉

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

We moeten denk even wachten tot Bob aangeeft om wat voor 'overname' het gaat.

 

Bij het compleet overnemen van een bedrijf (aandelenovername) neem je ook alle rechten en plichten over. Bij een activa/passiva transactie (wat veel mensen ook zien als overname) hoeft dit niet het geval te zijn en spreek je met contractanten af of het contract overgenomen worden.

 

In ieder geval is het zo (zo te horen) dat het contract niet opgezegd kan worden. De vraag is alleen wie nog aan het contact gebonden is. De nieuwe eigenaar of de oude. (In het laatste geval zal echter ook het telefoonnummer nog aan de oude eigenaar hangen)

 

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Bij overname van (de naam en activiteiten van) een eenmanszaak worden toch niet automatisch alle contracten ook mee overgenomen? 

 

Klopt.

 

Behoudens arbeidsovereenkomsten (die worden in principe altijd overgenomen) worden de contracten van een eenmanszaak bij een activa-passiva transactie bij voorkeur

  • voortgezet, gestopt of afgekocht door de oude eigenaar
  • in overleg met koper en met instemming van  aanbieder/contractant voortgezet  op naam van de nieuwe eigenaar.  

 

In dit geval moet de koop nog plaatsvinden (per 1 oktober). Als het inderdaad een eenmanszaak betreft zou een niet af te kopen meerjarige overeenkomst  de verkoopprijs kunnen verlagen, of moet verkoper daar een andere oplossing voor zien te vinden. Vraag is wat daarover al wel of niet in de verkoopovereenkomst is vermeld. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.