• 0

Kan iemand mij helpen met een voorbeeldbrief

Geachte lezers,

 

Ik ben sinds kort afgestudeerd aan de Schoevers als afdeling secretarresse management en ik hou me momenteel veel

bezig met corresponderen van brieven zodat ik dadelijk als ik werk

heb makelijk kan schrijven.

 

Mijn vraag is als iemand een voorbeeld brief heeft om potentieele klanten te werven aan klanten van een uitzendbureau (dus ik ben intercedent en ik ben op zoek naar potentieele klanten en dat wil ik doen door middel van een brief)

Kan iemand mij daarbij helpen

 

Bijvoorbaat mijn dank

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geachte lezers,

 

Ik ben sinds kort afgestudeerd aan de Schoevers als afdeling secretarresse management en ik hou me momenteel veel

bezig met corresponderen van brieven zodat ik dadelijk als ik werk

heb makelijk kan schrijven.

 

Mijn vraag is als iemand een voorbeeld brief heeft om potentieele klanten te werven aan klanten van een uitzendbureau (dus ik ben intercedent en ik ben op zoek naar potentieele klanten en dat wil ik doen door middel van een brief)

Kan iemand mij daarbij helpen

 

Bijvoorbaat mijn dank

 

Orlando Watson

 

Tjeetje jammer dat je dat nou niet leert op schoevers?!

 

Nou, ik zou eerst eens gaan brainstormen(op een rij zetten) welke resultaten je bij klanten kunt realiseren. Als je daar mee bezig bent komen er vanzelf kreten naar voren die je in je brief kunt opnemen.

 

Het is mijn sterkste kant ook niet, maar het lukt wel als je er even voor gaat zitten.

 

Dus:. Welke resultaten kun je met jullie uitzendbureau bij een bedrijf realiseren? En nog leuker te beantwoorden. Welke ongewenste resultaten kun je voorkomen?

 

Ik kijk uit naar je antwoorden. Misschien komen we tot iets en misschien leerzaam voor anderen mee lezers.

 

Hoe doen andere ondernemers dat trouwens zonder reclame mensen om zich heen? Inhuren toch:-)

 

Als ze het al niet op schoevers leren, wat voor opleiding moeten ze overigens dan gehad hebben!?

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

ff voor de duidelijkheid ik verzamel voorbeeld brieven van situatie's die voorkomen in het bedrijfsleven dit is een voorbeeld die ik stel en geen realistische situatie dus als mensen advies kunnen geven stel ik dat zeker op prijs of zelf met een voorbeeldbrief kunnen komen

 

dank je vriendelijk

 

 

quote: Een boom zonder wortel verdoord, maar progressie zorgt ervoor dat zelfs Clarence Seedorf weer penalty's scoort (kort om oefening baart kunst)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier nog een boekje liggen van Piet Bogaards. "100 succesvolle reclame brieven" wel wat gedateerd maar staan wel inspirerende dingen in.

 

Ik heb wel eens wat DM brieven laten schrijven, kan ik ook wel plaatsen, maar een brief is vaak een onderdeel van een heel proces. Zomaar een brief plaatsen slaat dan ook kant noch wal als je geen beschrijving geeft over de achterliggende doelstellingen en uitgangspunten en dat zou me te veel tijd kosten

 

Gisteren in Utrecht bij de Slegte ook een leuk boekje gekocht "Mijn fiets is jarig" (4,50) Staan leuke verkoop promoverende ideetjes in. Tja en dan heb ik nog zoiets van allemaal leuk die voorbeelden, maar uiteindelijk zul je op het juiste tijdstip met iets unieks moeten komen en als dat er eenmaal is.... is die brief ook zo gemaakt.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

ff voor de duidelijkheid ik verzamel voorbeeld brieven van situatie's die voorkomen in het bedrijfsleven dit is een voorbeeld die ik stel en geen realistische situatie dus als mensen advies kunnen geven stel ik dat zeker op prijs of zelf met een voorbeeldbrief kunnen komen

 

dank je vriendelijk

 

 

quote: Een boom zonder wortel verdoord, maar progressie zorgt ervoor dat zelfs Clarence Seedorf weer penalty's scoort (kort om oefening baart kunst)

 

Hallo ,

 

altijd een goed idee, om wat goede voorbeelden te verzamelen die je later als inspiratie voor brieven kan gebruiken. Maar, als ik je een andere tip mag geven (absoluut niet lullig bedoeld, slechts goedbedoeld advies): het is misschien een goed idee om ook buiten die voorbeeldbrieven te investeren in wat extra lessen Nederlandse taal. Misschien is daar op Schoevers niet voldoende aandacht aan besteed, of misschien heb je deze bijdragen gewoon erg snel geschreven, maar ik denk niet dat als je bijvoorbeeld een sollicitatiebrief zou schrijven met je huidige taalgebruik, je erg makkelijk aan een baan komt.

 

Een perfecte (of zelfs maar zeer goede) beheersing van de Nederlandse taal kan een ongelofelijk groot voordeel opleveren bij het vinden van werk. Het bekijken van voorbeeldbrieven is denk ik een hele goede manier om feeling te krijgen voor de formulering van brieven, maar het is erg lastig om beheersing van spelling en grammatica op die manier op te doen.

 

Nogmaals, dit is niet bedoeld om je af te branden, ik vind het juist heel goed dat je na je studie je verder wilt ontwikkelen met het oog op toekomstig werk. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry, geen voorbeeldbrief, ik heb absoluut geen kennis van jouw markt.

 

Ik had een heel verhaal over correct Nederlands posten, maar dat is tot 2 keer toe verdwenen, dus ik geef het op. (heb nog genoeg andere doelen in het leven, wacht maar! :P ) Spelfouten in posts zijn voor mij onvergefelijk als je het niet-expres doet.(zie geen stijl weblog, is dus oke).

 

Ik wil een uitgebreid verhaal vertellen, maar dat heeft weinig toegevoegde waarde voor de ondernemers op dit forum.

 

Hopelijk kan ik van jullie leren, en jullie een beetje van mij...

 

 

onvergefelijk met een v... Ik heb het recht niet, sorry...

Link naar reactie
  • 0

Wie zijn die potentiële klanten?

Ga jij dit op persoonlijke titel doen of namens het uitzendbureau?

Ik neem aan dat je van oorsprong Engelstalig bent (gezien je naam?) of is dat een misvatting?

Ik vind het hoe dan ook juist klasse dat je het Nederlands gebruikt ook al is het niet perfect-- misschien zou je dat gewoon moeten verwerken in je personal branding ;D Lef! Een mooi gebaar! Gewoon je handelsmerk van maken. Perfect Nederlands is sóóó 20th century.

 

Bedenk wel dat werven met brieven niet per sé de meest efficiënte acquisitiemethode is-- je zult moeten nabellen en volhouden.

De voordeel is dat jouw schrijven opvallend, gezien dat je daarvan mee je op de netvlies van mensen neerzet ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.