• 0

Introductie in NL

Goedendag,

 

Graag hoor ik jullie ideeën over het volgende:

 

Zoals zaken in Latijns-Amerika gaan heeft de eigenaar van een Chileens IT bedrijf mij gegunt om zijn bedrijf op mijn eigen titel in Nederland te mogen representeren. Ik heb in het verleden al bedrijven gehad, maar een dergelijk bedrijf is toch ook nieuw voor mij. Het gaat om het programmeren en designen van enterprise software en applicaties. Het bedrijf heeft 40 man in dienst, waarvan er bij succes ook in Europa een aantal gaan komen te zitten. Het bedrijf heeft wereldwijd bekende A-merken in o.a. de autobranche en sportbranche, banken en hotelketens als klanten in Zuid-Amerika, en onlangs is een vestiging in de VS geopend. Mijn vestiging zal allereerst als verkooporganisatie opereren, om daarna ook intern te kunnen programmeren en designen.

 

Voor onze klanten bieden we development-pakketten aan. Wij schatten niet per project in hoeveel dit kost in de hoop de laagste prijs te bieden, maar bieden een urenpakket aan waarbinnen wij typen development aanbieden die nodig zijn om een project naar tevredenheid af te ronden in een agile structuur. De klant heeft de volledige ruimte om direct aanpassingen aan de requirements te doen zonder dat dit van invloed is op de prijs, zodat het eindresultaat naar wens van de klant is. De klant kan (indien gewenst met begeleiding) kiezen waar zijn focus komt te liggen, en hoe de uren dus ingezet worden. Hoe beter de klant weet wat ie wil, hoe meer uren er op deze manier overblijven in het pakket. Deze kunnen ingezet worden voor updates, volgende versies, ondersteuning etc. Wij wensen dus ook langere relaties aan te gaan met onze klanten om grotere pakketten te verkopen waarin updates en service verwerkt worden. Gemiddelde klantgrootte is nu geraamd op ongeveer 70k EUR.

 

Momenteel ben ik in gesprek met één business developer, en ben ik samen met deze persoon aan het kijken hoe wij de eerste stap zetten om opdrachten binnen te halen. Deze eerste stap lijkt nu even op een hoge berg, vooral omdat het gaat om grotere bedrijven waarvan je niet zomaar bij de juiste persoon terecht komt en waar momenteel nog geen netwerk zit. Hetgeen we nu al in de salesplanning hebben staan geef ik nog niet aan, om zo de gedachten niet vooraf al te sturen.

 

In onze commerciële activiteiten willen we graag het volgende bereiken:

(1) overwogen worden bij IT tenders om langdurige opdrachten te ontvangen

(2) via partners opdrachten ontvangen (o.a. middelgrote programmeerbedrijven, reclamebureaus etc.)

(3) incidentele opdrachten ontvangen

 

Om ons salesplan te challengen wil ik graag de volgende vragen aan je stellen:

(1) op welke manieren zou jij starten om klanten te vinden in het genoemde prijssegment?

(2) wat vind je van de pakket-prijsstructuur? Welke vragen roept dit bij je op?

(3) welke gedachten roept outsourcing naar Zuid-Amerika bij je op? Wat zouden redenen voor jou zijn om deze diensten niet te kiezen?

(4) wat voor soort partners zie jij met ons samenwerken?

(ik zet deze 'wat vind je van..' vraag hier ook bij aangezien het een commerciële onderdeel betreft)

 

Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen op één of meerdere van de gestelde vragen, en naar de vragen die nav deze tekst komen. Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Waarom wil je uren paketten verkopen? Zoals ik nu begrijp wil je gewoon een softwarebureau oprichten, waar klanten komen voor maatwerksoftware. Het grote verschil is dat ICT'ers niet in Nederland, maar in het buitenland zitten. 


Wat is het voordeel voor een bedrijf om een pakket aan te schaffen? Waarom kies je niet eenvoudig voor uurtje-factuurtje? 

 

Verder, waarom zouden klanten voor jou kiezen, in plaats van een bedrijf dat de developers in Nederland heeft zitten? Dat zorgt voor veel kortere lijntjes, waarbij er veel minder vertaald hoeft te worden en er dus minder communicatiefouten gemaakt gaan worden.

 

Ik zou outsourcing naar zuid amerika zelf niet snel doen, want:

- wie garandeert mij de kwaliteit?

- Als jij dat kan, kan ik dan niet direct zelf een indiër of een zuidamerikaan goedkoop inhuren?

- Wie garandeert mij dat er geen communicatiefouten voorkomen, waardoor ik heel veel extra tijd kwijt ben aan het duidelijk maken wat ik nodig heb?

4Grow

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.