• 0

Personeel vinden

Wij zijn op zoek naar een nieuwe fulltimer.
Maar ik heb best wel veel moeite met het vinden van de juiste kandidaat, wel al aardig wat gesprekken gehad, maar kan de juiste kandidaat niet vinden.

Via het UWV, krijg ik alleen fotografen als resultaten bij mijn vacature, via facebook krijg ik alleen freelancers met te hoge salaris eisen.
Normaal haalde ik mijn werknemers via stage plekken, maar de laatste jaren komen er geen stage mensen meer, of alleen slecht gemotiveerde leerlingen.
Dit heeft denk ik vooral te maken met het nieuwe systeem, waarbij er geen stage begeleider meer is die bedrijven aanbeveelt, maar alles online gaat. Echter het portal dat gebruikt wordt werkt voor de leerlingen niet. Ze maken er geen gebruik van.

 

Nu ben ik van plan het te gaan uitbesteden. Ik ben daarom erg benieuwd met welke bedrijven/platformen jullie goede ervaringen hebben.
Het gaat bij ons om een medewerker voor in het magazijn die tevens op klus meegaat in de zakelijke dienstverlening.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
6 uur geleden, Jasper S. zei:

Maar ik heb best wel veel moeite met het vinden van de juiste kandidaat, wel al aardig wat gesprekken gehad, maar kan de juiste kandidaat niet vinden.

 

Welkom bij de club.

 

6 uur geleden, Jasper S. zei:

Via het UWV, krijg ik alleen fotografen als resultaten bij mijn vacature, via facebook krijg ik alleen freelancers met te hoge salaris eisen.

 

Wil je personeel zelf in dienst nemen of via uitzendbureau/payroll? Val je onder een CAO? Wat vind je hoge salariseisen?

Wij betalen conform schoonmaak cao en afhankelijk van motivatie komen ze direct al in een hogere schaal. Schoonmaak CAO is een van de betere CAO's voor ongeschoold werk.

 

6 uur geleden, Jasper S. zei:

Nu ben ik van plan het te gaan uitbesteden.

 

ook eens geprobeerd maar met weinig resultaat, kreeg behoorlijk wat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aangeboden en jeugd. Gezien mijn ervaringen hiermee zoek ik tegenwoordig in de leeftijd vanaf 45 jaar. Motivatie en ervaring vind ik belangrijker. Alleen de goede zijn al onder de panne en redelijk honkvast.

 

6 uur geleden, Jasper S. zei:

met welke bedrijven/platformen jullie goede ervaringen hebben

 

diverse bedrijven die in opdracht van gemeente mensen met een achterstand of bijstandsgerechtigden weer aan werk willen helpen. En geadverteerd op een website specifiek voor schoonmaakpersoneel.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel.
 

Ik wil ze zelf in dienst nemen, we hebben geen CAO.
Sommige wilde netto net zoveel verdienen als dat ze nu als freelancer krijgen. Dit komt neer op 25 a 30 euro per uur. Terwijl het om ongeschoold werk gaat.

Op zich ben ik wel blij met jeugdige werknemers (20+) . In onze branche is een goede portie conditie wel erg fijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Maar wat zou een freelancer die 25+ euro netto per uur over houdt verleiden voor jou in loondienst te gaan werken voor een lager nettosalaris?

 

Fotografie is iets dat een zeker talent eist, ongeacht formele scholing. Een matige fotograaf zal niet gaan werken voor 25 euro per uur, als zelfstandige verdien 3x dat bedrag ex btw. 

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is vooral dat ik geen fotograaf zoek, maar een magazijn medewerker.
Ik ken een hoop fotografen, maar een beetje festival fotograaf moet het echt doen voor 100 euro per dag en gratis (backstage)entree. En voor die prijs moeten ze de foto's ook nog thuis bewerken. Er zijn teveel mensen die foto's willen maken tijdens een festivals.
Maar ik gaf dit meer aan omdat de UWV mij dagelijks berichten stuurt met geschikte kandidaten en dat zijn tot nu toe alleen fotografen.

Een werknemer heeft zoveel meer voordelen, zoals een verzekeringen, pensioen, zekerheid in salaris, geen administratie etc etc.
Als het goed is zitten deze nadelen verwerkt in de uurprijs van een freelancer.

