Wij zijn een bedrijf in merkproducten die we in Azie laten maken en in Nederland op voorraad houden voor B2B klanten. Dat doen we nu 4 jaar echter is mij nog steeds niet duidelijk wat een rieele netto winst percentage is om als doel te hebben? Voorraad houden (> 100.000 stuks) is behoorlijk kostbaar en risicovol dus daarom ben ik benieuwd of iemand daar een idee of ervaring mee heeft welk netto winst percentage dan gangbaar is om als doelstelling te hebben?
En daarnaast weten we niet goed welk afschrijvingspercentage rieel is om in onze kostprijs op te nemen. Het eerste jaar konden we helaas 35% grotendeels afschrijven omdat de kleuren niet meer courrant waren of omdat het product niet geheel voldeed. In het laatste jaar was dat ca. 10%. Is het dan bijvoorbeeld rieel om rekening te houden met 20% afschrijving die je tegen 50% inkoopwaarde dient te verkopen dus dan 10% op te nemen in de kostprijs. Kortom heeft er iemand ervaring met calculeren van prijzen van consumenten producten die in Azie worden gemaakt en aan B2B worden verkocht?
Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ragapeldoorn
ragapeldoorn
Wij zijn een bedrijf in merkproducten die we in Azie laten maken en in Nederland op voorraad houden voor B2B klanten. Dat doen we nu 4 jaar echter is mij nog steeds niet duidelijk wat een rieele netto winst percentage is om als doel te hebben? Voorraad houden (> 100.000 stuks) is behoorlijk kostbaar en risicovol dus daarom ben ik benieuwd of iemand daar een idee of ervaring mee heeft welk netto winst percentage dan gangbaar is om als doelstelling te hebben?
En daarnaast weten we niet goed welk afschrijvingspercentage rieel is om in onze kostprijs op te nemen. Het eerste jaar konden we helaas 35% grotendeels afschrijven omdat de kleuren niet meer courrant waren of omdat het product niet geheel voldeed. In het laatste jaar was dat ca. 10%. Is het dan bijvoorbeeld rieel om rekening te houden met 20% afschrijving die je tegen 50% inkoopwaarde dient te verkopen dus dan 10% op te nemen in de kostprijs. Kortom heeft er iemand ervaring met calculeren van prijzen van consumenten producten die in Azie worden gemaakt en aan B2B worden verkocht?
Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62205-calculeren-kostprijs-consumenten-producten-voor-b2b-markt/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag