Jump to content
ECNL

Geen creditfactuur ontvangen

Recommended Posts

Goedemiddag,

Onderstaande gaat over een leverancier gevestigd in het Verenigd Koninkrijk.
 

Ik heb in augustus goederen ter waarde van £10.000 besteld. De volledige factuur heb ik voor levering betaald.
In September krijg ik bericht dat slechts de helft kan worden geleverd. Ik ben hiermee akkoord gegaan, en heb gevraagd om een creditfactuur van de goederen die niet geleverd kunnen worden.
Tot op heden nog geen creditfactuur ontvangen.  Contact opnemen gaat zeer moeizaam en kan alleen via de e-mail of een externe telefoondienst die mij niet kan helpen.

Mijn vraag is; mag ik in deze situatie zelf een factuur sturen naar de leverancier met daarin het totaalbedrag van de niet geleverde goederen? Dit met het oog op het eventueel inschakelen van een incassobureau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat is het probleem. Ik heb het resterende bedrag nog niet ontvangen.

Ik heb ook geen pakbon ontvangen , maar wel een e-mail met een overzicht welke producten verzonden zouden worden en welke niet leverbaar waren. Deze e-mail heb ik gekregen 1 week voor levering.

 

Het bedrag dat ik nog tegoed heb, en tot op heden niet heb ontvangen, is dus het bedrag van de goederen die niet geleverd zijn maar die ik wel betaald heb bij de oorspronkelijke factuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eisen dat je deze week betaald wordt na direct contact morgen. Je loopt anders het risico dat je straks alsnog de ontbrekende artikelen gaat ontvangen. Dat probeert deze leverancier nu waarschijnlijk te rekken, als het probleem al niet groter is.

 

Quote

Contact opnemen gaat zeer moeizaam en kan alleen via de e-mail of een externe telefoondienst die mij niet kan helpen.

Volstrekt onacceptabel bij de helft manco en omvang van jouw vordering.

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, ECNL zei:

Goedemiddag,

Onderstaande gaat over een leverancier gevestigd in het Verenigd Koninkrijk.
 

Ik heb in augustus goederen ter waarde van £10.000 besteld. De volledige factuur heb ik voor levering betaald.
In September krijg ik bericht dat slechts de helft kan worden geleverd. Ik ben hiermee akkoord gegaan, en heb gevraagd om een creditfactuur van de goederen die niet geleverd kunnen worden.
Tot op heden nog geen creditfactuur ontvangen.  Contact opnemen gaat zeer moeizaam en kan alleen via de e-mail of een externe telefoondienst die mij niet kan helpen.

Mijn vraag is; mag ik in deze situatie zelf een factuur sturen naar de leverancier met daarin het totaalbedrag van de niet geleverde goederen? Dit met het oog op het eventueel inschakelen van een incassobureau.

Nee. Een factuur is het vastleggen van een betalingsverplichting die voortvloeit uit een overeenkomst. Daar is hier geen sprake van. Je kunt het bedrag dat je te vorderen hebt nu gewoon gaan laten incasseren. Schakel daarvoor een lokale partij in de buurt van die club in. 


Partner bij Storm van 's Gravesande Advocaten te Ede: www.advocaatstorm.nl

Focus op ondernemers- en insolventierecht

Mijn bijdrage aan de maatschappij lever ik in het (jeugd)strafrecht

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 14-10-2019 om 17:16, ECNL zei:

Contact opnemen gaat zeer moeizaam en kan alleen via de e-mail of een externe telefoondienst die mij niet kan helpen.

 

Dat het alleen via email kan is op zich niet zo heel vreemd, maar reageren ze daar uberhaupt op?

 

Zo'n externe telefoondienst zal waarschijnlijk weinig meer doen dan je relaas intikken en per mail verzenden. Misschien kun je ergens directere contactgegevens met bijvoorbeeld de eigenaar of bestuurder vinden, pakweg via linkedin, of zelfs facebook? Soms zijn mensen wat responsiever als je dichterbij komt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker, ik heb al een aantal keren respons gehad, van 'ik laat mijn boekhouder er naar kijken' tot 'vanwege een personeelstekort heb ik er nog geen tijd voor gehad'. Laatste paar dagen geen respons meer gehad.

Voor mijn eenmanszaak is dit veel geld, daarom vanochtend contact opgenomen met een incassobureau, die gaan via hun engelse  partnerbedrijf een Letter Before Action versturen met een berekening van het bedrag dat ik nog tegoed heb.

Dankzij Higherlevel niet gekozen voor het eerste zoekresultaat in Google :smiling-face-with-sunglasses:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept