• 0

Hobby ondernemer: wat zijn de volgen inkomstenbelasting en kinderopvangtoeslag

(aangepast)

Goedenavond , ik hoop dat ik deze vraag hier mag/kan stellen.  Heb heel internet al afgezocht ,maar wordt er niet echt wijzer van . Iedereen schrijft wat anders of de datum is van jaren terug en er zal vast weer een heleboel veranderd zijn...

 

Hier mijn vraag/verhaal :)

 

Wij zijn een stel , man werkt 5 dagen in de week en vrouw werkt er 2 , we hebben een zoontje van 4 , zit dus op school en op de dagen dat ik werk ook op de bso ( hier krijgen wij kinderopvangtoeslag voor.) 

 

Wij bestellen soms wel eens wat bij ome  Ali,  gewoon voor onszelf , en zijn nu aan het verzinnen of we niet wat spullen zouden kunnen kopen daar en dan weer via marktplaats te verkopen. We hebben het hier niet over mega bedragen , maar bv wat shirtjes ofzo voor €200 . Echt niet veel meer. Maar gewoon om een extraatje te kunnen verdienen. 

 

Maar  hoe pakken we dat aan ? 

-moeten we daar inkomstenbelasting voor betalen? Of staat hier een bepaald bedrag vrij voor ?

-moeten we hiervoor naar de KvK? 

- raak ik dan mijn kinderopvangtoeslag kwijt , want dan heeft het helemaal geen zin haha.

- maar iemand enig idee , hoe we dit het beste kunnen aanpakken ? Of raden jullie het überhaupt  helemaal af .... 

 

Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen. 

Alvast bedankt voor de moeite. 

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
wijziging: titel aangepast.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Debor123 zei:

-moeten we daar inkomstenbelasting voor betalen? Of staat hier een bepaald bedrag vrij voor ?

 

Als je de inkomsten in je belastingaangifte bij resultaat uit overige werkzaamheden opgeeft zal je daar IB over moeten betalen  dat zal bij een paar honderd euro geen wereldbedrag zijn. Daarnaast betaal je ook een bijdrage  zorgverzekeringswet waar je een aparte aanslag voor krijgt.

 

1 uur terug, Debor123 zei:

-moeten we hiervoor naar de KvK? 

 

voor wat  incidenteel handelen op marktplaats hoef je niet naar de KVK

 

1 uur terug, Debor123 zei:

- raak ik dan mijn kinderopvangtoeslag kwijt , want dan heeft het helemaal geen zin haha.

 

kinderopvangtoeslag is inkomensafhankelijk dus een hoger inkomen geeft een lagere toeslag.

 

1 uur terug, Debor123 zei:

- maar iemand enig idee , hoe we dit het beste kunnen aanpakken ? Of raden jullie het überhaupt  helemaal af .... 

 

ik zou er niet aan beginnen, een paar uurtjes schoonmaken per week levert meer op. 😉

 

(Maar dat heeft ook weer gevolgen voor de KOT)

aangepast door henkh
aanvulling
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Debor123 zei:

Wij bestellen soms wel eens wat bij ome  Ali,  gewoon voor onszelf , en zijn nu aan het verzinnen of we niet wat spullen zouden kunnen kopen daar en dan weer via marktplaats te verkopen. We hebben het hier niet over mega bedragen , maar bv wat shirtjes ofzo voor €200 .

 

Een paar honderd euro bijverdienen via Marktplaats is geen ondernemerschap.

 

Het begint soms wel zo, maar dan moet je serieuzere plannen hebben …

 

1 uur terug, Debor123 zei:

raak ik dan mijn kinderopvangtoeslag kwijt , want dan heeft het helemaal geen zin haha.

 

… en meer ambitie hebben dan het wegvallen van de kinderopvangtoeslag voorkomen.

 

Dit topic gaat daarom op slot. Maak een fatsoenlijk ondernemingsplan en kom dan gerust nog eens langs.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.