• 0

Factuur van verzekeraar nodig voor elke maandpremie?

(aangepast)

Beste lezers, 

 

Mijn partner is voor zichzelf begonnen als zink en loodwerker. Nu doe ik de administratie samen met hem en ik loop er tegen aan dat ik voor de verzekeringspremies niet voor elke maand een factuur ontvangen heb en ik vraag mij ook af of ik dit moet hebben bij het indienen van de eerste omzetbelasting. Ik weet dat je op assurantiebelasting niets kan terugkrijgen maar ik kan me ook zo voor stellen dat de belastingdienst bewijzen wil zien voor elke betaling. Mijn partner wil niet per jaar gaan betalen, dit zou administratie besparen maar voor nu niet een fijne oplossing. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

met vriendelijke groet,

 

shanna

aangepast door Shanna6
Te weinig info
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Welkom op het ondernemersforum HL.

 

Een verzekering is vrijgesteld van btw. Die hoef je dus ook niet mee te nemen in je omzetbelasting. Controleer wel even of er verder geen kosten voor een adviseur zijn maar daar zou je dan een factuur (met btw) van moeten hebben. Maar op verzekeringspremies zelf zit geen btw.

 

Verder heb je voor de verzekering een polis waaruit blijkt wat je elke maand moet betalen. De maandelijkse betalingen kun je dus gewoon in je administratie op verzekeringskosten boeken.

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Rik · zei:

Welkom op het ondernemersforum HL.

 

Een verzekering is vrijgesteld van btw. Die hoef je dus ook niet mee te nemen in je omzetbelasting. Controleer wel even of er verder geen kosten voor een adviseur zijn maar daar zou je dan een factuur (met btw) van moeten hebben. Maar op verzekeringspremies zelf zit geen btw.

 

Verder heb je voor de verzekering een polis waaruit blijkt wat je elke maand moet betalen. De maandelijkse betalingen kun je dus gewoon in je administratie op verzekeringskosten boeken.

 

 

Bedankt voor je snelle reactie! Ik voel me zeer welkom al ben ik zelf “nog” geen ondernemer. Ik zal de verzekeringskosten dan gewoon boeken in de administratie en vooralsnog geen factuur er bij voegen. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.