• 0

Weinig traffic/leads

Beste allemaal,

 

Ik ben nieuw op het forum, na een aantal topics te hebben gelezen toch maar besloten om een account te maken en een probleem bespreekbaar maken waar ik al geruime tijd tegen aan loop. Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben Delian 17 jaar, ik studeer accountancy en ben al enige tijd bezig met mijn bedrijf.

 

Mijn bedrijf heet PaintYourHardware, We personaliseren elektronica, vooral mobiele telefoons. We doen dit door vinyl uit te snijden in de contouren van een telefoon, console of wat voor apparaat dan ook. We maken alles zelf en hebben eigen machines staan. We boden eerst ook een speciaal verfproces aan, we spuiten dan het product net zoals een auto (we hebben een 1 persoons overdruk cabine etc.)  in de kleur die de klant wilt. Dit is op pauze gezet omdat we wilde focussen op de "skins".

 

Ik heb fantastische ouders en ik kan goed met hun sparren. Ze helpen me ook als ik iets nodig heb (financieel gezien) Alleen dit vond ik zelf altijd een beetje vervelend. Ik heb daarom de hele zomervakantie zeg maar 2 maanden 40 uur p/w gewerkt om zo wat eigen vermogen op te bouwen wat ik in de zaak kan stoppen.

 

Alleen nu mijn probleem, het is me nog niet gelukt om een constante cashflow te genereren. En de traffic op mijn website is echt dramatisch, ik heb een aantal keren geprobeerd om google ads te gebruiken, de eerste keer speelde ik quitte en de volgende maand kwam er niks binnen.(dezelfde advertentie alleen wel in de maanden voor de zomervakantie) En als ik niet adverteer krijg ik ook geen bezoekers.

 

Mijn vraag: Welke stappen moet ik gaan maken om ervoor te zorgen dat ik van een uitgewerkt concept naar een product ga dat ook verkoopt. Ik weet dat het er markt voor is want iedereen die ik het vertel is altijd erg enthousiast en ik heb ook omzet gemaakt. 

 

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven en alle tips zijn welkom ik leer graag!

 

Sorry als het niet echt makkelijk te lezen is, ik vind het lastig om dit soort teksten te schrijven, oefening baart kunst right? Als iets onduidelijk is leg ik het natuurlijk graag uit!

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Delian,

 

Welkom op HigherLevel! Eerst even wat complimenten; volgens mij zijn er niet zoveel 17 jarigen die respect voor hun ouders hebben (iets met pubertijd 😉 ) en ook heel goed dat je je hele vakantie gewerkt hebt om je eigen geld te verdienen 👍

 

Voor wat betreft traffic krijgen naar je website, probeer er eens wat meer content op te zetten. Ik zie zo snel bijvoorbeeld geen artikel over hoe je zo'n skin aanbrengt, daar kun je vast wel 500 woorden over schrijven. Maak er ook even een videootje van, en publiceer dat op YouTube met de juiste tags. Heb je ook al geprobeerd of adverteren op Facebook of Marktplaats een wat beter rendement geeft?

Verder zijn er natuurlijk ook nog een aantal verbeteringen mogelijk op de website zelf. Als ik op je website kom zie ik bijvoorbeeld eerst een aantal gepersonaliseerde playstation controllers staan. Cool, die wil ik wel. Dus daar klik ik op, maar dan kom ik uit bij Apple Airpods? Ook dingen als USP's zie ik niet terugkomen. Zo bied je blijkbaar gratis verzending aan en vallen de prijzen ook best mee, dat mag dus best lekker opvallend bovenaan de site.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Marketing via social media lijkt me hier een goede optie: het product is visueel, de doelgroep is waarschijnlijk wel een beetje de instagram leeftijd, etc. 

 

Je zou pakweg een instagram pagina met al je resultaten kunnen opzetten, en een mooie video op youtube over hoe het proces in zijn werk gaat, en mogelijk hoe slijtagebestendig het resultaat is en dergelijke. 

