• 0

Werk bv opheffen

ik heb een holding met daarin oa pensioenvermogen en een werk bv. De holding is nog actief met vermogensbeheer, de werk bv is inactief, maar er zit nog wel vermogen in. Beide bv’s zijn opgericht toen nog een verplicht aandelenkapitaal bestond van E 18.000. 

In privé 1 aandeel in de werk bv, de rest in de holding.

ik wil besparen op de ADM kosten (jaarrekening, btw aangifte enz) en de bv leeghalen. Beide bv’s vormen een fiscale eenheid. Ik wil om een aantal redenen wel de naam houden.

is het voldoende om alle activa en passiva over te hevelen naar de holding? Er zijn geen schulden, alleen een RC-verhouding met privé en met de holding.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Bij een fiscale eenheid hoef je maar 1 btw aangifte te doen, althans daar kun je voor kiezen en als de activiteiten 0 zijn in de werk bv lijkt me dat ook weinig tijd te kosten
Ook de administratie van een slapende BV hoeft niet veel te kosten, wellicht moet je met je boekhouder / accountant nieuwe afspraken maken. Mogelijk kunnen zij hun tariefstructuur ook wat aanpassen (Veelal wordt een vast bedrag per bv van enkele honderden euro's voor een jaarrekening gerekend, terwijl bij een slapende bv dit ook voor een paar tientjes zou kunnen)
 

5 uur geleden, DrTurf zei:

Ik wil om een aantal redenen wel de naam houden.

 

Is er sprake van een geregistreerd merk? die is ook over te hevelen naar de holding.
Maar als het alleen om handelsnaam rechten gaat valt er weinig te houden, deze rechten worden namelijk hoofdzakelijk beschermt door gebruik in het handelsverkeer. Als alle activiteiten zijn gestaakt dan zal het recht op gebruik van de naam ook langzaam verdwijnen (lees: niet meer afdwingbaar zijn), een handelsnaam alleen ingeschreven laten staan bij de Kvk is onvoldoende om de rechten op de naam te behouden.
 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.