FILM: What the BLEEP do we know

Aanbevolen berichten

Wauw ik rol zojuist uit de bioscoop... ik ben naar de film: What the BLEEP do we know? geweest... geweldig.

Het centraal thema is kwantummechanica / kwantumfysica. Rete interessant.

 

Ik zou niet zo snel een film posten op dit forum, maar dit is zo geweldig, dat ik het niet kon laten. (by the way: al sinds mei 2005 in de bios)

 

http://www.whatthebleep.com

 

en

 

http://www.whatthebleep.nl

 

Zie ook: crossmedialog

Link naar reactie

Hai PHPEric, de film is als sinds mei of zo in de bios, dus dat kan wel kloppen hoor. Hij zal overigens ook al wel in de videotheek liggen. Per 16 aug. te koop op dvd.

 

by the way, nog opzoek naar copywriters? Ben wel geinteresseerd.

 

greets Indira

 

Ik ga hem meteen kopen 16 aug.

 

[---------------------------offtopic---------------------------]

Verder heb ik al een aantal contacten met copywriters gelegd en ben ik niet meer op zoek (helaas). Dat bericht krijg ik alleen niet weg :S

 

Maar er zijn zoveel reacties geweest op de copywriters-ad dat ik bijna zou zeggen: laten we een copywritingdetacheringsbureau beginnen :D

 

Iemand moet eens een grote campagne opzetten om te vertellen hoe belangrijk teksten op de website zijn. dan is er opeens 1000x zoveel werk voor 'jullie'

 

[edit] niet alleen webteksten hoor, maar daar draait het bij mij voornamelijk om [/edit]

Technisch innovator.

Link naar reactie

Mooie film!

Zijn er nu dus meer Bleepers in ons midden? ;D

Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik niet zo heel veel nieuws heb gezien, maar dat komt door mijn rare hobbies ;)

 

Een begrip wat ik overigens miste was "synchroniciteit". Dat is volgens mij precies wat er bewerkstelligd wordt en wat sommigen ook benoemen. Mensen die vragen om tekenen gedurende de dag dat onmiskenbaar van de hogere intelligentie danwel hun eigen Observer afkomstig is. Maar misschien vonden ze dat nog te vaag en zweverig ;-)

Ook miste ik Deepak Chopra. Die combineert toch eigenlijk nog een stapje verder wat er al gezegd werd door die andere wetenschappers.

But then again...wat Jung en Chopra in onze era populair hebben weten te maken is natuurlijk ook gewoon al duizenden jaren bekend...

 

"My world is just like yours. I see, I hear, I feel, I think, I speak and act in a world I perceive, just like you. But with you it is all, with me it is almost nothing. Knowing the world to be a part of myself, I pay it no more attention than you pay to the food you have eaten. While being prepared and eaten, the food is seperate from you and your mind is on it; once swallowed, you become totally unconscious of it. I have eaten up the world and I need not think of it any more."

Sri Nisargadatta Maharaj

 

 

 

 

Link naar reactie

Boeiende film.

 

De gedachte dat alles om je heen slecht jouw persoonlijke interpreatie is van de aanwezige energievleden zal veel mensen ofwel de stuipen op het lijf jagen anderen zullen het als kolder zien.

 

Wat ik persoonlijk interessant vind, is dat ik al enkele jaren bezig ben met de opbouw van een theorie zonder dat ik mij ervan bewust ben.

Het zien van dit soort films brengt bij mij vaal weer een nieuw stukje van de puzzle aan, die ik zo op een openplek kan leggen.

Nu ook het aspect tijd en ruimte deel blijkt uit te maken van mijn theorie zal ik mij dus ook meer in de quantumfysica moeten gaan verdiepen om uiteindelijk tot een complete theorie te komen.

Gelukkig heb ik tijd genoeg over. ;)

Link naar reactie

Wauw ik rol zojuist uit de bioscoop... ik ben naar de film: What the BLEEP do we know? geweest... geweldig.

Het centraal thema is kwantummechanica / kwantumfysica. Rete interessant.

 

Ik zou niet zo snel een film posten op dit forum, maar dit is zo geweldig, dat ik het niet kon laten. (by the way: al sinds mei 2005 in de bios)

 

http://www.whatthebleep.com

 

en

 

http://www.whatthebleep.nl

 

Ik had al eens eerder een trailer ervan gezien, leek me ook een erg interessante film alleen weet iemand waar ik die kan kopen/huren in Zeeland?

 

groetjes

 

 

Probeer de links van Indira. :)

Link naar reactie

Boeiende film.

 

De gedachte dat alles om je heen slecht jouw persoonlijke interpreatie is van de aanwezige energievelden zal veel mensen ofwel de stuipen op het lijf jagen anderen zullen het als kolder zien.

 

Wat ik persoonlijk interessant vind, is dat ik al enkele jaren bezig ben met de opbouw van een theorie zonder dat ik mij ervan bewust ben. Het zien van dit soort films brengt bij mij vaak weer een nieuw stukje van de puzzle aan, die ik zo op een openplek kan leggen.

Nu ook het aspect tijd en ruimte deel blijkt uit te maken van mijn theorie zal ik mij dus ook meer in de quantumfysica moeten gaan verdiepen om uiteindelijk tot een complete theorie te komen.