 

Verder zou ik eens kijken naar potentiele influencers (ik heb er de pest aan, maar wat werkt dat werkt) voor wie je bijvoorbeeld gratis een custom skin maakt voor hun apparaat. Veel influencers vragen geld voor een post, maar als je iemand hebt die niet direct in de tech-wereld zit heb je kans dat ze het idee gewoon wel cool vinden en voor het gratis laten customizen van het een of ander je wel een foto+link daarvan op hun instagram gunnen: vragen kan altijd. 

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat de online marketing zelf doen in deze tijd bijna niet meer te doen is. Wij hebben een online marketingbureau ingeschakeld voor de SEO en SEA. De kosten daarvan zijn onderdeel van onze kostprijs/businessmodel.  In ons geval betalen wij maandelijks ca. EUR 1500,00 ex aan de inzet van het online marketing bedrijf, dus exclusief de daadwerkelijke advertentiekosten. In ons geval komen wij daar, voor dit deel van ons bedrijf, prima mee uit. In jouw geval zullen de kosten waarschijnlijk voor de baten uitgaan.

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Marketing via social media lijkt me hier een goede optie: het product is visueel, de doelgroep is waarschijnlijk wel een beetje de instagram leeftijd, etc. 


Instagram is misschien wel een betere optie voor deze doelgroep dan Facebook inderdaad. I'm getting old 😉 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Facebook is nog steeds veel groter, ook qua penetratie van doelgroepen als zeg 12-25 of 12-30. 

 

In de doelgroep rond de 20 heeft pakweg 80% een fb account en 60% a 70% een instagram account, maar het gebruik is anders. Instagram gaat vooral om foto's en video's, dat past beter bij het product. Als een redelijk bekend persoon je product toont zien al zijn volgers dat, op facebook heb je dat effect een stuk minder. Bovendien heb je niet per se een insta account nodig om foto's van anderen te kunnen bekijken, dus je zou ook mensen zonder account kunnen bereiken. 

Link naar reactie
  • 0

Je kan heel veel geld uitgeven aan promotie, maar zoals je website nu is gaat het niet werken. Van je introverhaal hier werd ik enthousiast, maar de website is dan een teleurstelling.

 

Waarom zou ik een sticker in een ander kleurtje willen? De meeste mensen hebben wel een hoesje of iets dergelijks. Het wordt een ander verhaal als ik jou een design kan aanleveren en jij een mooie sticker met bijvoorbeeld mijn logo maakt voor zowel mijn telefoon als laptop. Aan je website te zien lijkt het of je je meer op jongeren richt, terwijl je echte doelgroep daar volgens mij niet zit.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Think Twice zei:

Je kan heel veel geld uitgeven aan promotie, maar zoals je website nu is gaat het niet werken. Van je introverhaal hier werd ik enthousiast, maar de website is dan een teleurstelling.

 

Waarom zou ik een sticker in een ander kleurtje willen? De meeste mensen hebben wel een hoesje of iets dergelijks. Het wordt een ander verhaal als ik jou een design kan aanleveren en jij een mooie sticker met bijvoorbeeld mijn logo maakt voor zowel mijn telefoon als laptop. Aan je website te zien lijkt het of je je meer op jongeren richt, terwijl je echte doelgroep daar volgens mij niet zit.

We hebben een partner gevonden waar we vinyl op design kunnen bedrukken alleen wel met een minimale afname, kan ik dat het beste aanpakken door mensen te laten pre orderen en dan alles in 1 keer bestellen? En ik moet de normale patronen natuurlijk ook proberen te verkopen. 

 

Qua website is het de layout of dee teksten die verbeterd kunnen worden of een combi van? 

Link naar reactie
  • 0

Je kan naar mijn mening op twee manieren meer traffic genereren.

 

1. Adverteren, zoals je al hebt gedaan. Dit zou ik zelf pas doen wanneer je website compleet is. Dit heeft niet alleen met gebruikers ervaring te maken, maar ook de veilingkosten in bijvoorbeeld Google die je betaald voor een klik. Want ook bij Google Ads geldt is relevantie en informatie met toegevoegde waarde nog steeds erg belangrijk. Wat wil zeggen dat wanneer je je cpc hoger instelt dan je concurrentie je niet perse als eerste resultaat zult verschijnen.

 

2. Ik adviseer je om je website te voorzien van relevante content. De website is nu erg mager en staan er geen blogs met handige tips etc op. Wanneer ik een korte zoekopdracht invoer naar bijvoorbeeld telefoon skins. Valt mij op dat er genoeg keywords zijn waar naar gezocht wordt die super relevant zijn voor jouw business. Hier een klein lijstje:

 

telefoon skins - 70 zoekopdrachten per maand.

iPhone wrap - 110

iPhone wrappen - 70

ps 4 skin - 1000

playstation skin - 140

playstation skin fortnite - 110

console stickers - 40

telefoon stickers - 110

controller stickers . - 70

controller skins - 390

 

Zo kan ik nog wel even doorgaan en zou je op deze manier een complete lijst met relevante zoekwoorden kunnen uitdraaien. Vervolgens zou ik voor elk zoekwoord een aparte pagina / blog maken met daarin kwalitatieve informatie die betrekking heeft op dat zoekwoord. 

 

Content is king! Daarnaast zou ik je website optimaliseren voor conversie en kijken of je wat waardevolle backlinks kunt krijgen vanaf sterke websites. Mocht je meer tips willen hit me up!

Link naar reactie
  • 0

Is dit een concurrerende techniek en prijs/kwaliteit?

 

Ik markeer/graveer wel eens wat telefoons, ben je daarmee niet veel sneller en flexibeler?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, Highio zei:

Is dit een concurrerende techniek en prijs/kwaliteit?

 

Ik markeer/graveer wel eens wat telefoons, ben je daarmee niet veel sneller en flexibeler?

 

Groet,

 

Highio

Hi, Bedoel je het printen op maat van skins? Het kost mij per product niet meer als ik het bedruk, graveren is denk ik zonder kleur? En moet je dan ook je telefoon brengen? 

Link naar reactie
  • 0
Op 19-9-2019 om 01:12, miljonair zei:

Ik ben 15 maar wil toch graag advies geven.

 

Ik denk dat de vraag naar je product niet groot genoeg is en er dus geen goede markt voor is.

 

Als iedereen enthousiast erover is betekend het niet meteen dat er ook een markt voor is. Hoeveel omzet heb je tot nu toe gemaakt als ik vragen mag?

Wat zou je advies dan zijn? Ik ben het er niet mee eens, tuurlijk is de markt van telefoon hoesjes veel groter alleen is daar de concurrentie killing.  Het is een groeiende markt en er wordt steeds meer gezocht naar skins in google, en we kunnen onze productlijn uitbreiden door bijvoorbeeld speciaal bedrukte skins toe te voegen dus er zijn ook best een aantal groeimogelijkheden. En we kunnen het spuitproces ook toevoegen, alleen vereist dat erg veel marketing en geld dus daarom hebben we dat op pauze gezet.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 18-9-2019 om 21:50, Bob de webbouwer zei:

Voor wat betreft traffic krijgen naar je website, probeer er eens wat meer content op te zetten. Ik zie zo snel bijvoorbeeld geen artikel over hoe je zo'n skin aanbrengt, daar kun je vast wel 500 woorden over schrijven. Maak er ook even een videootje van, en publiceer dat op YouTube met de juiste tags. Heb je ook al geprobeerd of adverteren op Facebook of Marktplaats een wat beter rendement geeft?

Verder zijn er natuurlijk ook nog een aantal verbeteringen mogelijk op de website zelf. Als ik op je website kom zie ik bijvoorbeeld eerst een aantal gepersonaliseerde playstation controllers staan. Cool, die wil ik wel. Dus daar klik ik op, maar dan kom ik uit bij Apple Airpods? Ook dingen als USP's zie ik niet terugkomen. Zo bied je blijkbaar gratis verzending aan en vallen de prijzen ook best mee, dat mag dus best lekker opvallend bovenaan de site.

