Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
ragapeldoorn

Huis met bedrijfsruimte erbij kopen, heeft iemand tips/ervaringen?

Recommended Posts

Ik heb een huis op het oog met bedrijfsruimte erbij waar ik een hypotheek aanvraag voor wil gaan doen. De bedrijfsruimte staat achter het huis en is 60m2 en is toegankelijk via de oprit die ook bij het woonhuis hoort.  De bedrijfsruimte bestaat uit 50m2 opslag die ik als showroom wil gaan inrichten en 10m2 kantoor, nog zonder wc maar die wc zal ik daar laten plaatsen. Heeft iemand tips en ervaringen met het kopen van huis met bedrijfsruimte? Zijn er fiscale voordelen, is het het meest logisch/gunstig om de bedrijfsruimte aan jezelf te verhuren? Zo ja wat is dan een aannemelijk bedrag (bv € 700 per maand)? Dank voor het meedenken :)

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

54 minuten geleden, ragapeldoorn zei:

is het het meest logisch/gunstig om de bedrijfsruimte aan jezelf te verhuren?

Wat is je rechtsvorm? Als eenmanszaak valt er zakelijk niets aan jezelf te verhuren namelijk

58 minuten geleden, ragapeldoorn zei:

Zo ja wat is dan een aannemelijk bedrag (bv € 700 per maand)

Je moet niet uitgaan van "aannemelijk" maar van "marktconform".  Dat bepaal je oa door vergelijk van de huurprijzen van andere min of meer gelijkwaardige bedrijfsruimtes in de omgeving, oa via Funda in business

Partner bij B2Bsure,  vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren. 

Vragen over risico's, verzekeringen of wil je een offerte? Neem dan contact met mij op.

Blog: verzuim verzekeren wordt duurder, kijken naar alternatieven loont!

Eerste vraag is of je de bedrijfsruimte voor het beoogde doel mag en kunt gaan gebruiken...

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...

Dank, er zit wel bedrijf bestemming op de loods (voormalige bakkerij) dus dat moet mogelijk zijn.  Alleen moet er nog wel een kantoortje en wc in gemaakt worden wat zomaar € 20.000 gaat kosten. Vraag me af of je die kosten wel zakelijk kan maken.  Op dit moment hebben we onze showroom en kantoor extern gehuurd voor € 1150 per maand. 

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Natuurlijk kan je die verbouwing zakelijk boeken. Je moet toch een bakkerij ombouwen tot showroom en kantoor.

Let wel op dat bedrijfsbestemming niet betekent dat alles mag. Een showroom wordt over algemeen tot detailhandel gerekend. Terwijl een bakkerij (indien zonder winkel) tot productiebedrijf wordt gerekend.