• 0

importeren uit china, ervaringen

Hallo,

 

Ik ben nieuw op deze site en dit forum.

Ik heb ook gezocht in de topics naar informatie maar heb weinig kunnen vinden.

Ik ben van plan om producten uit China en Amerika te laten komen.

 

Mijn vragen op dit moment:

 

Als ik producten laat komen uit deze landen die voor eigen gebruik bedoeld zijn, spreekt men dan ook over importeren?(ivm KVK ea zaken)

 

Als ik meerdere produckten uit deze landen laat komen en weer doorverkoop zonder winst te maken moet ik dan wel of niet naar de KVK om mij te laten registreren?

 

Wie op dit forum heeft ervaring met import uit China en/of Amerika en wil mij helpen/adviseren? (eventueel commercieel)

 

Met vriendelijke groeten,

 

Chinaman

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Elke Nederlander kan als particulier spullen invoeren uit het buitenland.

Voor kleine aantallen betaal je in principe gewoon invoerrechten, net als voor compleet gevulde containers.

Het is alleen de vraag of jouw leverancier bereid is kleine aantallen te verschepen.

De kans dat je spullen voor groothandelsprijzen in kunt voeren is minimaal.

Sterker nog de totale kosten kunnen wel eens erg hoog oplopen door de kosten van import.

 

Meestal zijn er maar enkele redenen van particulieren om spullen van elders te importeren.

Je moet dan denken aan grote prijsverschillen, en het niet verkrijgbaar zijn van het product in Nederland.

 

Zolang het enkele stuks per jaar gaat zijn de andere vragen niet relevant.

 

Suc6

 

Link naar reactie
  • 0

Als je kleine partijen gaat importeren worden de kosten iig. erg hoor en is het vaak al niet interesant meer om te importeren uit China. Weet niet wat je wilt importen maar mijn eigen ervaring is dat als het om kleinere partijen gaat dat je dan beter naar landen als Turkije of Portugal kan kijken...

 

Verder moet je in China goed opletten op de kwaliteit op je producten. Sommige fabrieken leveren gewoon goed materiaal maar er zijn ook een heleboel fabriekjes die gewoon slechte kwaliteit leveren... Ik zou je aanraden om eerst een sample op te vragen, dit betaald de fabriek meestal wel. En als het om grotere partijen gaat zou ik er iemand heen sturen of daar een contactpersoon zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Wij exporteren spullen vanuit China, Shanghai en hebben veel ervaring met Nederlandse Klanten.

Vaak is kwaliteit een probleem, maar de laatst tijd zie ik hier in de shanghai regio steeds beter fabrikanten met een kwaliteitssysteem. Populair is om te pochen met ISO. Daar wij hier dichtbij de suppliers zitten is het zeer makkelijk om te controleren.

 

Wel kan ik zeggen dat het vooral loont om complete geassambleerde spullen te exporteren. Een chinese fabrieksarbeider verdient nog maar 50-100 dollar per maand.

Meubiliar en kunststof (injection moulding) loopt zeer goed bij ons.

Op electronica gebied wordt nu waarschijnlijk Mp4-players de hype ivm introductie nieuwe Ipod. (Zo zag ik dat op div beursen in Shanghai en HK)

Dvd/tft en mp3 wordt je daarmee doodgegooid.

 

Natuurlijk is het logisch dat hoe groter de aantallen hoe goedkoper het vervoer, handelingskosten etc worden. Ook kun je makkelijker zo kortingen bedingen bij de Chinese fabrikant.

 

mvg,

 

Roger van der Linden

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

ik weet dat het om een heel oud topic gaat, maar ik denk dat je vraag nog steeds relevant is voor anderen.

 

Hierop mijn reactie : indien je voor eigen gebruik spullen aankoopt in china, dan kan men spreken over een gewone aankoop. Normaal gezien is de hoeveelheid laag en is de manier van transport naar europa via een express dienst. In dit geval moeten de goederen enkel in China "vrijgegeven" worden en is er geen extra papierwerk in europa vereist. Indien er echter sprake is van vracht, ook in lage hoeveelheid , heb je de nodige documenten nodig (Lucht en zeevracht) om je goederen af te kunnen halen. Indien u de goederen wenst door te verkopen spreekt men over een commerciele activiteit en moet je de nodige vergunning hebben. Sommige sectoren zijn vrijgesteld of is de vergunning bij simpel aanvraag te bekomen.

 

u kan mij altijd vrijblijvend contacteren indien u de kost van transport wenst te weten.

 

Met vriendelijke groeten

Rachim Elm

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Geachte Chinaman,

 

Naar aanleiding over uw vragen omtrent importeren informeer ik u als volgt:

 

Voor vragen over import verwijs ik u naar de volgende informatie op de EVD-website: www.evd.nl/118337 en www.evd.nl/175258

Bovendien vindt u in de bijlage het boekje 'Starten met importeren'waarin u veel nuttige informatie kunt vinden.

 

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Stefanie Streng

Landenmedewerker China

Cluster Azië & Latijns-Amerika

EVD internationaal ondernemen en samenwerken

 

Telefoon: (070) 778 8841

Fax: (070) 385 8097

E-mail: china@info.evd.nl

Internet: www.evd.nl/china

starten_met_importeren.pdf

EVD Internationaal Ondernemen en Samenwerken

Axel van Soest

Landenmedewerker Tsjechië, Slowakije, Slovenië

www.evd.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.