De site is inderdaad redelijk wankelend, ik ben nu bezig een verbeterde versie van de website te maken met alle punten die jullie hier aangeven, kan ik misschien een screenshot laten zien of ik op deze manier de site aantrekkelijk maak voor google? En bedankt voor de tips!

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft mag je hier best een screenshot posten, maar daaraan kunnen we niet zien of je site aantrekkelijker is voor Google. Wel of deze aantrekkelijk is voor bezoekers. Het kan echter zijn dat een mod je vraagt een nieuw topic aan te maken in de "wat vinden jullie van mijn..." rubriek, maar daar zou ik dan even mee wachten totdat hij helemaal af is.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Beste Delian, allereerst complimenten dat je op je 17e al onderneemt.

Aangezien budget een probleem is voor marketing, zul je hiervoor zelf aan de slag moeten. Denk dat voor jouw product het ook goed kan werken om videos te maken van hoe je dingen maakt, en ook op Instagram/pinterest hier foto's van te posten. Om zo een social following te maken. In de videos kun je vervolgens linken naar je website.

Paylex Software B.V. - Kredietrapporten en kredietchecks van ruim 300 bedrijven wereldwijd

Link naar reactie
  • 0

Hi Delian,

 

Eén ding sprong er uit en dat was de skin-builder. Waar je de kleuren kan samenstellen en je telefoon kan kiezen. 

Wat er niet uitsprong waren de skins. Het idee wat je hebt is goed en het product wat je maakt kan snel viral gaan. Maar probeer de skins, zeker als je een bepaalde doelgroep wilt aanspreken, wat meer op het "nu" toe te spitsen.

 

Welke dingen gaan viral? Memes? Fortnite? Vines? Probeer met te gekke skins Youtube en Instagram influencers te overtuigen van jouw product.

En om ze een extra zetje in de rug te geven kan je bepaalde kortingscodes afspreken.

 

Als een Youtuber of Instagrammer met zijn kortingscode: "YoutubersNaam%10" een bepaalde hoeveelheid klanten binnenhaalt, dan kan hij een percentage ontvangen van de orders die binnengehaald zijn met die kortingscode. 

 

Maar dan moet wel eerst die site tip top in orde zijn ;)!

Link naar reactie
  • 0

Je zult niet onmiddellijk een groot succes zijn. Je zult niet snel rijk worden. Je bent niet zo bijzonder dat iedereen meteen aandacht voor je heeft. Niemand geeft om je. Nog niet, tenminste. Wen daar maar aan. Ruil de droom van bliksemsucces liever in voor langzame, weloverwogen groei. Al is dat moeilijk, je moet geduld hebben. Je moet het uitzingen. Je moet heel lang bezig zijn voordat de juiste mensen je zullen opmerken.

 

Misschien meen je dat je de zaken kunt versnellen door een marketing bureau in te huren. Spaar je de moeite. Daar ben je gewoon nog niet aan toe. In de eerste plaats is het te duur. Vooralsnog is dat geld wegsmijten.

 

  • Elke keer dat je de telefoon opneemt, is dat marketing
  • Elke keer dat je een email verzend, is dat marketing
  • Elke keer dat iemand jou product gebruikt, is dat marketing
  • Elk woord dat je op je site zet, is marketing
  • Als je een restaurant leidt, is het after-dinner pepermuntje marketing

 

Bovendien ben je alleen nog maar een naamloze met een product waarvan niemand ooit iets heeft gehoord. Wie zal daarover gaan schrijven? Wie kan dat iets schelen? Pas wanneer je klanten hebt en een historie, heb je iets te melden. Met alleen maar van start gaan heb je geen goed verhaal.

 

Begin vandaag nog een publiek op te bouwen. Begin mensen te interesseren in wat jij te zeggen hebt. En hou dat vol. Over een paar jaar zul jij ook in je vuistje kunnen lachen wanneer de mensen discussiëren over jou 'bliksemsucces'.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.