• 0

Geen creditfactuur ontvangen

Goedemiddag,

Onderstaande gaat over een leverancier gevestigd in het Verenigd Koninkrijk.
 

Ik heb in augustus goederen ter waarde van £10.000 besteld. De volledige factuur heb ik voor levering betaald.
In September krijg ik bericht dat slechts de helft kan worden geleverd. Ik ben hiermee akkoord gegaan, en heb gevraagd om een creditfactuur van de goederen die niet geleverd kunnen worden.
Tot op heden nog geen creditfactuur ontvangen.  Contact opnemen gaat zeer moeizaam en kan alleen via de e-mail of een externe telefoondienst die mij niet kan helpen.

Mijn vraag is; mag ik in deze situatie zelf een factuur sturen naar de leverancier met daarin het totaalbedrag van de niet geleverde goederen? Dit met het oog op het eventueel inschakelen van een incassobureau.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, dat is het probleem. Ik heb het resterende bedrag nog niet ontvangen.

Ik heb ook geen pakbon ontvangen , maar wel een e-mail met een overzicht welke producten verzonden zouden worden en welke niet leverbaar waren. Deze e-mail heb ik gekregen 1 week voor levering.

 

Het bedrag dat ik nog tegoed heb, en tot op heden niet heb ontvangen, is dus het bedrag van de goederen die niet geleverd zijn maar die ik wel betaald heb bij de oorspronkelijke factuur.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Eisen dat je deze week betaald wordt na direct contact morgen. Je loopt anders het risico dat je straks alsnog de ontbrekende artikelen gaat ontvangen. Dat probeert deze leverancier nu waarschijnlijk te rekken, als het probleem al niet groter is.

 

Quote

Contact opnemen gaat zeer moeizaam en kan alleen via de e-mail of een externe telefoondienst die mij niet kan helpen.

Volstrekt onacceptabel bij de helft manco en omvang van jouw vordering.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
2 uur geleden, ECNL zei:

Goedemiddag,

Onderstaande gaat over een leverancier gevestigd in het Verenigd Koninkrijk.
 

Ik heb in augustus goederen ter waarde van £10.000 besteld. De volledige factuur heb ik voor levering betaald.
In September krijg ik bericht dat slechts de helft kan worden geleverd. Ik ben hiermee akkoord gegaan, en heb gevraagd om een creditfactuur van de goederen die niet geleverd kunnen worden.
Tot op heden nog geen creditfactuur ontvangen.  Contact opnemen gaat zeer moeizaam en kan alleen via de e-mail of een externe telefoondienst die mij niet kan helpen.

Mijn vraag is; mag ik in deze situatie zelf een factuur sturen naar de leverancier met daarin het totaalbedrag van de niet geleverde goederen? Dit met het oog op het eventueel inschakelen van een incassobureau.

Nee. Een factuur is het vastleggen van een betalingsverplichting die voortvloeit uit een overeenkomst. Daar is hier geen sprake van. Je kunt het bedrag dat je te vorderen hebt nu gewoon gaan laten incasseren. Schakel daarvoor een lokale partij in de buurt van die club in. 

Link naar reactie
  • 0
Op 14-10-2019 om 17:16, ECNL zei:

Contact opnemen gaat zeer moeizaam en kan alleen via de e-mail of een externe telefoondienst die mij niet kan helpen.

 

Dat het alleen via email kan is op zich niet zo heel vreemd, maar reageren ze daar uberhaupt op?

 

Zo'n externe telefoondienst zal waarschijnlijk weinig meer doen dan je relaas intikken en per mail verzenden. Misschien kun je ergens directere contactgegevens met bijvoorbeeld de eigenaar of bestuurder vinden, pakweg via linkedin, of zelfs facebook? Soms zijn mensen wat responsiever als je dichterbij komt ;)

Link naar reactie
  • 0

Jazeker, ik heb al een aantal keren respons gehad, van 'ik laat mijn boekhouder er naar kijken' tot 'vanwege een personeelstekort heb ik er nog geen tijd voor gehad'. Laatste paar dagen geen respons meer gehad.

Voor mijn eenmanszaak is dit veel geld, daarom vanochtend contact opgenomen met een incassobureau, die gaan via hun engelse  partnerbedrijf een Letter Before Action versturen met een berekening van het bedrag dat ik nog tegoed heb.

Dankzij Higherlevel niet gekozen voor het eerste zoekresultaat in Google :smiling-face-with-sunglasses:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.