Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Anoniem_10-2019

Schilder school: advies over het opzetten van een eigen schilder school

Recommended Posts

Ik wil een eigen schilder school gaan opzetten. Ik werk al ruim 16 jaar in het schildersvak. Mijn droom is om een eigen schilder school op te zetten, waar ik toekomstige schilders alle kneepjes van het vak leer. Ik wil graag info en adviezen ontvangen over het opzetten van deze school.

Huisschilder, decorschilder, kunstschilder?

Bestaan er al schilderscholen? Behangscholen? Vloerdekscholen? Tegelscholen?

Beschik je over de juiste diploma's om les te kunnen geven, en ben je daarmee bevoegd om erkende diploma's te verstrekken?

Mogelijk kan je informatie verkrijgen bij stichting vakopleiding schilder (mogelijk is die naam door de jaren heen weer aangepast).

Ik ben er ook weer.

1 uur geleden, Alberto Schilder zei:

Ik wil een eigen schilder school gaan opzetten. Ik werk al ruim 16 jaar in het schildersvak. Mijn droom is om een eigen schilder school op te zetten, waar ik toekomstige schilders alle kneepjes van het vak leer. Ik wil graag info en adviezen ontvangen over het opzetten van deze school.

Welkom op HL

Wat heb je zelf hierover zoal onderzocht en uitgeplozen? Iedere ROC verzorgt dit soort opleidingen al, hoe en waarmee ga jij van toegevoegde waarde zijn?

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

"Iedereen kan schilderen", van Ravensburger.  Of zoals ze in Volendam zeggen: "Annie Schilder"

Sorry beste mensen...het is vrijdagmiddag... 

FF serieus dan : Beste Alberto, zo te zien aan je Insta-account ben je een all round binnen- en buitenschilder. De opmerkingen van Perry en Hans snijden hout: schilderen  is1 ding, maar les geven vereist meer.. didactische vaardigheden bijvoorbeeld , zeker als je les geeft  aan niet altijd even gemotiveerde pubers en jong-volwassenen. 

Heb je het lesgeven al eens uitgeprobeerd ? Anders is het wellicht een optie om eerst eens te beginnen met een stageplek aanbieden. Of vraag een ROC of je als professional mag meelopen met hun opleiding.

Pas als je echt zeker weet dat lesgeven jouw passie en droom is, ga je verder kijken. 

B2Bsure, vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren 

Als je al 16 jaar in het vak zit dan weet je dat er al een beroepsopleiding is. Dan bedenk je dus wat je daar aan kan toevoegen en voor wie jouw eigen school een toegevoegde waarde heeft. Misschien voor herintreders of omscholers? Doe je eigen marktonderzoek en geef richting aan je droom.