• 0

Vastlopen bedrijfsvoering door alles alleen te doen

Aanbevolen berichten

  • 0
40 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

Wat is de reden dat je dit al 20 jaar alleen doet? Heb je jezelf afgevraagd waarom iemand een ongemotiveerde, onproductieve ondernemer zou gaan helpen die doelloos in zijn jacuzzi zit? Misschien kun je de oplossing in jezelf vinden, in plaats van in een business partner. 

 

Hoi Ron, dank voor je bericht. Ik heb meerdere bedrijven gehad en heb ik altijd met passie gedaan (los van de pecunia), maar zit nu gewoon vast en zoek een creatieve omgeving waar andere ondernemers zich bevinden. Ik ben gewoon moe met alles zelf bedenken en uitvoeren. Ik vond het al vermoeiend om 300k schuld weg te werken. Het gaat mij niet om het financieel gewin, want dat heb ik door de jaren heen wel gehad en ook verloren. Het gaat puur dat ik mezelf wil spiegelen met andere ondernemers om weer creativiteit te krijgen. Ik heb energie van 100 mensen, maar zit nu doelloos in mijn jaquzzi. Weliswaar toch nog 200k omzet gedraaid dit jaar en een fantastisch concept voor een bank ontwikkeld waar ik over twee weken een presentatie bij heb, maar ik kan nog veel meer. Ik heb vroeger circa 80 uur per week gewerkt jarenlang en nu gewoon op. Met "op" bedoel ik natuurlijk niet dat ik geen puf en energie heb, want dat heb ik als geen ander, maar altijd alléén zijn is ook niet zalig makend.

Link naar reactie
  • 0
Op 1-10-2019 om 11:47, Mikky Vrolijk zei:
Op 1-10-2019 om 03:21, Ronald Bastiaan Rietveld zei:

Weten jullie een persoon die mij zou kunnen helpen ?

Ik vermoed dat je op zoek bent naar een business coach om mee te sparren over je bedrijf en de toekomstmogelijkheden.

Ik denk eerder aan een psychotherapeut ...

 

Dat is niet cynisch bedoeld, maar iets wat, mijn inziens, de situatie beter weergeeft.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

dit klinkt meer als een burnout of oververmoeidheid. het lijkt ogenschijnlijk een businessprobleem, maar is een persoonlijk probleem.

 

blijf niet afwachten, maar ga op zoek naar een psycholoog  of burnout coach. niet mee wachten, maar vandaag doen! sterkte!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, Ronald Bastiaan Rietveld zei:

Ik heb energie van 100 mensen, maar zit nu doelloos in mijn jaquzzi. Weliswaar toch nog 200k omzet gedraaid dit jaar en een fantastisch concept voor een bank ontwikkeld waar ik over twee weken een presentatie bij heb, maar ik kan nog veel meer. Ik heb vroeger circa 80 uur per week gewerkt jarenlang en nu gewoon op. Met "op" bedoel ik natuurlijk niet dat ik geen puf en energie heb, want dat heb ik als geen ander, maar altijd alléén zijn is ook niet zalig makend.

 

In aanvulling op bovenstaande reacties:  dit heeft inderdaad alle kenmerken van een burnout, maar geen puf hebben kan ook het gevolg zijn van een sluimerende ziekte!

 

Maak snel een afspraak bij je huisarts en overleg met hem of haar wat de beste vervolgstap is. 

 

Heb je toevallig een Arbeidsongeschiktheidsverzekering?  Goede verzekeraars hebben preventieve diensten (oa Movir met Elestia ), waarmee je  volledig los van je huisarts of verzekeraar kunt sparren over dit soort (en vele andere ) problemen

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dit wel vaker, mensen die veel geld verdienen, dat eigenlijk niet willen opgeven, om dan uiteindelijk op hun 35ste toch met pensioen te gaan ... om vijf jaar later een wijnbar te openen of hun helikopterbrevet te halen.(Beginnen veel masseurs niet ook zo?)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
58 minuten geleden, Branko Collin zei:

Ik zie dit wel vaker, mensen die veel geld verdienen, dat eigenlijk niet willen opgeven, om dan uiteindelijk op hun 35ste toch met pensioen te gaan ... om vijf jaar later een wijnbar te openen of hun helikopterbrevet te halen.(Beginnen veel masseurs niet ook zo?)

