• 0

Hoeveel procent winst maak je op kleding?

Hoi,

 

Ik heb een vraagje, hoe gaat het runnen van een winkel precies in zijn werk?

 

Ik neem aan dat je kleding vanuit een magazijn aangeleverd krijgt (als je allerlei bekende merken wilt verkopen in je winkel) Of moet je naar een soort beurs? Betaal je voor die service als een magazijn, stel van Gaastra, jouw kleding aanlevert?

 

Aan wat voor percentage kan ik denken dat winkels winst maken op kleding? 5 %? 10%? Natuurlijk maak je ook je kosten op kleding, maar ben benieuwd hoeveel procent er meestal boven op de kleding wordt gegooid.

 

Weet iemand anders waar ik zulke informatie kan vinden op internet?

Het lijkt me wel leuk om een winkel te beginnen, vooral in mijn stad zijn zulke winkels er te weinig en ik weet dat er wel vraag naar is.

 

Vriendelijke groeten,

Debbie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Debbie,

 

Ik ben niet zo thuis in de marges van de kledingbranche, ik kan je wel verzekeren dat de winstmarge vele malen hoger ligt dan 5 a 10 %, hoe wil je anders je personeel, huur, voorzieningen bekostigen? En wat dacht je van de uitverkoop, waar winkels 50% korting geven, dan zit er vaak nog een kleine winstmarge op. Overigens denk ik dat je of al een goede naam opgebouwd moet hebben of met een perfect doordacht businessplan moet komen en een pand op een a-locatie wil je de betere kledingmerken geleverd krijgen. Dat laatste is overigens speculatie.

Link naar reactie
  • 0

Boven in het menu zie je de optie 'extra', als je daar op klikt heb je de knop 'zoek'. Je kunt hier zoeken op een trefwoord, op zinnen of gedeeltes van zinnen, op berichten van bepaalde users waar jij van vindt dat ze altijd goede bijdrages leveren, enz enz. Succes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.