• 0

Belastingrente betalen?

Voor de afgelopen 3 jaar heb ik geen uitnodiging van de Belastingdienst gehad om IB aangifte te doen. Mede door drukte e.d. heb ik deze aangiftes laten liggen, maar ik heb wel degelijk inkomsten gehad welke aangegeven moeten worden. Ik wil schoon schip maken en aangiftes doen. Nu ben ik op de hoogte van de belastingrente. Gelden de regels m.b.t. deze rente, welke op de BD site te vinden zijn, ook voor mijn situatie, waar ik vrijwillig aangifte doen van 2016, 2017 en 2018? Dat zou namelijk inhouden dat ik over een lange tijd rente zou moeten betalen.

Medewerker van de BD telefoon had geen antwoord klaar liggen. 

 

Hoor het graag!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of je wel of geen uitnoding krijgt doet niet ter zake voor wanneer belastingrente ingaat, het is aan jou om op tijd aangifte te doen of zonodig de juiste aangifte aan te vragen.

 

Belastingrente wordt bij inkomstenbelasting gerekend vanaf 1 juli volgend op het jaar dus voor de aangifte 2016 zal vanaf 1 juli 2017 tot 6 weken na datum van aanslag worden opgelegd. dus je betaald voor dat jaar inderdaad minimaal 2,5 jaar rente over het te betalen bedrag aan inkomstenbelasting.

Die regel geldt voor iedere belastingplichtige.. OOk als je netjes volgens de regelsl uitstel aanvraagt voor een belastingaangite bijv het standaard uitstel krijgt tot 1 september dan moet je toch rente betalen vanaf 1 juli.
 

zie ook deze link

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/rechten_en_plichten_bij_de_belastingdienst/belastingrente/belastingrente_betalen_bij_inkomstenbelasting

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.