• 0

Wijziging privegebruik bij nieuwe "werkgever" DGA

Goedemorgen,

 

Omdat ik twijfel of mijn beredenering juist is wil ik dit eens aan jullie voorleggen.

 

Dit jaar heb een zakelijke auto welke ik niet privé gebruik. Verklaring geen privegebruik ingevuld en doormiddel van een track and trace een sluitende ritregistratie.  Halverwege het jaar kwam ik er achter dat een youngtimer (mijn 2e auto op het bedrijf) toch niet helemaal mijn ding is. Maar prima we blijven rijden totdat dit jaar voorbij is.
Begin dit jaar had ik 1 BV en verkreeg mijn salaris uit deze BV.


Gezien de ontwikkelingen heb ik van 1 handelsnaam een BV opgericht samen met een compagnon en daarom een eigen holding opgericht. Hierdoor ontvang ik vanaf deze maand mijn salaris vanuit deze beheer BV.

Is dit een verandering van werkgever waardoor ik ook opnieuw de keuze kan maken tussen wel of niet privegebruik? 
 

Ik twijfel. Waarom

1. Ja, het is een verandering van werkgever (althans mijn salaris betaling gaat via een andere BV lopen)

2.Nee, mijn salaris wordt deels betaald door een management vanuit de BV waar vanuit ik eerder dit jaar mijn salaris betaald kreeg

3. Nee, De auto en de eigenaar (BV) van de auto in kwestie blijft gelijk 

Dit laatste punt is wel eenvoudig aan te passen door een contract overname, maar of ik dat wil?

 

ben erg benieuwd naar jullie ideeën.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
1 uur terug, FMMulder zei:

Is dit een verandering van werkgever waardoor ik ook opnieuw de keuze kan maken tussen wel of niet privegebruik? 

Nee. 

 

1 uur terug, FMMulder zei:

Dit laatste punt is wel eenvoudig aan te passen door een contract overname

Nee. 

 

1 uur terug, FMMulder zei:

maar of ik dat wil?

Je wilt het misschien wel, maar het een constructie is met als enige reden om belasting (bijtelling met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2019) te vermijden.

 

Je kunt bij controle dan overigens niet alleen alsnog de bijtelling voor een heel jaar voor je kiezen krijgen, maar bij de naheffing ook een boete van 100% wegens onterecht privé gebruik

 

 

1 uur terug, FMMulder zei:

ben erg benieuwd naar jullie ideeën.

 

Doe niet moeilijk over een periode die nog minder dan 3 maanden duurt, en pas het aan per 01-01-2020.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.