Roozeboos Geplaatst: 9 augustus 2005 Roozeboos 133 1 Geplaatst: 9 augustus 2005 Hoi, Ik kreeg zojuist een reactie per email op een offerte, die ik heb aangeboden bij een goede klant. De klant twijfelt nog of tie het zelf gaat ontwerpen of dat hij het uitbesteedt aan mij. Hoe krijg ik hem het beste over de streep?? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6228-opdracht-binnenhalen/
0 Annedien Hoen Geplaatst: 9 augustus 2005 Annedien Hoen 3,2k 1 287 Geplaatst: 9 augustus 2005 Vraag hem eerst eens naar de reden van zijn twijfels. Dan weet je wat je voor argumenten zou kunnen inzetten. Wie heeft het meeste expertise in huis wat betreft het ontwerpen, of is dat gelijkwaardig? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6228-opdracht-binnenhalen/#findComment-60809
0 Chi Geplaatst: 9 augustus 2005 Chi 91 0 Geplaatst: 9 augustus 2005 Is altijd een lastige, vaak is het een onderhandelingstactiek. Ik heb mezelf altijd een hele open en eerlijke strategie toegeëigend. Gewoon vragen: wat zou ik moeten doen om je wel over de streep te trekken? Als hij daar geen antwoord op heeft... is het een loser. Maar dan weet je dus dat hij eigenlijk niet weet wat hij wil. Dan is het vaak een kwestie van overbluffen. Bijvoorbeeld: "goed, we gaan dit doen, ik haal er nog 5% van af, maar that's it. Take it or leave it" Als hij zegt: tja, het is zo wat duur, meteen vragen: wat had je dan in gedachten? Dan weet je of je een reële kans maakt of niet. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6228-opdracht-binnenhalen/#findComment-60810
0 Roozeboos Geplaatst: 9 augustus 2005 Auteur Roozeboos 133 1 Geplaatst: 9 augustus 2005 Hoi Annedien, goede suggestie om gewoon argumenten te vragen. hij heeft niet echt de expertise, maar dat zal ik hem maar niet zeggen.... Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6228-opdracht-binnenhalen/#findComment-60811
0 Annedien Hoen Geplaatst: 9 augustus 2005 Annedien Hoen 3,2k 1 287 Geplaatst: 9 augustus 2005 Als hij een goede klant is zou ik juist wel refereren aan het feit dat jij de expertise in huis hebt om dit snel, slagvaardig en kwalitatief goed te doen. Wat hij nu denkt te besparen (gokje ;-) gaat op termijn alleen maar kosten! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6228-opdracht-binnenhalen/#findComment-60813
0 Chi Geplaatst: 9 augustus 2005 Chi 91 0 Geplaatst: 9 augustus 2005 hij heeft niet echt de expertise, maar dat zal ik hem maar niet zeggen.... In dat geval zou ik dit heel voorzichtig wel brengen. Iets van: hoeveel uur gaat je dit zelf dan wel niet kosten? En houd je er rekening mee dat ik dan niet verantwoordelijk kan zijn voor...... Voorzichtig zinspelen op: als je het zelf doet, moet je niet bij mij komen klagen als het mis gaat. Doe ik ook vaker bij mijn klanten (als onderzoeker is dat makkelijker, ja, je mag het zelf bepalen, maar ik sta dan niet in voor de betrouwbaarheid... is altijd een goed argument) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6228-opdracht-binnenhalen/#findComment-60817
0 Roozeboos Geplaatst: 9 augustus 2005 Auteur Roozeboos 133 1 Geplaatst: 9 augustus 2005 nou , ik heb als reactie gegeven dat ik het slagvaardig en kwalitatief goed kan implementeren, dus ik ben benieuwd! bedankt voor de snelle reacties! vrgr, Chris Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6228-opdracht-binnenhalen/#findComment-60826
Roozeboos
Roozeboos
Hoi,
Ik kreeg zojuist een reactie per email op een offerte, die ik heb aangeboden bij een goede klant.
De klant twijfelt nog of tie het zelf gaat ontwerpen of dat hij het uitbesteedt aan mij. Hoe krijg ik hem het beste over de streep??
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6228-opdracht-binnenhalen/Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag