• 0

Zoek een organisatie om mee samen te werken.

Allereerst wil ik zeggen dat ik higherlevel echt een plek vind voor ondernemers om high van te worden. Ik heb higherlevel sinds een aantal weken ontdekt en ik ben er sindsdien regelmatig te vinden.

 

Waar het om gaat is dat ik met een origineel idee bezig ben waarbij ik op zoek ben naar een partner voor de technische kant (ICT) en de financiering. Ik heb momenteel Meganova op het oog en vind dat ze vernieuwend bezig zijn en de kleine organisatie spreekt mij ook wel aan.

 

Mijn vraag is wie kent er meer van zulke organisaties zoals Meganova en de goede ideeën fabriek (vind ik minder) en wat zijn de ervaringen.

 

Alvast bedankt

David

 

 

 

 

 

 

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel: we hopen je hier ook vaker te zien ;)

Je zoekt een partner voor de technische kant, waarvan precies (ict is zo lekker breed, maw wat doe je zelf)? En daarnaast zoek je ook nog een partner voor de financiering, van je bedrijf, een product, productontwikkeling of een project?

 

Als je iets pecifieker bent kunnen we gerichter antwoorden geven.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om het opzetten van een bedrijf dat bepaalde beelden via het internet aan zal gaan bieden aan de klanten.

 

Het concept heeft bij succes een heel groot bereik in Nederland en ook internationaal gezien.

 

Wat ik zelf doe. Ik ben de bedenker en zal natuurlijk betrokken zijn bij het opzetten van het bedrijf en runnen van het bedrijf. Er zijn veel zaken die gedaan moeten worden naast de technische aspecten.

 

(kan er niet teveel op in gaan)

 

 

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0

M.A.W. ik zoek een organisatie die niet te groot is en waarbij je direct contact hebt met de mensen waar je mee samen werkt. Ondanks de kleine organisatie zal het in de toekomst toch de groei aan moeten kunnen bij succes van de geleverde dienst.

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0

Beste dstyle,

 

In het verleden heb ik bij een bedrijf gewerkt waar beelden gecatalogiseerd werden, en vervolgens aan een grote zoekdatabase gekoppeld.

Ik weet hier dus wel een klein beetje wat van.

Daarom nog een paar vragen aan jou.

 

Heb je het over bewegend beeld of over images ?

En om wat voor categorie beelden gaat het dan ?

 

Wat de finaciering betreft.

Als het goed is heb je dus al een businessplan gereed, klopt dat ?

Ik ben namelijk benieuwd of je een gedegen marktonderzoek hebt gedaan.

 

Suc6

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet het bedrijf nog opstarten begrijp ik?

 

In welke fase zit je: heb je een ondernemingsplan met marktonderzoek en omzetprognose?

 

Je kunt natuurlijk bij de bank langsgaan, maar als je een busniess angel zoekt kun je ook contact opnemen met de Nebib, www.nebib.nl . Nils de Witte, directeur van de Nebib is een van de Godfathers van Higherlevel en erg bekend in de financieringswereld van innovatieve bedrijven. D aankomende beurs HollandInnovation is misschien iets voor je, zie de agenda van de Nebib http://www.hollandinnovation.nl . Voor meer informatie over verschillende financieringvormen buiten de banken kun je de columns van Ties van der Laan (ervaren business angel) nalezen, alhier gepost onder columns (knop extra, columns).

 

Wat verwacht je van de partner voor de uitwerking: technische knowhow op welk gebied, en een investering? Er lopen hier genoeg ondernemers rond in de ICT, die misschien ook wel de kennis hebben die je zoekt.

Link naar reactie
  • 0

Beste dstyle,

 

In het verleden heb ik bij een bedrijf gewerkt waar beelden gecatalogiseerd werden, en vervolgens aan een grote zoekdatabase gekoppeld.

Ik weet hier dus wel een klein beetje wat van.

Daarom nog een paar vragen aan jou.

 

Heb je het over bewegend beeld of over images ?

En om wat voor categorie beelden gaat het dan ?