Hoi Branko, geld is nooit mijn drijfveer geweest. Ik heb ADD en dat betekent in mijn geval dat ik een enorm gedreven persoon ben die al ruim 20 jaar het wiel  op nieuwe moest uitvinden en daarna uitrollen. Dat ik daarmee een financieel gewin realiseer is natuurlijk een leuke bijkomstigheid. De financiële zaken laat ik over aan mijn compagnon die fiscalist is, want dat interesseert mij helemaal niets. Als ik een menu kaart lees met 40 gerechten dan wordt ik al gek en vraag aan de serveerster wat mensen het meest bij hun bestellen.  Ik gedij het beste in een omgeving van mensen die hun passie willen volgen. Films "The Boiler Room en The Wolf of Wallstreet" zijn voor mij ook spraakmakende films (los van de drugs, alcohol, etc.). Het gaat om gedrevenheid en dat kan ik niet meer opbrengen na 20 jaar. Ik heb een omgeving nodig van gedreven jonge honden, want ook al heb ik Abraham gezien ik kan mijzelf makkelijk meten aan jonge honden, want heb nog dezelfde passie en energie. Ik moet kunnen sparren en ik zoek een gelijkgestemde omgeving, dus als je ideeën hebt hoor ik het graag

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Norbert Bakker zei:

 

In aanvulling op bovenstaande reacties:  dit heeft inderdaad alle kenmerken van een burnout, maar geen puf hebben kan ook het gevolg zijn van een sluimerende ziekte!

 

Maak snel een afspraak bij je huisarts en overleg met hem of haar wat de beste vervolgstap is. 

 

Heb je toevallig een Arbeidsongeschiktheidsverzekering?  Goede verzekeraars hebben preventieve diensten (oa Movir met Elestia ), waarmee je  volledig los van je huisarts of verzekeraar kunt sparren over dit soort (en vele andere ) problemen

 

Hoi Norbert, ik heb geen burnout of ziekte. Ik heb Abraham gezien en op één hand kan ik tellen hoe vaak ik ziek ben geweest. Mijn energielevel is enorm hoog en dat komt deels door mijn ADD en mijn gedrevenheid. Ik heb enorm veel passie en heb jarenlang 80 uur per week gewerkt, omdat ik het heerlijk vond. Ik kan echt heel moeilijk stil zitten en niets doen. Nu heb ik weliswaar dit jaar circa 200k omzet, maar dat heb ik met twee vingers in mij neus gerealiseerd. Ik moet gewoon weer gemotiveerd worden door andere mensen die ook gedreven zijn. Het is erg lastig om gelijkgestemde talentvolle gedreven mensen te ontmoeten. Waar vind ik deze ? Ik weet wel waar de pot met goud ligt achter de regenboog. Ik heb een waanzinnig concept ontwikkeld die ik binnenkort bij een bak ga presenteren.

 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Cosara zei:

Ik denk eerder aan een psychotherapeut ...

 

Dat is niet cynisch bedoeld, maar iets wat, mijn inziens, de situatie beter weergeeft.

 

Hoi Cosara, nee, ik heb gedreven mensen om mij heen nodig zodat ik mijzelf weer kan motiveren. Ik heb mijzelf al 20 jaar gemotiveerd en ben failliet geweest met 300k schuld en heb daarna mijn schouders er weer ondergedaan en dat weggewerkt. Het is voor mij lastig mensen te vinden die net als ik gedreven zijn. Voor mijn gevoel heb ik de Mount Everest al 100 x beklommen en 90 x ben ik er vanaf gevallen

 

 

 

 

4 uur geleden, Cosara zei:

Ik denk eerder aan een psychotherapeut ...

 

Dat is niet cynisch bedoeld, maar iets wat, mijn inziens, de situatie beter weergeeft.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Zojuist, TwaBla zei:

 

Kijk, daar heb je het al. Nodig ook wat energieke jonge ondernemers uit en je vind vast een partner die bij je past. 

Ja, maar dat is du net het probleem. Waar vind ik gelijkgestemde mensen ? Ik ben nu weer aan het daten en heb inmiddels al weer 15 dates gehad en er was geen dame bij waar ik warm van werd (en zij misschien niet van mij natuurlijk). Kortom: het is makkelijker gezegd dan gedaan. Inmiddels ben ik al 20 jaar ondernemer en heb weinig mensen ontmoet met dezelfde energie en gedrevenheid die ik heb

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Ronald Bastiaan Rietveld zei:

Ja, maar dat is du net het probleem. Waar vind ik gelijkgestemde mensen ? Ik ben nu weer aan het daten en heb inmiddels al weer 15 dates gehad en er was geen dame bij waar ik warm van werd (en zij misschien niet van mij natuurlijk). Kortom: het is makkelijker gezegd dan gedaan. Inmiddels ben ik al 20 jaar ondernemer en heb weinig mensen ontmoet met dezelfde energie en gedrevenheid die ik heb

 

Hetzelfde geldt dat ik tegen iemand zeg dat geld maken makkelijk is en dat ik weet dat achter de regenboog ik de pot met goud kan vinden en niet begrijp dat andere het niet zien.

