Dragons' Den Nederland 2020

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Parebel zei:

Dat was het beste idee van NL toch?

 

Zelfde soort concept, net als de pitchwedstrijd in  "Bij ons in de BV" , welke 2 x gewonnen is door een prominent HL-lid overigens! 

Maar ik doelde  op de Nederlandse Dragons' Den , uitgezonden  in 2007 en 2008  (en net als bij ons in de BV destijds gepresenteerd door Jort Kelder). 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
(aangepast)

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik verheug me er toch op. We moeten ons wel realiseren dat nu met de coronacrisis elke investering, businessmodel, product of dienst  in een ander daglicht gezien moet worden. Het is toch een beetje in de historie kijken. Maar, laat maar komen!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
(aangepast)
Quote

YouTube  staat er vol mee, ook Australië, vs en uk

en

Quote

Het is toch een beetje in de historie kijken.

Dat is twee keer waar, maar ik laat me graag vermaken of inspireren en anderen positief verrassen met de kwaliteit van de nieuwe (recente) Nederlandse productie van 2019/2020 met Nederlandse kandidaten. De (online) aankondigen beloven vooralsnog veel goeds met een overduidelijke knipoog naar de geschiedenis en originele versie van deze formule. Ik vind dat gewoon knap werk anno 2020. #kijktip #dentalk

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

En wat vonden jullie ervan? Ik heb vooral veel "geen interesse" gehoord met wat zwakke argumenten, en verder ook weinig onderlinge strijd tussen de dragons. Ik mis ook een meer uitgesproken figuur zoals Kevin in het Amerikaanse Shark Tank, dat maakt zo'n programma echt leuk.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie

Ik vond het een leuke aflevering.  Realiseer je dat je niet alles ziet, het is een montage gericht op entertainment en kijkcijfers, dus natuurlijk mis je bepaalde aspecten die voor een breed publiek minder interessant zijn. Ik vind het een aanwinst dat het programma weer terug is.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Ik vond het al bij al wel aardig, maar ook niet meer dan dat.

 

De Engelse afleveringen zijn veel leuker, daar is er meer emotie bij zowel de dragons als de deelnemers, en de dragon's tonen ook veel beter dat ze snel zien waar de sterkte en de zwakte van een kandidaat zit. Hier was het meestal 'het past niet bij, ik twijfel, dus daarom niet' (maar misschien ligt dat aan de montage

 

Ik vond het hier allemaal nogal vlakjes en droog en neutraal-zakelijk, met Michel als enige positieve uitzondering.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439

tsja Hollandse nuchterheid werkt nu ook eenmaal door in investeringsdeals.. Daarom loopt Shark tank al vele jaren en zal in Nederland Dragon's den af en toe voor een paar seizoenen afgestoft worden. motto in USA: There is no business without showbusiness. het motto in NL: Business is not Showbusiness.

Voor Shark tank is het makkelijker een aantrekkelijk (entertainment)programma te maken..

De entertainmentwaarde in Nederland is (te) laag voor een langdurig programma, maar ook omdat de vijver van leuke startups of scaleups die op tv willen vrij klein is om doorlopend interessante seizoenen te kunnen maken.

 

Op basis van de eerste aflevering wil ik deze serie Dragons den nog niet meteen te sterk beoordelen, maar wat ik minder leuk vond is dat men bij 1 onderneemster (vegan maaltijdbox) niet investeert maar wel meteen zeiden, we komen wel een keertje bij je kijken hoe dat gaat en wie weet. Net als dat de afhakers bij de loopbandfiets meteen zeiden, maar ik koop er wel één voor mijzelf.. Dat vind ik in een tvprogramma over investeren te liefelijk.

Deel van het aantrekkelijke van het programma is dat je weet dat er wat op het spel staat.. wel of geen investering van (meestal) een paar ton.

 

 

 

Link naar reactie

Bij de parfumsamples moest door de pitchers overlegd worden met een andere aandeelhouder over het bod wat er lag. Daar werd door de investeerders geen enkele vraag over gesteld, was blijkbaar akkoord. Misschien had die andere aandeelhouder wel meer dan 50% van de aandelen.

En vaak zonder reden "ik haak af".

Kan zijn dat er in de montage veel geknipt wordt, maar als dat zo is hebben ze daar nog wat te leren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.