 

Wat de finaciering betreft.

Als het goed is heb je dus al een businessplan gereed, klopt dat ?

Ik ben namelijk benieuwd of je een gedegen marktonderzoek hebt gedaan.

 

Suc6

 

 

 

Het gaat om langdurig bewegend beeld.

 

Het businessplan dat ben ik aan het afronden, maar er zijn nog een aantal mogelijke technische knelpunten. Daar heb ik nog geen op maat gemaakte oplossingen voor. Er zijn wel wat algemene programma's voor te vinden, maar daarbij zal het product nog te traag blijven. Ik heb ook geen grote inzage in alle technische mogelijkheden omdat dit mijn gebied niet is. Vandaar de zoektocht naar een goede en betrouwbare partner en niet alleen voor de financiering.

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0

Je moet het bedrijf nog opstarten begrijp ik?

 

In welke fase zit je: heb je een ondernemingsplan met marktonderzoek en omzetprognose?

 

Je kunt natuurlijk bij de bank langsgaan, maar als je een busniess angel zoekt kun je ook contact opnemen met de Nebib, www.nebib.nl . Nils de Witte, directeur van de Nebib is een van de Godfathers van Higherlevel en erg bekend in de financieringswereld van innovatieve bedrijven. D aankomende beurs HollandInnovation is misschien iets voor je, zie de agenda van de Nebib http://www.hollandinnovation.nl . Voor meer informatie over verschillende financieringvormen buiten de banken kun je de columns van Ties van der Laan (ervaren business angel) nalezen, alhier gepost onder columns (knop extra, columns).

 

Wat verwacht je van de partner voor de uitwerking: technische knowhow op welk gebied, en een investering? Er lopen hier genoeg ondernemers rond in de ICT, die misschien ook wel de kennis hebben die je zoekt.

 

Bedankt voor de tips

 

Een bank is geen optie omdat ik de technische kennis niet heb om het product alleen uit te voeren. Ik heb wel een omzetprognose maar geen marktonderzoek verricht omdat dit te veel risico's met zich mee brengt. Het concept wordt door niemand aangeboden en ik wil niemand op ideeën brengen. Wel is het iets waar over geklaagt wordt en waar dit een goedkope oplossing voor kan zijn.

 

De technische aspecten daar kan ik verder niet op in gaan. Wat de investering betreft valt het relatief gezien wel mee omdat er in het begin geen grote vaste kosten zijn, zoals een pand en personeel.

 

 

 

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0

Partijen genoeg als je plan goed genoeg is.

 

De vraag is natuurlijk hoeveel financiering je zoekt, en wat je denkt te bereiken. Meganova is een goede partij, maar niet met heel veel geld. Er zijn meer van die partijen, maar die kent Nebib net zo goed, zo niet beter.

 

Wat me opvalt is dat je zegt dat je er niet te diep op in kan gaan. Dat wil mij zeggen dat je denkt dat je plan uniek is, maar je heel bang bent dat het gestolen wordt. Dan denk ik altijd meteen: een idee moet leven (Seth Godin) en jij moet iets toevoegen. Zie je je Toegevoegde waarde zo weinig?

Link naar reactie
  • 0

Partijen genoeg als je plan goed genoeg is.

 

De vraag is natuurlijk hoeveel financiering je zoekt, en wat je denkt te bereiken. Meganova is een goede partij, maar niet met heel veel geld. Er zijn meer van die partijen, maar die kent Nebib net zo goed, zo niet beter.

 

Wat me opvalt is dat je zegt dat je er niet te diep op in kan gaan. Dat wil mij zeggen dat je denkt dat je plan uniek is, maar je heel bang bent dat het gestolen wordt. Dan denk ik altijd meteen: een idee moet leven (Seth Godin) en jij moet iets toevoegen. Zie je je Toegevoegde waarde zo weinig?