Link naar reactie
  • 1

Ik denk dat je de verkeerde persoon zoekt. Iemand die gelijk is aan jou zal je nooit bevredigen. Dat doet iemand die rustig de boel overziet en zich niet direct in alles laat meeslepen misschien wel. Iemand die jouw tegenpool is kan je voorruit helpen.

Ik zou zeggen: ga eens met oudere ondernemers praten en laat je verrassen.

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Ronald Bastiaan Rietveld zei:

 

 

1 uur terug, herman van der helm zei:

Ik denk dat je de verkeerde persoon zoekt. Iemand die gelijk is aan jou zal je nooit bevredigen. Dat doet iemand die rustig de boel overziet en zich niet direct in alles laat meeslepen misschien wel. Iemand die jouw tegenpool is kan je voorruit helpen.

Ik zou zeggen: ga eens met oudere ondernemers praten en laat je verrassen.

 

Ik heb een compagnon die is fiscalist en die al de financiële zaken behartigen

Link naar reactie
  • 0

 

8 uur geleden, Richard Theuws zei:

Hier wel wat opties die je kunt proberen:

- Ondernemersklankbord: https://www.ondernemersklankbord.nl/

- Een BNI netwerk bij je in de omgeving; dat geeft je vastigheid en een groep 'lotgenoten' waar je iedere week wel even mee bij kunt praten https://bni-nederland.nl/nl/findachapter

 

Hoi Richard, bedankt voor de input ! Hier ga ik direct maandag mee aan de slag. Bedankt voor de input. Fijn weekend! Groet, Ronald

Link naar reactie
  • 2

Het ene moment schrijf je dat je moe bent en geen puf hebt, het andere dat je energie hebt van 100 mensen. Het ene moment schrijf je dat je vol ideeën, het andere dat je op zoek bent naar creativiteit bij iemand anders. Het ene moment schrijf je dat je goud in mijn handen hebt, het andere dat geld je niet interesseert. Het ene moment schrijf je dat je improductief bent, het andere dat je een fantastisch concept voor een bank hebt ontwikkeld. Het ene moment schrijf je dat je de passie en energie hebt van een jonge hond, het andere dat je het allemaal niet meer op kunt brengen.

 

Mij duizelt het. Het is hollen of stilstaan. Ik zou het waarschijnlijk niet lang volhouden om met je samen te werken. Je schrijft dat je het lastig om mensen te vinden die gedreven zijn, maar heb je gezien dat je inmiddels al een hoop reacties hebt ontvangen van hele gedreven mensen op dit forum?  

 

Excuus dat ik in herhaling val, maar ik denk dat de oplossing bij jezelf ligt en niet bij een business partner. Je hebt wellicht baat bij een doel, focus, zingeving. En bij acceptatie dat tachtig uur per week werken niet meer hoeft, en misschien ook niet meer kan. 
 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Ron van der Kolk zei:

Het ene moment schrijf je dat je moe bent en geen puf hebt, het andere dat je energie hebt van 100 mensen. Het ene moment schrijf je dat je vol ideeën, het andere dat je op zoek bent naar creativiteit bij iemand anders. Het ene moment schrijf je dat je goud in mijn handen hebt, het andere dat geld je niet interesseert. Het ene moment schrijf je dat je improductief bent, het andere dat je een fantastisch concept voor een bank hebt ontwikkeld. Het ene moment schrijf je dat je de passie en energie hebt van een jonge hond, het andere dat je het allemaal niet meer op kunt brengen.

 

Mij duizelt het. Het is hollen of stilstaan. Ik zou het waarschijnlijk niet lang volhouden om met je samen te werken. Je schrijft dat je het lastig om mensen te vinden die gedreven zijn, maar heb je gezien dat je inmiddels al een hoop reacties hebt ontvangen van hele gedreven mensen op dit forum?  

 

Excuus dat ik in herhaling val, maar ik denk dat de oplossing bij jezelf ligt en niet bij een business partner. Je hebt wellicht baat bij een doel, focus, zingeving. En bij acceptatie dat tachtig uur per week werken niet meer hoeft, en misschien ook niet meer kan. 

