• 0

uitstallingsbeleid

Ik heb een vraag: hopelijk heeft hier iemand een voor mij passend antwoord op.

 

Vanuit gemeente is uitstalling voor winkel toegestaan tot 1 meter vanuit de gevel volgens avp.

De uitstalling bevindt zich op privegrond onder een luivel voor de winkel.

 

De gemeente bepaalt dus wat ik op privegrond mag plaatsen en hoeveel ik van mijn privegrond voor uitstalling mag gebruiken.

 

Is hier aan te ontkomen dan wel een situatie te creeeren waardoor ik wel op privegrond kan plaatsen wat ik wil?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Marco,

 

Welkom op Higherlevel.

 

De regels voor uitstallingen, en mogelijkheden daarbinnen, verschillen per gemeente. Het beste kun je daarom in overleg gaan met het Ondernemersloket van de betreffende gemeente.

 

Een uitstallingsbeleid gaat meestal uit van de afstand vanaf de gevel; het is dan niet bepalend van wie de grond is. Hoe dan ook kun je geen situatie creëren waarin je als ondernemer zomaar op privé grond kunt plaatsen wat je wilt, want je hebt met allerlei regels te maken. Als het echter eigen grond is, en je bijvoorbeeld geen verkeer hindert, kun je kijken of er in jouw gemeente een mogelijkheid is om een vergunning aan te vragen om af te mogen wijken van de standaard regel die voor jouw gebied geldt. De adviseurs bij het Ondernemersloket kunnen je daarbij helpen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

 

Je ziet ook dat het uitstallingsbeleid vaak geldt voor de openbare ruimte. Dan is het dus niet van toepassing op eigen ruimte. Zo moet je in veel gemeenten ook precariobelasting betalen over reclame op of boven openbare ruimte. 

 

Zou me niks verbazen dat dat de prive-ruimte in sluipt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoe hebben je buren dat opgelost? Loopt hun eigendom tot dezelfde lijn? Ik zie dat er bij de HEMA fietsenrekken staan, die zijn dan gok ik van de gemeente? Maar Ons Genoegen en Cheers hebben dan weer hun terras tot aan die lijn. Misschien nuttig om eens met die ondernemers te gaan praten, als je dat al niet gedaan hebt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Op 25-9-2019 om 17:09, Ron van der Kolk zei:

Beste Marco,

 

Welkom op Higherlevel.

 

De regels voor uitstallingen, en mogelijkheden daarbinnen, verschillen per gemeente. Het beste kun je daarom in overleg gaan met het Ondernemersloket van de betreffende gemeente.

 

Een uitstallingsbeleid gaat meestal uit van de afstand vanaf de gevel; het is dan niet bepalend van wie de grond is. Hoe dan ook kun je geen situatie creëren waarin je als ondernemer zomaar op privé grond kunt plaatsen wat je wilt, want je hebt met allerlei regels te maken. Als het echter eigen grond is, en je bijvoorbeeld geen verkeer hindert, kun je kijken of er in jouw gemeente een mogelijkheid is om een vergunning aan te vragen om af te mogen wijken van de standaard regel die voor jouw gebied geldt. De adviseurs bij het Ondernemersloket kunnen je daarbij helpen.

Hi Ron dank voor je antwoord.  Het gaat mij erom hoe ik zonder veel poespas de prive grond voor winkel weer prive krijg. Ik ga ze contacten. Fijn weekend

Link naar reactie
  • 0
Op 26-9-2019 om 12:02, Branko Collin zei:

Hoe hebben je buren dat opgelost? Loopt hun eigendom tot dezelfde lijn? Ik zie dat er bij de HEMA fietsenrekken staan, die zijn dan gok ik van de gemeente? Maar Ons Genoegen en Cheers hebben dan weer hun terras tot aan die lijn. Misschien nuttig om eens met die ondernemers te gaan praten, als je dat al niet gedaan hebt.

Hi Branco, het Kruidvat heeft het niet opgelost. Heeft zich geconformeerd aan de regels ondanks ook privegrond voor deur te hebben. Hema houdt zich ook netjes aan de regels. Heeft ook niet veel voor de deur staan. De rest heeft te maken met terrasbeleid wat weer onder een andere noemer valt. We duiken er verder in daar het marginaal kunnen gebruiken van privegrond door een APV mij tegen de borst stuit.. Thanks voor je meedenken.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 25-9-2019 om 18:58, TwaBla zei:

 

Je ziet ook dat het uitstallingsbeleid vaak geldt voor de openbare ruimte. Dan is het dus niet van toepassing op eigen ruimte. Zo moet je in veel gemeenten ook precariobelasting betalen over reclame op of boven openbare ruimte. 

 

Zou me niks verbazen dat dat de prive-ruimte in sluipt.

Wordt juristenvoer dus. Dank

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Bepaalt een gemeente volgende week dan hoe de winkel er aan de binnenkant uitziet?

 

Wat is de eerste sanctie bij handhaving?

 

Wordt historisch gebruik recent ingeperkt?

 

AH plaatst karretjes en reclame ook vast verder uit de gevel...

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

voor zover mij bekend mag je op eigen grond (of gehuurde meters) zeker uitstallen tenzij de APV dat ook expliciet verbiedt.

de vraag is wel waar jouw meters eindigen? 

'onder een luifel' zegt niets, die kan ook over gemeentegrond hangen :winking-face:

check 1 APV

check 2 meters eigen grond
check 3 ga in gesprek met contactpersoon EZ gemeente

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.