 

Het plan is zeker origineel en kan een succes worden als het technisch goed in elkaar gezet kan worden. Zelf maak ik mijzelf geen zorgen over de waarde die ik toe kan voegen en ik zal ten alle tijden een grote rol spelen. Ik heb mijn visie met het idee en die kant wil ik ook op. (met het nodige overleg)

 

Een nadeel van Nebib vind ik dat er meerdere schakels tussen zitten en dat er kosten aan verbonden zijn. Het anoniem in contact komen met andere partijen vind ik ook geen plus omdat je de achtergrond van die personen vooraf niet kent.

 

een idee moet leven, maar het is dom om je voorbij te spreken (Dstyle)

 

op het juiste moment zal het idee leven krijgen

 

 

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0

Een nadeel van Nebib vind ik dat er meerdere schakels tussen zitten en dat er kosten aan verbonden zijn. Het anoniem in contact komen met andere partijen vind ik ook geen plus omdat je de achtergrond van die personen vooraf niet kent.

 

Volgens mij kom je niet anoniem met die partijen in contact en zitten er geen schakels tussen: De Nebib vraagt aan jou wat je nodigt denkt te hebben en aan investeerders waarin ze willen investeren. als er een match is wordt je begeleid in de voorbereiding voor een ontmoeting en zul jij degene zijn die je plannen presenteerd.

Nils benadrukt altijd dat investeerders alleen in zee gaan met ondernemers die ze gesproken hebben, juist om de drive en het vakmanschap van de ondernemer te kunnen beoordelen. Niemand kan jou als ondernemer vervangen, zeker niet tegenover een investeerder!

 

(ik heb overigens geen aandelen Nebib ;D )

Link naar reactie
  • 0

Een nadeel van Nebib vind ik dat er meerdere schakels tussen zitten en dat er kosten aan verbonden zijn. Het anoniem in contact komen met andere partijen vind ik ook geen plus omdat je de achtergrond van die personen vooraf niet kent.

 

Volgens mij kom je niet anoniem met die partijen in contact en zitten er geen schakels tussen: De Nebib vraagt aan jou wat je nodigt denkt te hebben en aan investeerders waarin ze willen investeren. als er een match is wordt je begeleid in de voorbereiding voor een ontmoeting en zul jij degene zijn die je plannen presenteerd.

Nils benadrukt altijd dat investeerders alleen in zee gaan met ondernemers die ze gesproken hebben, juist om de drive en het vakmanschap van de ondernemer te kunnen beoordelen. Niemand kan jou als ondernemer vervangen, zeker niet tegenover een investeerder!

 

Met het anoniem in contact komen bedoel ik dat Nebib waarschijnlijk de match tussen de ondernemer en investeerder zal maken op basis van de beschikbare gegevens.

 

Dus de ondernemer kan van tevoren niet zelf gaan matchen maar is afhankelijk van Nebib en de anonieme profielen. Ik wil voordat ik met iemand in gesprek ga al de achtergrond weten en wat ze in het verleden hebben gedaan en wat hun visie is. Doordat het matchen door Nebib gebeurt kom ik daar waarschijnlijk pas in het gesprek achter.

 

Dit is wat ik in ieder geval begrijp van de informatie op de website.

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om langdurig bewegend beeld.

 

Het businessplan dat ben ik aan het afronden, maar er zijn nog een aantal mogelijke technische knelpunten. Daar heb ik nog geen op maat gemaakte oplossingen voor. Er zijn wel wat algemene programma's voor te vinden, maar daarbij zal het product nog te traag blijven. Ik heb ook geen grote inzage in alle technische mogelijkheden omdat dit mijn gebied niet is. Vandaar de zoektocht naar een goede en betrouwbare partner en niet alleen voor de financiering.

 

Ronald Kleverlaan (ook higherlevel)heeft nogal wat kennis op het gebied van streaming video.

Misschien kun je hem benaderen voor de techniek.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

 

Ronald Kleverlaan (ook higherlevel)heeft nogal wat kennis op het gebied van streaming video.

Misschien kun je hem benaderen voor de techniek.

 

Suc6

 

Bedankt voor de tip.

 

Zijn CV ziet er inderdaad wel goed uit.

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.