Hoi Ron, dank voor je bericht. Iets over jezelf schrijven is erg lastig. Het komt misschien over dat ik mijzelf iedere keer tegen spreek, maar dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest waarvoor excuses.

 

Het feit dat jij schrijft dat jij het niet lang zou volhouden vind ik een aanname die ongegrond is en kort door de bocht is, omdat ik vind dat je iemand "face to face" moet zien en een dialoog moet aangaan voordat je conclusies trekt. Aan de hand van dat gesprek zou ik je kunnen overtuigen dat ik een resultaat gedreven persoon ben en dat ik natuurlijk ook verbeter punten heb waar ik zeker aan zal werken. Het gaat niet om mij, maar het gaat om het groter geheel en dat is samen excelleren in het geen waar hij goed is.Na mijn HEAO CE (niet afgemaakt) heb ik één jaar een wereldreis gemaakt en toen ik terug kwam ben ik direct voor mezelf begonnen. Ik ben al ruim 20 jaar ondernemer en heb altijd prima voor mezelf en mij gezin kunnen zorgen. Ik ben failliet geweest en heb 300k weten weg te werken. Ik denk niet dat er veel mensen zijn zoals ik die zo enorm flexibel en gedreven. In ieder geval ik heb ze de afgelopen 20 jaar nog nooit ontmoet.

 

Het feit dat ik nu aangeef dat ik géén puf meer heb heeft te maken dat het mij ontbreekt aan inspireerde mensen om mij heen die mij kunnen motiveren. In het verleden heb ik zat mensen ontmoet en waren allemaal "Golddiggers" die allemaal mee wilde liften en vervolgens het zelf gingen doen. Ik houd van delen, want dan kan je een meerwaarde voor jezelf en de ander worden.

 

Ondanks dat ik nu improductief ben heb ik dit jaar 200k omzet gerealiseerd en heb ik in mijn jacuzzi (kan ik helaas niet declareren) een fantastisch concept ontwikkeld voor een bank die interesse hierin heeft. Zij kunnen mijn concept in Nederland implementeren en wanneer het hier een succes is dan kunnen zij het ook in andere Europese landen waar zij vestigingen uitrollen. Zij hebben hun strategische speerpunten voor 2030 met mij besproken en daar heb ik een concept voor geschreven die ik binnenkort met hun ga bespreken.

 

Kortom:don't jump your conclusions and don't judge a book by its cover !! Succes met je business en als ik je ergens mee kan helpen doe ik dat graag

aangepast door Hans van den Bergh
Reactie uit quote gehaald t.b.v. leesbaarheid
Link naar reactie
  • 0

 

Hoi Ron, ik wil nog even vermelden dat mijn ADD stoornis ervoor zorgt dat mijn brein 24/7 werkt en dat ik vroeger gemiddeld per week 60 uur heb gewerkt, maar dat ik daarna nog in mijn bed bezig ben en herbeleef die dag opnieuw zoals de film Groundhog Day met Bill Murray uit 1993. Het beste kan ik mijzelf verwoorden door mij te vergelijken met Eric Cantona en dat is géén lievertje (understatement), maar wel een fantastische voetballer. Groet, Ronald

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Ronald Bastiaan Rietveld zei:

... ik wil nog even vermelden dat mijn ADD stoornis ervoor zorgt dat mijn brein 24/7 werkt en dat ik vroeger gemiddeld per week 60 uur heb gewerkt, maar dat ik daarna nog in mijn bed bezig ben en herbeleef die dag opnieuw ...

Dat verklaart de breedsprakigheid en andere zaken in uw betoog wel.

 

U zal in uw leven wel de nodige therapeuten, coaches en medicatie hebben gehad. Wat is er nu veranderd, anders dan dat u niet meer de jonge hond van vroeger bent ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Slachtoffer van een ziekte zijn is altijd lastig. Weet je dat met goede ademhalingstechnieken die gedachtenstroom redelijk te temmen is? Uit eigen ervaring weet ik dat dat heel veel tevredenheid in je leven kan brengen. Je hebt veel zelf in de hand.

Uiteindelijk zullen lichamelijke beperkingen je automatisch gaan afremmen en als je niet hebt leren te matigen in je denken, wordt je leven onleefbaar. Sterkte ermee.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, herman van der helm zei:

Slachtoffer van een ziekte zijn is altijd lastig. Weet je dat met goede ademhalingstechnieken die gedachtenstroom redelijk te temmen is? Uit eigen ervaring weet ik dat dat heel veel tevredenheid in je leven kan brengen. Je hebt veel zelf in de hand.

Uiteindelijk zullen lichamelijke beperkingen je automatisch gaan afremmen en als je niet hebt leren te matigen in je denken, wordt je leven onleefbaar. Sterkte ermee.

 

Hoi Legend, dank voor je bericht. Je hebt helemaal gelijk en het is minder vervelend voor mij, maar echter wel voor mijn omgeving, omdat er bij mij geen rem op zit Ik ben net een Porsche Turbo zonder rem (520PK), dus als een gemiddeld persoon 200PK is levert dat frictie of irritatie op.. Ik ben al met heel veel dingen verder en alles is voor mij helder. Het is frustrerend om met mensen te werken die dat niet in kunnen zien, want het is zo helder als een glas water. Ik heb bijvoorbeeld al circa vijf jaar geleden een concpet ontwikkeld wat nu enorm actueel is. Kortom: voo mij zelf is ADD heel fijn, omdat ik exceleer in dingen waar ik goed in ben (concepten/uitvindingen bedenken en acquisitie) Nee, komt niet in mijn woordenboek voor !!! Mijn slogan is dan ook No guts no glory. Ik moest mijn dienstplicht vervullen en daar had ik géén probleem mee, maar dan wel zinvol, dus melde ik mij bij de Korps Mariniers, maar op het hoofdkantoor in Rotterdam aangekomen werd mij al snel duidelijk dat ik uit de lucht moest springen en laat ik nou net hoogtevrees hebben, dus is mijn droom helaas niet door gegaan en ben ik maar ondernemer geworden. Financiële zaken of zelf het aanmelden van een auto voor vrienden als zij langs komen laat ik allemaal over aan mijn compagnon, waar ik al dertig jaar bevriend mee ben. Echt een saaie kerel (plaag ik hem ook altijd mee!! ), maar verschrikkelijk goed in zijn vak, maar géén ondernemer. Wanneer ik uit eten ga kijk ik nooit naar de menukaart, want daar wordt ik duizelig van. ADD is dus géén ADHD !! Vorig jaar drien maanden naar Thailand, Maleisie, Singapore, Cambodia, Vietnam en Laos geweest en dat deed mij goed. Vroeger al een wereldreis van een jaar gemaakt, dus ga maar weer reizen. Volgend jaar (2020 of 2021) drie maanden naar Cuba en ben nu de Salsa en Spaans aan het leren zodat ik wel daar redelijk goed kan dansen en een conversatie kan voeren en (2022) drie maanden de Zijderoute en aansluitend door China voor drie maanden. Succes met je business! GOGOGOGOGO !!!

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Cosara zei:

Dat verklaart de breedsprakigheid en andere zaken in uw betoog wel.

 

U zal in uw leven wel de nodige therapeuten, coaches en medicatie hebben gehad. Wat is er nu veranderd, anders dan dat u niet meer de jonge hond van vroeger bent ?

 

Hoi Corsara, dank voor je bericht. Nee, ik ben één keer circa 30 jaar geleden naar een coach geweest en daar kwam uit dat ik ADD had, maar voor de rest daar geen verdere acties in ondernomen. In die tijd wisten ze nog weinig over ADD en andere stoornissen. Die jonge hond van vroeger is nog steeds de jonge hond, maar dan nog gretiger en leergieriger dan voorheen. Met al die kennis en inzicht die ik de afgelopen jaren heb vergaart ben ik nog meer gedreven, maar bespeur ik nu dat ik een omgeving om mij heen zoek van gelijkgestemde mensen. Wat ik eerder aangaf ik gedij het beste met mensen uit de film The Boiler Room en The Wolf of Wallstreet. Mensen/ondernemers die succesvol willen zijn en dat ontbreekt mij nu volledig. Ik geef nooit op, dus ben er van overtuigd dat het wel weer gaat komen, maar het is wel frustrerend om een jaar doelloos in je jacuzzi te zitten en brood bij de Lidl of Albert Heijn te kopen voor € 0,80 die ik dan vervolgens aan de eendje ga geven. Ik wil niet de vergelijking maken met één van onze grote meesters Vincent van Gogh, maar het zou mij niet verbazen als hij ook ADD had, want hij moest iedere keer schilderen en als hij geen doek had dan schilderde hij maar op een stoffen tas. Die stoffentas waar hij op schilderde hangt in het Van Gogh museum in Amsterdam overigens. Wel grappig ik heb een fantastisch idee voor het Van Gogh museum en ben daar ook mee bezig. Zo heb ik in het verleden ook een innovatieve uitvinding voor Heineken gedaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.