• 0

aandelen kopen. keuze van wie?

Beste forumleden,

 

Ik zit met het volgende en heb hier op de site niets over kunnen vinden. Kunnen jullie mij helpen?

 

Aandeelhouder A biedt aandelen aan tegen bedrag 100 (dit bedrag is hoog tov de waarde)

Aandeelhouder B wil ook aanbieden tegen bedrag 100

Aandeelhouder C wil aanbod van A tegen bedrag 100 accepteren en aanbod van B niet

 

Heeft een kopende aandeelhouder de keuze van wie hij de aandelen overneemt?

In de statuten en aandeelhoudersovereenkomst staat enkel een bepaling dat de aandeelhouder die wil kopen dit kenbaar maakt bij het bestuur en dat het bestuur de aandelen toewijst aan de geïnteresseerde aandeelhouders.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is wel wat summiere informatie. Waarom vind jij het belangrijk dat jij als koper mag kiezen van wie je de aandelen koopt?

Het lijkt mij een vreemde situatie op te leveren.
Door niet op het aanbod van B in te willen gaan ben je dan dus aandeelhouder samen met B waar je kennelijk geen zaken mee wil doen?

Maar wellicht dat ik door je korte bericht nu verkeerde conclusies trek.

 

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Rik · zei:

Maar inderdaad is een reden waarom C wel de aandelen van A wil kopen en niet van B wel van belang om de vraag goed te kunnen beantwoorden.

 

En wellicht dat het allemaal te maken heeft met de vorige topics van Jesper over een niet kloppende balans van een overgenomen BV en/of het faillissement van andere BV van een van andere aandeelhouders? 

 

In algemene zin: er veel gerommel  in en met BV's:astonished-face:

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties.

A staat op de rand van faillissement, biedt een deel van zijn aandelen aan, heeft eerder gerommeld met niet kloppende balansen en vraagt nu een hoog bedrag

B wil aanhaken en tegen dezelfde waarde ook deels verkopen

C  wil van A kopen uit "medelijden"  en wil niet 2 aandelen pakketten overnemen

D (ik) zie het aan en vraag me af of C dit onderscheid wel mag maken.

 

zowel A als B bieden een deel van de aandelen aan en blijven betrokken bij de organisatie. A, B, C en D zijn nodig voor de continuïteit van de onderneming

 

@Norbert het is inderdaad een hoop gerommel waar ik helaas mee te dealen heb zolang er geen andere oplossing is. Work in progress zal ik maar zeggen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.