Jump to content
Shanna6

Factuur van verzekeraar nodig voor elke maandpremie?

Recommended Posts

Beste lezers, 

 

Mijn partner is voor zichzelf begonnen als zink en loodwerker. Nu doe ik de administratie samen met hem en ik loop er tegen aan dat ik voor de verzekeringspremies niet voor elke maand een factuur ontvangen heb en ik vraag mij ook af of ik dit moet hebben bij het indienen van de eerste omzetbelasting. Ik weet dat je op assurantiebelasting niets kan terugkrijgen maar ik kan me ook zo voor stellen dat de belastingdienst bewijzen wil zien voor elke betaling. Mijn partner wil niet per jaar gaan betalen, dit zou administratie besparen maar voor nu niet een fijne oplossing. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

met vriendelijke groet,

 

shanna

Edited by Shanna6
Te weinig info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op het ondernemersforum HL.

 

Een verzekering is vrijgesteld van btw. Die hoef je dus ook niet mee te nemen in je omzetbelasting. Controleer wel even of er verder geen kosten voor een adviseur zijn maar daar zou je dan een factuur (met btw) van moeten hebben. Maar op verzekeringspremies zelf zit geen btw.

 

Verder heb je voor de verzekering een polis waaruit blijkt wat je elke maand moet betalen. De maandelijkse betalingen kun je dus gewoon in je administratie op verzekeringskosten boeken.

 

 

Edited by Rik ·

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden, Rik · zei:

Welkom op het ondernemersforum HL.

 

Een verzekering is vrijgesteld van btw. Die hoef je dus ook niet mee te nemen in je omzetbelasting. Controleer wel even of er verder geen kosten voor een adviseur zijn maar daar zou je dan een factuur (met btw) van moeten hebben. Maar op verzekeringspremies zelf zit geen btw.

 

Verder heb je voor de verzekering een polis waaruit blijkt wat je elke maand moet betalen. De maandelijkse betalingen kun je dus gewoon in je administratie op verzekeringskosten boeken.

 

 

Bedankt voor je snelle reactie! Ik voel me zeer welkom al ben ik zelf “nog” geen ondernemer. Ik zal de verzekeringskosten dan gewoon boeken in de administratie en vooralsnog geen factuur er bij voegen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept