• 0

Huis met bedrijfsruimte erbij kopen, heeft iemand tips/ervaringen?

Ik heb een huis op het oog met bedrijfsruimte erbij waar ik een hypotheek aanvraag voor wil gaan doen. De bedrijfsruimte staat achter het huis en is 60m2 en is toegankelijk via de oprit die ook bij het woonhuis hoort.  De bedrijfsruimte bestaat uit 50m2 opslag die ik als showroom wil gaan inrichten en 10m2 kantoor, nog zonder wc maar die wc zal ik daar laten plaatsen. Heeft iemand tips en ervaringen met het kopen van huis met bedrijfsruimte? Zijn er fiscale voordelen, is het het meest logisch/gunstig om de bedrijfsruimte aan jezelf te verhuren? Zo ja wat is dan een aannemelijk bedrag (bv € 700 per maand)? Dank voor het meedenken :)

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
54 minuten geleden, ragapeldoorn zei:

is het het meest logisch/gunstig om de bedrijfsruimte aan jezelf te verhuren?

Wat is je rechtsvorm? Als eenmanszaak valt er zakelijk niets aan jezelf te verhuren namelijk

 

58 minuten geleden, ragapeldoorn zei:

Zo ja wat is dan een aannemelijk bedrag (bv € 700 per maand)

Je moet niet uitgaan van "aannemelijk" maar van "marktconform".  Dat bepaal je oa door vergelijk van de huurprijzen van andere min of meer gelijkwaardige bedrijfsruimtes in de omgeving, oa via Funda in business

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dank, er zit wel bedrijf bestemming op de loods (voormalige bakkerij) dus dat moet mogelijk zijn.  Alleen moet er nog wel een kantoortje en wc in gemaakt worden wat zomaar € 20.000 gaat kosten. Vraag me af of je die kosten wel zakelijk kan maken.  Op dit moment hebben we onze showroom en kantoor extern gehuurd voor € 1150 per maand. 

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk kan je die verbouwing zakelijk boeken. Je moet toch een bakkerij ombouwen tot showroom en kantoor.

 

Let wel op dat bedrijfsbestemming niet betekent dat alles mag. Een showroom wordt over algemeen tot detailhandel gerekend. Terwijl een bakkerij (indien zonder winkel) tot productiebedrijf wordt gerekend.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.