Link naar reactie
  • 1
40 minuten geleden, Jasper S. zei:

Maar ik gaf dit meer aan omdat de UWV mij dagelijks berichten stuurt met geschikte kandidaten en dat zijn tot nu toe alleen fotografen.

 

Heb je al gebeld? Is wel een heel eigenaardige mis-match. 

 

Presenteer de job als geschikt voor sportschool-types!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Lang geleden kwam ik een ploeg Britten tegen in een discotheek, door de week. Die zaten zich als team te bezatten, omdat er weer een kippenfarm afgebouwd was. Die mannen reisden de hele wereld af, overal kippenfarms bouwend. Georganiseerd als een sportteam. Eendere jasjes, shirts: zag er kek uit. Allemaal superfit. Allemaal gewend aan werken tot de job gedaan is, en daarna samen goed ontspannen.

 

Geef je opbouwteam een geuzennaam! En betaal hun sportschool-abonnement. 😜

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee.

Maar dat hele zware valt gelukkig wel mee. Het hele proces is zo gemaakt dat niemand meer dan 22,50 kg hoeft te tillen.
Een bijkomend voordeel hiervan is dat het team veel langer kan doorgaan. Nu alleen nog wat bedenken voor de gigantische afstanden die we bij de evenementen moeten afleggen.

 

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Jasper S. zei:

Maar ik gaf dit meer aan omdat de UWV mij dagelijks berichten stuurt met geschikte kandidaten en dat zijn tot nu toe alleen fotografen.

 

Dat is inderdaad bijzonder, vraag me af hoe ze daarbij komen. Misschien heb je het destijds als (hoofd)activiteit opgegeven bij inschrijving bij de kvk en halen ze het uit een uittreksel oid?

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Jasper S. zei:


Een werknemer heeft zoveel meer voordelen, zoals een verzekeringen, pensioen, zekerheid in salaris, geen administratie etc etc.

Verwerk dat (en andere voordelen) even in een sheet en print die uit.

Dan kan je in het eerstvolgende gesprek direct appels met appels vergelijken.

 

De kandidaat kan dan in het weekend na het gesprek nog eens rustig naar de voordelen kijken.

Link naar reactie
  • 0

Je zit in de licht en geluid branche? Ik neem aan dat je al lid bent van de juiste Facebook groepen, zoals FB Licht & Geluid Forum? Ik zie daar zo snel geen bericht van een Jasper S staan? Zit er tussen die 10.000 leden geen geschikte kandidaat? Of anders via new-line of een ander forum?

Neem anders eens contact op met wat grotere collega bedrijven in jouw regio, zij kunnen je vast wel vertellen waar zij hun personeel vandaan halen. Misschien hebben ze zelfs nog wel een veelbelovende stagiair die ze zelf niet kunnen plaatsen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
7 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Je zit in de licht en geluid branche? Ik neem aan dat je al lid bent van de juiste Facebook groepen, zoals FB Licht & Geluid Forum? Ik zie daar zo snel geen bericht van een Jasper S staan? Zit er tussen die 10.000 leden geen geschikte kandidaat? Of anders via new-line of een ander forum?

Neem anders eens contact op met wat grotere collega bedrijven in jouw regio, zij kunnen je vast wel vertellen waar zij hun personeel vandaan halen. Misschien hebben ze zelfs nog wel een veelbelovende stagiair die ze zelf niet kunnen plaatsen.

 

Had ik eerst wel, maar deze is verwijderd, ik heb hem wel op diverse andere fb pagina's gezet.
New Line ken ik nog niet, ga ik eens naar kijken, verder ken ik geen NL fora meer die in gebruik zijn.

Ik heb mijn licht al opgestoken bij andere bedrijven, maar op dit moment is er meer werk dan werknemers/freelancers.
Ik probeer hier creatief mee om te gaan, door juist in de andere branches te zoeken.

aangepast door Jasper S.
Link naar reactie
  • 0

Herkenbaar probleem, zelf kunnen we ook moeilijk aan ervaren personeel komen en besteden daarom zoveel mogelijk werk uit. Kun je het werk niet aan een logistieke dienstverlener of sociale werkplaats uitbesteden? (dat hebben wij dus gedaan).

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.