Gelukkig heb ik tijd genoeg over. ;)

 

Heb van Annedien deze link gekregen, de moeite waard voor wie er nog dieper in wil.

http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html

 

 

Nooit eerder ben ik met deze theorieen in aanraking gekomen, mijn ideeen gaan ook deze richting in (zonder de bewijsvoering), ik ben dus aan het fylosoferen en ben eigenlijk via een totaal andere insteek op hetzelfde punt aangeland. En vraag mij af welke krachten bepalen wat wij op welk moment observeren, en kun je het gedrag van die krachten beinvloeden of voorzien. Er moet iets van een natuurljk algoritme zijn.

Link naar reactie

Vanavond dus gekeken, en ja hij zet mij tot nadenken, Top film/docu. Ben zelf bijhoorlijk spiritueel en ruimdenkend maar kan mij voorstellen dat de meer rationele onder ons een andere mening hebben. Ik ga hem zeker nog eens kijken en waarschijnlijk uitlenen.

Link naar reactie

Vanavond dus gekeken, en ja hij zet mij tot nadenken, Top film/docu. Ben zelf bijhoorlijk spiritueel en ruimdenkend maar kan mij voorstellen dat de meer rationele onder ons een andere mening hebben. Ik ga hem zeker nog eens kijken en waarschijnlijk uitlenen.

 

Uhm...maar is de 'grap' van deze film niet juist dat wat altijd als 'spiritueel' gezien werd juist wetenschappelijk aangetoond is met de quantumfysica?

 

Link naar reactie

Vanavond dus gekeken, en ja hij zet mij tot nadenken, Top film/docu. Ben zelf bijhoorlijk spiritueel en ruimdenkend maar kan mij voorstellen dat de meer rationele onder ons een andere mening hebben. Ik ga hem zeker nog eens kijken en waarschijnlijk uitlenen.

 

Uhm...maar is de 'grap' van deze film niet juist dat wat altijd als 'spiritueel' gezien werd juist wetenschappelijk aangetoond is met de quantumfysica?

 

 

Zit wat in Annedien, maar ik denk dat zij toch bedoelen dat we de quantumfysica spiritueel moeten benaderen. In hun eind betoog brengen ze dit duidelijk naar voren. Vooral, volg je passie en zeker je eigen ik waarmee je duidelijk invloed uitoefent op de wetenschappelijke quantumfysica. Ik denk dat het een samenspel zal blijven. De mens met zijn vermogens en onvermogen in samenspel met de kosmos (quantumfysica) zal nog niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden, wat ook mooi naar voren komt de hersenen zitten vol met gedachten en hersenspinsels, we kunnen deze activiteit wel elektronisch zien (meten) maar meer ook niet, ik kan nog steeds niet de gedachten van Annedien lezen. Gelukkig maar he? De wetenschap is ver maar het ik (bewustzijn) is nog niet meetbaar. Dit zullen we dus voorlopig spiritueel moeten doen, de een met zijn geloof de ander met zijn passie enz. gr henk,

 

 

Link naar reactie

Misschien dat deze topic te ver afdrijft van ondermenerschap en dit niet past? maar ik het toch in context van deze topic wil plaatsen.

Past het niet ;) verwijder het rustig.

 

Terry Bisson: Wat verspreid op het internet voorkomt waarin het ongeloof de andere kant op gaat. Het is de weergave van een gesprek tussen de leider van een interplanetaire verkennings vloot en zijn oppercommandant en begint als volgt"

 

'Ze zijn van vlees' 'Vlees?' [……] 'Geen twijfel aan. We hebben er ettelijke op verschillende plaatsen van de planeet opgepikt, aan boord van onze recon-schepen genomen en grondig onderzocht. Ze zijn helemaal van vlees.' Dat kan niet. Hoe zit het dan met de radiosignalen? De boodschappen aan de sterren?' 'Ze gebruiken de radiogolven om te praten, maar de signalen komen niet van hen. Die komen van apparaten.''En wie hebben die apparaten dan gemaakt? Dat zijn degenen waarmee we contact moeten krijgen.''Die hebben ze zelf gemaakt. Dat probeer ik te vertellen. Die apparaten zijn door vlees gemaakt.''Dat is belachelijk. Hoe kan vlees nou een apparaat maken? Je wilt me laten geloven in vlees met een bewustzijn.'Dat wil ik je niet laten geloven, dat vertel ik. Die wezens zijn de enige bewuste soort in de sector en ze bestaan uit vlees.''Misschien lijken ze op Orfolei, je weet wel, een intelligentievorm op koolstofbasis die een vleesstadium doormaakt.' 'Niks hoor. Ze worden geboren als vlees en sterven als vlees. We hebben er ettelijke hun leven lang bestudeerd, wat niet zo heel lang duurde. Heb je enig idee van de levensduur van vlees?''Spaar me. Goed, misschien bestaan ze maar voor een deel uit vlees. Je weet wel, zoals Weddilei.Een vleeshoofd met een brein van elektronenplasma erin.''Niks hoor, daar hebben we ook aan gedacht, omdat ze net als de Weddilei wel een vleeshoofd hebben. Maar ik heb al gezegd dat we ze hebben onderzocht. Ze zijn helemaal van vlees.''Geen brein?''O jawel, er is wel een brein. Alleen is dat ook van vlees!' 'Maar…..wat denkt er dan?''je begrijpt het niet, he? Het brein denkt. Het vlees,''Denkend vlees! Je wilt me laten geloven in denkend vlees!''Ja denkend vlees! Vlees met bewustzijn! Liefhebbend vlees. Dromend vlees. Het is een en al vlees! Begint het je te dagen?'

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.