• 0

BTW nummer aangevraagd in Belgie, hoe nu met ICP leveringen om te gaan?

Ik zit zelf in Nederland met mijn bedrijf.

 

Ik moet inmiddels OB aangifte doen in Belgie ivm het overschrijden van de 35.000 euro omzet. Het betreft hier vooral leveringen aan particulieren maar ook soms aan bedrijven.

 

Mijn vraag betreft alleen de levering aan Belgische bedrijven. Tot heden voerde ik die als ICP levering in op mijn NL aangifte maar hoe zit straks? Moet ik nog altijd een ICP levering doen op de nederlandse aangifte of moet ik Belgische bedrijven ook BTW in rekening gaan brengen, net zoals bij Nederlandse bedrijven? 

 

thx

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 14-10-2019 om 13:55, N.A. Fets zei:

Ik moet inmiddels OB aangifte doen in Belgie ivm het overschrijden van de 35.000 euro omzet. Het betreft hier vooral leveringen aan particulieren maar ook soms aan bedrijven.

Niet geheel duidelijk...... Het drempelbedrag betreft alleen leveringen aan particulieren.

Link naar reactie
  • 0

Het drempelbedrag waar je het over hebt, betreft leveringen aan particulieren ook wel afstandsverkopen genoemd.

Op het moment dat je over de drempel komt moet je het belastingtarief van het land van bestemming in rekening brengen. ICP is alleen van toepassing bij internationale handel tussen bedrijven binnen de EU die geregistreerd zijn met een BTW nummer. Schakel liever een belastingconsulent in of als je een accountant hebt zou die je hierin ook moeten kunnen adviseren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.